Nytt rekord på Bogesundsvägen.

Drakkvinnan

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Er6 -08
LiCrO skrev:
Vart i Stockholm ligger dessa vägar Bulten, Bogeseund?
Tycker det är svårt att hitta bra vägar där uppe som det inte är så mycket trafik på.

Det ÄR mycket trafik på dessa vägar oxå!!!! Alltså folk som vill åka kurviga vägar och det finns det en hel del av här i stan. Man kan hitta både bilar och mc på fälten och diken om man har otur!

Bogesundsvägen är vägen mot Waxholm och Bulten går från Tungelsta mot Rosenhill.

MC Doktorn

Guest
Glöm inte att Bogesunds GP har fostrat många stjärnor bla Cralle körde där
a long time ago på en Honda cb125 , resten vet ni ju.

Ni är galningar som tar tider där annars---> www.fonus.se :7peta

Söderlund

Jagad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
non
Sorligt...Pressa tider på allmänna vägar... :kocko
Dessa trådar med massa "RIP", "hur kunde det hända" och "tänker på hans annhöriga", är det inget man ska ta lite lärdom av kanske?
Ibland förekommer det sådan dubbelmoral på denna sida så det är pinsamt.
Gråt över försäkringspremier, oförstående poliser, bilister som inte ser oss , mm...
Nä, ta och lägg ner det där nu och leta er ut på en bana istället...fast där är du ju inte snabbast, det tänkte jag inte på....

Last edited:

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Folk som tävlar efter allmän väg har inte balls nog att visa sig på banan det är nog sant. Någonstans efter vägen så har väl alla insett att en olycka ledet till döden och om man är så naiv att man inte tror att det kommer att hända en själv så kan man gott göra Darwin en tjänst och köra ihjäl sig :kocko

Jocke.P

1.38.7
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 Räser
Är detta ett skämt eller ???

Ni vet ju fan inte var "racet " börjar och slutar och så snackar ni tider och rekord? :kocko Hålla 70 på ett ställe osv.. Hör ni inte själva hur jävla korket det låter? :huvet
Har ni minsta lilla stake så ut på SVEMO godkänd bana och upp tii bevis,där vet alla var banan börjar och slutar och tidtagningen är officiell.

Kör gärna ihjäl er men se för fan till att ingen annan råkar illa ut :mad:

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Har du ingen bana du kan leka på?
Bygg en liten stuga vid Gotland Ring, så kan du sätta dina rekord dygnet runt utan att riskera livet på andra.. :kocko

Undrar vem som får skrapa bort dig från ett träd en dag...

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Gixxer Rolle skrev:
Skit i tidtagning och hets att köra på en bättre tid på allmän väg, gör det på bana istället. Kör gärna aktivt men det behöver inte gå till överdrift det är så lätt att det händer något, tex som för polarn i torsdags kv. :huvet

Oh, en R1 och en Subaru. Det låter som det blev en BOMB-repa av det där. Finns det på film?
Och sluta nu tjafsa om att trådskaparen ska ut och köra på bana. Han har varit där och vurpade när han låg och pressade på tider runt det dåvarande varvrekordet. Typ.
Vill man köra ostört så åker man dit tidigt på morgonen, resten av dan tillhör vägarna den vanliga befolkningen.

Teo, du låter som en kärring. Det känns ovanligt med dig i den rollen.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Victor skrev:
Oh, en R1 och en Subaru. Det låter som det blev en BOMB-repa av det där. Finns det på film?
Och sluta nu tjafsa om att trådskaparen ska ut och köra på bana. Han har varit där och vurpade när han låg och pressade på tider runt det dåvarande varvrekordet. Typ.
Vill man köra ostört så åker man dit tidigt på morgonen, resten av dan tillhör vägarna den vanliga befolkningen.

Teo, du låter som en kärring. Det känns ovanligt med dig i den rollen.
Inga inlägg på fyllan hörrö :lol

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Såld
Victor skrev:
...Och sluta nu tjafsa om att trådskaparen ska ut och köra på bana. Han har varit där och vurpade när han låg och pressade på tider runt det dåvarande varvrekordet. Typ.
OUCH! Mitt i prick... :näsblod

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Victor skrev:
Han har varit där och vurpade när han låg och pressade på tider runt det dåvarande varvrekordet. Typ.

Var det inte typ 10-15 sekunder efter banrekordet på en 2137m lång bana :rolleyes:

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Jo I mitten av 80 talet hölls det "race" på bogge ,som nån sa ifrån busshållplatsens stolpe (första ifrån "stora vägen) till broräcket på vaxöns bro (obs kort bromsträcka på bron som dessutom är hal på natten)

dessa kördes på midsommarnätterna under ett parår, obs ingen träning före racet utan en körning bara.

Sista gången det kördes av den "generationen" kom
1:"Trollet"
2:"Vulle"
3:"Dicken Ö" (obs med tjejen på pallen, på en GS850 kardan)
4: Peter Sk ( jorå Roadracing räven PETER som fortfarande är i race branchen)
( dessa 3 fösta kom ifrån klubben streetfreaks Täby)
5: ... försvann tyvärr på vägen och hittades inte direkt då han hadde kört av den svaga vänster svängen efter första rakan,( efter dom inledande knixxarna) och då man kommer upp i en ansenlig hastighet efter denna samt att han missade de första träden såg man inte märkena i trädet på 3 meters höjd ca 50 m in i skogen... Tog det ett par timmar att hitta honom...

