Och jag som trodde att striden om päls var vunnen...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
-Lowrider- skrev:
jaja du är så häftig och mogen! Både du och chrille förstår vad det är jag menar. Om du inte gör det så anser jag att du är intellektuellt handikappad.
Men så är du väl inte mer än 15 år och moppefucko heller. Skaffa dig ett jobb ,skaffa dig en utbildning och kom tillbaka och argumentera när du har lite mer kött på benen unge gosse!

Bländande....

Denna tråden avhandlade ett visst problem. Att bara stövla in i tråden och skrika om dubbelmoral för att ett annat problem är värre tillför ingenting.
Det kan vi ta i en annan tråd som berör det aktuella problemet.

Jag förstår vad du menar och håller med, men ditt dubbelmoraltjafs var överilat och inte speciellt genomtänkt.

foppa

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
ZX10R, tidigare haft cbr1000rr, zx9r och fireblade 929
Det märks att det inte krävs några högskolepoäng för att delta i skrivandet....

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
-Lowrider- skrev:
Valet är enkelt för mig,,,uppmärksammar hellre barnarbete än 3 dödade tigrar!

Valet är enkelt för mig också. Jag uppmärksammar helst båda sakerna.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Lowrider o Foppa, problemet är väl att ni kastar er över folk i stort sett oprovocerat och för ett jävla väsen och sen undrar ni varför ni får mothugg.

Foppa - har du inte fattat att jag diggar diskussioner? Men det får gärna finnas en tråd.

Lowrider - du är ute på djupt vatten om du håller dig för mer pga ålderns rätt. Det jag lärt mig genom att bli vuxen är att unga idioter blir gamla idioter så ålder garanterar inget. Dessutom är det inte vi som resonerar som en mopedförare som just svept en mugg med häxblandning.

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
-Lowrider- skrev:
Jupp relevansen i mina inlägg har glidit ifrån topicen,,men det är ju för att bla du och flera andra alltid ska löjla er och spela tröga eller liknande och kommentera andras åsikter. Man ska ju hela tiden försvara och förklara sig för att ni neandertalare ska verka förstå. Då bli det lätt att man glider ifrån ämnet som nu!

Glider ifrån!? Du har aldrig varit på banan ens...

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
-Lowrider- skrev:
Så du tycker att barnarbete är ok? Du tycker att stora internationella företag gör rätt i att utnyttja barn som jobbar dubbla tiden mot vad en vanlig svensk industriarbetare gör? Men tycker du det är ok så kanske jag kan värva dina barn till en industri i Indonesien,,ja menar det får ju mat iallafall.
Nu gäller det ju inte mina barn men om jag stod i valet mellan att låta mina barn svälta eller jobba som barnarbetare och få mat för dagen så tvekar jag inte en sekund, jag har jobbat i U-länder och sett missären :(

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
-Lowrider- skrev:
Jaha ännu en tråd i den Svenska dubbelmoralen,,,,det går bra att köra runt i skinnställ eller sitta och gnida sitt feta arsel i en skinnsoffa. Eller gå runt i ett par adidas skor som en liten kille i 5 års åldern har tillverkat. Eller ha en fin matta hemma som det tog 6 månader för 2 små flickor att tillverka.
Det går bra att ge sina ungar leksaker som barn yngre än deras egna barn har tillverkat i en litet ruckel i indien. Kan ta 100 exempel till,,,,
Visst det är idiotiskt att gå runt i pälsar från utrotningshotade djur....men som det heter ,,först ska man se över sitt eget hus innan man uttalar sig.

edit,foppa du var snabbare..

Du som är mogen och uppenbarligen beläst på en nivå över oss övriga - Hjälp oss analysera ditt första inlägg här. Vi har tidigare i tråden sagt att det är ok med skinn så länge det inte kommer från utrotningshotade djur. Då klappar du till med barnarbete!!

Det var nu detta med relevans, eller en röd tråd som det så populärt kallas - VEM har försvarat barnarbete som gör dig så förbannad?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chrille skrev:
Du som är mogen och uppenbarligen beläst på en nivå över oss övriga - Hjälp oss analysera ditt första inlägg här. Vi har tidigare i tråden sagt att det är ok med skinn så länge det inte kommer från utrotningshotade djur. Då klappar du till med barnarbete!!

