Och jag som trodde att striden om päls var vunnen...

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
Äckligt, som om en räv skulle springa runt med ett människoskinn på sig. Vem vill gå runt med ett DÖTT DJUR på axlarna?
Usch..

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Jorrd skrev:
Äckligt, som om en räv skulle springa runt med ett människoskinn på sig. Vem vill gå runt med ett DÖTT DJUR på axlarna?
Usch..

skinnställ.... :hihi

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
Modebranchen består av folk som byter religion varannan vecka till den som råkar vara mest inne för tillfället, det var väl ingen som trodde att dom faktiskt brydde sig om hur djur behandlas?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jorrd skrev:
Usch..

Nja, visst upprörs jag av det här men samtidigt har jag skinnpajar, skinnrockar och skinnställ. Mängden kossor, får och getter som fått sätta livet ill pga min klädsmak är anmärkningsvärt. Men när man börjar jaga vilda djur enbart pga skinnet så anser jag att man passerat en jävligt viktig moralisk gräns och när man sen går på utrotningshotade djur(som ofta är utrotningshotade pga pälsindustrin) så är det helt åt h-e.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Men skor och skinnrockar och dylikt bör man ju kunna bära utan dåligt samvete i förhoppning om att samma djur även blev middag. Skillnaden uppstår när man jagar djur för enbart pälsen och slänger av med kadavret.

Chrille skrev:
Nja, visst upprörs jag av det här men samtidigt har jag skinnpajar, skinnrockar och skinnställ. Mängden kossor, får och getter som fått sätta livet ill pga min klädsmak är anmärkningsvärt. Men när man börjar jaga vilda djur enbart pga skinnet så anser jag att man passerat en jävligt viktig moralisk gräns och när man sen går på utrotningshotade djur(som ofta är utrotningshotade pga pälsindustrin) så är det helt åt h-e.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
När jag ser en kärring med päls brukar jag gå fram o fråga om den är äkta. Bara en kärringjävel har sagt: ja, klart den är.
O då sa jag att hon var en vidrig människa som plågar djuren i onödan och efter min fylla skulle jag sparka ner kärringen :D
Hon blev lite stött....

De andra tanterna jag frågat har faktiskt oftast blitt glada o sagt nej för 17, inte en chans i världen.
Bra säger jag då :)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Blip skrev:
Men skor och skinnrockar och dylikt bör man ju kunna bära utan dåligt samvete i förhoppning om att samma djur även blev middag. Skillnaden uppstår när man jagar djur för enbart pälsen och slänger av med kadavret.

Det var det jag sa va :)

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Päls är snyggt, och folk kommer alltid att vara beredda att betala extra pengar för att få äkta vara, trots att "kopiorna" ser likadana ut. Om sedan pälsen kommer från ett utrotningshotat djur så är det ännu exklusivare, dyrare och mer lockande för den mode- men ej miljömedvetna personen.

Nyheter
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...