Tilläggas ska ,att man körde med 2 min emellan starterna och åtskilliga han passera olyckplatsen innan han saknades.....

Man kan säga att lusten att "mäta tid" DOG ut.. :död

Kan ta reda på mer om tider och så då jag känner "skjutsen" om detta är av intresse.

Men grabbar (och tjejer) om det är så viktigt att hinna fram innan en tid har "slagit" varför inte starta 10 -30 sekunder tidigare ??

Guru-Anders

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2005
Hoj
Yamaha R1 -04
Att det finns så många galna människor.

Varför inte försöka sätta banrekord rakt genom sta'n när ni ändå är igång. Det kommer naturligtvis innebära att debatten om att totalförbjuda motorcyklar verkligen får luft under vingarna.
Man kanske kunde få information om när galenskaperna ska äga rum så man kan tipsa polisen.
Jag kan verkligen för alla fartglada motorcykel entusiaster rekommendera att legalisera sitt behov av att mäta sin kapacitet att köra fort på motorcykel.
Det är idag väldigt enkelt att ta roadracing licens, vilket öppnar många roliga möjligheter till att på bana mäta sin kapacitet. Dessutom finns på licensträningar verkligen kunnig personal som tar snabbt hand om en om man skulle krascha med personskador som följd.
Man får på köpet också många nya likasinnade tjejer, damer, killar och gubbar som med deras olika erfarenheter behöver du inte uppfinna hjulet själv för att få ordning på såväl inställningar som spårval, bromsteknik mm.
Jag är övertygad om vi blir fler som aktivt utövar sporten under organiserade former kommer vi i en starkare sits när det gäller att få fler och bättre banor i Sverige.
När det gäller personer som har åkt på gällande banrekord direkt från gatan kan det naturligtvis vara sant, men att dessa personer skulle återvända till att mäta sin kapacitet på typ Bogesundsvägen eller liknande är bullshit.

Från en som började att åka RoadRacing 1966 och för närvarande kör i Rookie 1000 och ligger ganska bra till i sk. SM-serien och Scandinavian Open.

Hoppas vi ses på roadracing banorna och där kan ni också mäta er förmåga med en gubbe på 59 år.

Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Guru-Anders skrev:
Hoppas vi ses på roadracing banorna och där kan ni också mäta er förmåga med en gubbe på 59 år.

Usch... DIG skulle jag aldrig våga tävla emot. Du är alldeles för bra. Såg dig live och va fan rädd där jag stod på läktaren. Djävla galnignar, gasa sådär.... och i regn dessutom. Min flickvän skrek till sådär gulligt du vet, när ni passerade på rakan. Det va läskigt.

Visst fan var det du som stod som 3'a på prispallen?

Ett stort grattis isf. Grimt snyggt kört!

Okejrå... jag tar såndär linsens nästa år, jag lovar (om du lovar att låta mig vinna) :)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Varför?
Jag hoppas att om någonting händer, vilket det säkerligen kommer göra en dag att ingen oskyldig drabbas utav era vansinneskörningar.
Inte konstigt att folk avskyr motorcyklister. Ni behöver ju för fan köra av er på en bana och då syftar jag på alla rejsputtar som tror att allmänna vägar är till för att köra åt helvete för fort på.

sandstream

Guest
Anledningen till att man räjsar på Bulten, Boge osv och inte på en vanlig bana är nog för att det då finns folk som är snabbare och duktigare på att köra hoj.
Inte så kul när man tror sig vara snabb :3freak

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Guru-Anders skrev:
Varför inte försöka sätta banrekord rakt genom sta'n när ni ändå är igång. Det kommer naturligtvis innebära att debatten om att totalförbjuda motorcyklar verkligen får luft under vingarna.
Man kanske kunde få information om när galenskaperna ska äga rum så man kan tipsa polisen.
Jag kan verkligen för alla fartglada motorcykel entusiaster rekommendera att legalisera sitt behov av att mäta sin kapacitet att köra fort på motorcykel.
Det är idag väldigt enkelt att ta roadracing licens, vilket öppnar många roliga möjligheter till att på bana mäta sin kapacitet. Dessutom finns på licensträningar verkligen kunnig personal som tar snabbt hand om en om man skulle krascha med personskador som följd.
Man får på köpet också många nya likasinnade tjejer, damer, killar och gubbar som med deras olika erfarenheter behöver du inte uppfinna hjulet själv för att få ordning på såväl inställningar som spårval, bromsteknik mm.
Jag är övertygad om vi blir fler som aktivt utövar sporten under organiserade former kommer vi i en starkare sits när det gäller att få fler och bättre banor i Sverige.
När det gäller personer som har åkt på gällande banrekord direkt från gatan kan det naturligtvis vara sant, men att dessa personer skulle återvända till att mäta sin kapacitet på typ Bogesundsvägen eller liknande är bullshit.

Från en som började att åka RoadRacing 1966 och för närvarande kör i Rookie 1000 och ligger ganska bra till i sk. SM-serien och Scandinavian Open.

...Befriande inlägg !! SKÖNT :klappar

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...