Jo jag förstod hans åsikt om att det är skillnad mellan att ha prylar som kommer från icke utrotningshotade djur och de som är utrotningshotade.
Det skriver jag ju att jag håller med om.
Men det jag ville få fram är att alla gnäller hit å dit på mat,kläder material och utrotningshotade djur.
Men hur är det med de stackars människor som sitter och syr dina skor eller din kostym? Är det inte synd om dessa männsikor också?
Man måste göra klart att det finns en viss hierarki i världen. Där står människor överst har jag för mig. Men du kanske anser att du är på samma nivå som en apa? Allt jävla gnällande om djur hit å dit, inse att det finns människor som knappt få se dagens ljus pga att de syr just dina skor i en pissig fabrik i indonesien. De jobbar 19h per dygn för för kanske 5 svenska kr.
Det måste finnas en viss proportion i sitt gnällande,,djur är djur och männsikor är männsikor. Det är två olika nivåer i en hierarki. Media uppmärksammar sällan barnarbete och annat slaveri utan de hänger upp sig på en sketen päls som 0.000000001 promille av jordens befolkning vill och har råd att använda. Men de uppmärsammar inte att 95% av alla människor springer runt i skor sydda av barnarbetare. Förstår du proportionen av problemet.
Nja problem att tyda text tror jag inte att jag lider av,,då vore det fel att utbilda sig till Ekonom där det ingår att läsa 1000sidor text till varje tenta och kunna det. Men jag har även gått på industrigolvet som er och jag vet att man blir bitter på livet och trögare med åren.
Och cris ash eller va fan du heter,,gå och klipp dig..