Det var nu detta med relevans, eller en röd tråd som det så populärt kallas - VEM har försvarat barnarbete som gör dig så förbannad?

Vad han menar är att det finns större problem än pälsdjur på denna planet, men visst tappar han tråden, vissa ojar sig över nageltrång och andra att solen kommer att slockna.

foppa

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
utveckla...

ok, missförstå mig nu inte...
att inte ha högskolepoäng är inte lika med att vara mindre inteligent, valde nu bara att uttrycka mig så.
kunde även ha sagt "man behöver inte vara krut- uppfinnare för att skriva här."

men när någon svarar på mitt inlägg med en :kocko så tycker jag det är ett tecken på låg begåvning. Jag tar gärna emot synpunkter på det jag skriver. Ofta försöker jag skriva så det skall dyka upp massor av synpunkter.
Att tycka olika skapar nya tankar hos alla inblandade. Att skriva "skenförsäkra är fel" och sedan få 50 svar där alla tycker likadant är inte speciellt utvecklande.
nu vart det krångligt...
jo högskolepoäng var det jag skulle skriva om... :huvet

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
foppa skrev:
utveckla...

ok, missförstå mig nu inte...
att inte ha högskolepoäng är inte lika med att vara mindre inteligent, valde nu bara att uttrycka mig så.
kunde även ha sagt "man behöver inte vara krut- uppfinnare för att skriva här."

men när någon svarar på mitt inlägg med en :kocko så tycker jag det är ett tecken på låg begåvning. Jag tar gärna emot synpunkter på det jag skriver. Ofta försöker jag skriva så det skall dyka upp massor av synpunkter.
Att tycka olika skapar nya tankar hos alla inblandade. Att skriva "skenförsäkra är fel" och sedan få 50 svar där alla tycker likadant är inte speciellt utvecklande.
nu vart det krångligt...
jo högskolepoäng var det jag skulle skriva om... :huvet

Det var inte alldeles lätt att veta att du syftade på en killes inlägg för evigheter sen. Det hade varit bättre om du hade citerat honom i så fall.

foppa

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
By the way...
För att mina åsikter skall ha ngn. validitet krävs att jag är objektiv i min bedömning.
Nu till den kritiska granskningen: Faktum är att min käre Mor har en pälsaffär, d.v.s. säljer döda djur. Affärerna går skapligt, speciellt under kalla vinter månader.
Detta speglar troligtvis min världsbild och man får beakta det när man läser mina inlägg.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Häpnadsväckande argumantationsteknik de lär ut på högskolan nu förtiden. Elitistisk livssyn och skitsnack 5p?

foppa

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Kan dom inte sopa gatorna snart så man får lägga energin på hoj-åkat istället...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
-Lowrider- skrev:
Du har sagt att det är Ok j...........över det.

Hmm, så alltså är vi återigen så att vill vi slippa bli förolämpade så är det bäst att fråga dig vad som är värt att uppmärksamma. Precis det är det du säger va?? Ignorlistan är nog lättare....

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Fy för vad osmakligt!

Det är då verkligen osmakligt,tyvärr hur många aktivister osv där är så sätter de nog ändå inte stopp på mode världen o rika pampar som går o köper sånt.
Verkligen osmakligt o man blir faktiskt på nåt sätt sårad av att se osmakliga kläder o skor i allehanda djurprodukter.Mest lider jag när man ser äsklingsdjuren reptiler som får bli allt från skor,skärp,kammar(av sköldpaddsskal) osv men även andra små däggdjur osv som utsätts för människan perversa mode.
Inför ännu högre straff för sådana som handlar med hotade djurprodukter
Nere i Thailand såg jag en skymt av skor o skärp tillverkat av orm o krokodil,tyvärr i ett turistområde oxå,får hoppas där inte är allt för mycket korkat folk som köper på sig sånt.
Även här i Sverige förekommer osmakligheter,man ser i typ somliga dekorationsaffärer att de säljer torkade sjöstjärnor.
Så länge det finns marknad för sånt är det lite svårt o sätta stopp.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...