Och jag som trodde att striden om päls var vunnen...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Lowrider och Foppa, missa ni lektionerna där läsförståelse kom på tapeten?

Säger inte jag och andra, tidigt i tråden, att det är skillnad på pälsar från utrotningshotade djur och djur som vi brukar för mat och skinn??

Vad säger ni som inte redan är sagt och vad är ni ute efter annat än att skrika dubbelmoral i ett sammanhang där det inte är fråga om någon dubbelmoral. Vi har väl klargjort vad vi tycker är ok ??

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Chrille skrev:
..

DEt är skillnad på päls o päls och att skinn från utrotningshotade djur används som prydnad bevisar återigen att vi människor är ett perverterat släkte.
...

Vad säger ni grabbar - trådens första inlägg!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
-Lowrider- skrev:
Ja förlåt store Guru, förlåt att vi hade en åsikt som du inte kunde acceptera.

Jasså?? Vad var det ni inte höll med mig om då??? Bortsett från den påhittade dubbelmoralen som ni fick till??

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Dubbelmoral på den här siten är det minsta problemet. Oförmåga att tyda ens enklaste svensk text är ett av de större..

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
-Lowrider- skrev:
Nä det är inte samma sak,,men det är OK att gå runt i ett par skinnskor sydda av en barnarbetare i Indien?? Man ska inte klaga när man själv bidrar till skiten. Men som jag skrev så säger jag att det är idiotiskt att gå runt i utrotningshotade djurs pälsar.
Men har du dyslexi så är det ju inte mitt problem,,,läs om läs rätt.
Släpp pungen och läs!

Vad i hela helvete gnällde du då om?

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Chrille skrev:
Säg det rakt ut, utan förskönade ordval: Var jag otydlig :va

Men kära nån, du var hur tydlig som helst. Jag gav grabbarna en gliring för att dom inte fattade trots att du var tydlig.

Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
URRninja skrev:
Men kära nån, du var hur tydlig som helst. Jag gav grabbarna gliring för att dom inte fattade trots att du var tydlig.

Jag tänkte om jag hade varit lite vag. Använt ord med för många stavelser eller så.... Tydligen fanns det ju "ett annat sätt" att uppfatta tråden :huvet

EDIT/eftersom ett par fann dubbelmoral i en sådan omfattning att det berättigade påhopp och svordomar... Du tillfrågades som erkänt kompetent tråd-deltagare.

Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
hållundan skrev:
Jag säger att det är faktiskt lite gay att citera sig själv.

...

Lite gay? Jag skulle vilja ha det uppgraderat till ganska ordentligt gay! And I'm proud of it!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
-Lowrider- skrev:
...
Men hur är det med de stackars människor som sitter och syr dina skor eller din kostym? Är det inte synd om dessa männsikor också?
... .

Ahaa, du körde den gamla klassiska "argument tagna ur luften"-vinklingen på ditt deltagande i tråden. Det förklararju en del.

Det du vill ha sagt är alltså att vi ska skita i utrotninghotade djur så länge det finns barnarbetare. Får vi tex bry oss om växhuseffekten när det finns folk som svälter ihjäl? Kämpa mot kass åldringsvård när folk dör i förtid i u-länderna??

Edit/ Vad är godkänd prioriteringsordning utan att göra sig skyldig till dubbelmoral??

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
-Lowrider- skrev:
Jo jag förstod hans åsikt om att det är skillnad mellan att ha prylar som kommer från icke utrotningshotade djur och de som är utrotningshotade.
Det skriver jag ju att jag håller med om.
Men det jag ville få fram är att alla gnäller hit å dit på mat,kläder material och utrotningshotade djur.
Men hur är det med de stackars människor som sitter och syr dina skor eller din kostym? Är det inte synd om dessa männsikor också?
Man måste göra klart att det finns en viss hierarki i världen. Där står människor överst har jag för mig. Men du kanske anser att du är på samma nivå som en apa? Allt jävla gnällande om djur hit å dit, inse att det finns människor som knappt få se dagens ljus pga att de syr just dina skor i en pissig fabrik i indonesien. De jobbar 19h per dygn för för kanske 5 svenska kr.
Det måste finnas en viss proportion i sitt gnällande,,djur är djur och männsikor är männsikor. Det är två olika nivåer i en hierarki. Media uppmärksammar sällan barnarbete och annat slaveri utan de hänger upp sig på en sketen päls som 0.000000001 promille av jordens befolkning vill och har råd att använda. Men de uppmärsammar inte att 95% av alla människor springer runt i skor sydda av barnarbetare. Förstår du proportionen av problemet.
Nja problem att tyda text tror jag inte att jag lider av,,då vore det fel att utbilda sig till Ekonom där det ingår att läsa 1000sidor text till varje tenta och kunna det. Men jag har även gått på industrigolvet som er och jag vet att man blir bitter på livet och trögare med åren.
Och cris ash eller va fan du heter,,gå och klipp dig..

Starta en ny tråd om det då....

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Chris Ash skrev:
Starta en ny tråd om det då....

VA??!? Att du ska klippa dig?? Det tycker jag att du ska göra!! Iaf ett par ggr per år för annars ser det för djävligt ut!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Chrille skrev:
VA??!? Att du ska klippa dig?? Det tycker jag att du ska göra!! Iaf ett par ggr per år för annars ser det för djävligt ut!

Äh, det gör det ändå....

Eftersom barnarbete och adidasdojjor enligt Lowrider är det enskilt största problemet i världen och som alla borde fokusera 100% på så kunde han kanske starta en tråd om det.... :rolleyes:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
-Lowrider- skrev:
Nope det finns en viss proportion av hur mycket energi man borde lägga på de 2 problemen, då man inte kan lägga lika mycket på varje problem.
25 minkar som blir utrotade för att 3 kärringar vill springa runt i en päls eller 3 miljoner barnarbetare som rankas lägre än en hund hos vissa personer.
Valet är enkelt för mig,,,uppmärksammar hellre barnarbete än 3 dödade tigrar!
Vad är barnarbete jämfört med svält då, barn som arbetar får iaf mat, tänk på alla som svälter ihjäl.

Sen ska vi inte glömma dom i Norrland som varken har kabel tv eller bredband.

foppa

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
ZX10R, tidigare haft cbr1000rr, zx9r och fireblade 929
Chrille, det jag skrev var inte riktat i första hand mot ditt inledande inlägg.
Det var snarare riktat mot t.ex. mavves inlägg där han skriver att han frågat kvinnor om det är äkta eller fuskpäls dom har på sig. för att senare hota med våld.
Vill du sedan inte ha debatt i dina inlägg kan du ju skapa trådar som t.ex
"100:e gången ni får läsa om prestanda på nya zx10r"
mvh. Foppa

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
-Lowrider- skrev:
....
Valet är enkelt för mig,,,uppmärksammar hellre barnarbete än 3 dödade tigrar!

Och det finns folk som tycker att smink är det viktigaste problemet i världen. Du får prioritera precis hur du vill men testa relevans om du vill diskutera och starta därefter en egen tråd om just det problem du vill diskutera så ska du se att det går bättre.

Nyheter
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...