McB skrev:A.k.a. porrtofs.![]()
HaHAHAHA

Fast jag föredrar hellre bävrar helt utan päls

McB skrev:A.k.a. porrtofs.![]()
Blip skrev:...i förhoppning om att samma djur även blev middag...
Evil M skrev:Ser man någon med päls så får man gå fram och slå ner päls kvinnans vän och lägga denne över axeln å lalla runt lite som Ace ventura gjorde i petdetectiv(stava)
Vore ju rätt kul faktiskt.
Zana skrev:Den scenen är så jävulskt kul...
Här hemma brukar jag gå runt med kattpäls på axlarna, det värmer så skönt...
Givetvis finns det även en katt inuti pälsen.. =)
:kockofoppa skrev:oj oj oj vad trött man blir...
När ska ni fatta att vi lever i en värld där vi KONSUMERAR.
Börjar bli rejält less på dubbelmoralen på sporthoj.
Se dig runt i lägenheten, du har säkert något som nått fint litet djur har fått offra livet för, för att du skall ha det. Du kanske har ett plagg eller en matta som nån stackars unge i ett u-land har knåpat ihop för en piss-lön.
Vissa tycker att maten du äter har "mördats" i onödan, då du istället kunde ha käkat groddar.
Kan man för sitt eget samvete (förstås inget olagligt) motivera att man gör något, så "go for it".
Har lust att köpa en päls-jävel bara för att retas med er "gnäll-kärringar"
GSXR1100R skrev:Att jaga för pälsen, skinnet eller köttet är ju barbariskt vilket som, men djuren ingår i dagens samhälle som konsumtionsvara, jag äter kött och äger skinnställ, är jag en dålig människa för det![]()
Tack då vet jag det, jag håller till en viss del med Foppa, men inte till 100%, att välja bort allt skinn & kött är nästan omöjligt i dagens samhälle (sedan istiden) vi är köttätare och endast förbud eller sjukdomar kommer att hindra gemene man att konsumera kött.Wolfpack skrev:
foppa skrev:oj oj oj vad trött man blir...
När ska ni fatta att vi lever i en värld där vi KONSUMERAR.
Börjar bli rejält less på dubbelmoralen på sporthoj.
Se dig runt i lägenheten, du har säkert något som nått fint litet djur har fått offra livet för, för att du skall ha det. Du kanske har ett plagg eller en matta som nån stackars unge i ett u-land har knåpat ihop för en piss-lön.
Vissa tycker att maten du äter har "mördats" i onödan, då du istället kunde ha käkat groddar.
-Lowrider- skrev:Jaha ännu en tråd i den Svenska dubbelmoralen,,,,det går bra att köra runt i skinnställ eller sitta och gnida sitt feta arsel i en skinnsoffa. Eller gå runt i ett par adidas skor som en liten kille i 5 års åldern har tillverkat. Eller ha en fin matta hemma som det tog 6 månader för 2 små flickor att tillverka.
Det går bra att ge sina ungar leksaker som barn yngre än deras egna barn har tillverkat i en litet ruckel i indien. Kan ta 100 exempel till,,,,
Visst det är idiotiskt att gå runt i pälsar från utrotningshotade djur....men som det heter ,,först ska man se över sitt eget hus innan man uttalar sig.
edit,foppa du var snabbare..
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |