Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Det låter ju inte riktigt så när man läser vad tanken är:

Vilken typ av hjälp behövs?
För att människor ska kunna bo kvar och skydda sig mot dom klimathot dom är utsatta för måste vi jobba katastrofförebyggande. Det kan handla om saker som att införa fungerande varningssystem, att utbilda människor i hur de ska agera vid en katastrof, att bygga toaletter, brunnar och pumpar som klarar av översvämningar, att bygga dammar och gräva kanaler för att leda bort vatten och till forskning för att få fram grödor som kan stå emot angrepp och torka.

Idag är många låginkomstländer inte tillräckligt rustade för att klara av en klimatrelaterad katastrof. En ökande befolkning gör dessutom att folk tvingas bosätta sig på områden som är mer utsatta. Om vi kan göra dom utsatta samhällena bättre rustade så kommer människorna där kunna bo kvar och inte tvingas på flykt.

Det mesta skulle kunna gälla sverige också, inte mycket i samhället som fungerar som man trodde, eller gjorde förr.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tycker:
Jisses, låt dom samla in pengar. Fan va ni gnäller. Man kan tro ni är 80 o helt sönderförbittrade.
Finns det nånting som ni inte tycker är helt värdelöst?

:krama
Vid en första anblick kan det mycket riktigt se ut som gnäll. Men låt inte skenet bedra, egentligen är det djuplodande och viktig samhällsanalys.

:mattias

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Det mesta skulle kunna gälla sverige också, inte mycket i samhället som fungerar som man trodde, eller gjorde förr.

Ursäkta min tröghet.
Har vi sådana problem att hantera väder så att folk inte kan återvända till sina hem efter en översvämning?

Var det helt enkelt bara bättre förr?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Vid en första anblick kan det mycket riktigt se ut som gnäll. Men låt inte skenet bedra, egentligen är det djuplodande och viktig samhällsanalys.

:mattias

Det kan det säkert vara ibland. De gånger som inte är ibland tror jag är en översvämning av tristess och bitterhet :hihi :brynad

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Sedan när blev AIDS ett så allvarligt problem, hela Stockholm är nedlusat med propaganda om hur bra det är. :confused:

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Sedan när blev AIDS ett så allvarligt problem, hela Stockholm är nedlusat med propaganda om hur bra det är. :confused:

Dela med dig till oss lantlollor som sällan eller aldrig besöker 08-världen.
Jag var där några timmar i torsdags och missade detta fullständigt :va

*Ligger Långholmen i närheten av Södermalm? Då var jag ju typ där jag hör hemma, eller hur :rofl

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Dela med dig till oss lantlollor som sällan eller aldrig besöker 08-världen.
Jag var där några timmar i torsdags och missade detta fullständigt :va

*Ligger Långholmen i närheten av Södermalm? Då var jag ju typ där jag hör hemma, eller hur :rofl
Långholmen var framför allt en fängelseö dit förmodligen oskyldiga men lätt hysteriska kvinnor fördes till vårt kvinnofängelse. Antingen var det ödets ironi deluxe eller så var du där på någon genusstudie. :gnissla

Angående AIDS så satsar regimen stort på att släta över allvaret i sjukdomen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Och ja, Långholmen är Södermalm, Hornstull, ett ideologiskt mecka. För FI. Trevligt område dock. :)

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Långholmen var framför allt en fängelseö dit förmodligen oskyldiga men lätt hysteriska kvinnor fördes till vårt kvinnofängelse. Antingen var det ödets ironi deluxe eller så var du där på någon genusstudie. :gnissla

Angående AIDS så satsar regimen stort på att släta över allvaret i sjukdomen.

Ödets ironi deluxe :D

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Nu kritiserar Danmark Sveriges hårdare gränsbevakning av sundet. Vore det inte smidigare om Danmark ordnade sin gräns mot Tyskland?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Merkel vill inte bara minska inströmning markant, Immigranter ska även kravställas att lära sig språket, anta tyska seder och bruk. Enligt Merkel är multikulti en utopi och skapar bara parallella samhälle.

Har hon pratat med Åkesson?
Mer och fler ställningstagande runtom i Europa är just vad sd bespottats för sen tidigare... Det är lite pinsamt, kan tyckas....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Det de gör är väl att dela ut till olika organisationer om jag förstår rätt. Sen får man väl kolla hur mycket av deras pengar som hamnar där de ska.

Sydafrika gällde väl barnen. Utdrag nedan från Röda Korset:

.

Röda korset är inget vidare på att förmedla donationer tyvärr.

Ska man sen vara lite cynisk så kan det ses som att regeringen minskar utlandsbistånd till förmån för skenande kostnader lokalt, för att sedan via sin mediekanal be folket fylla hålet man nu skapat på plats...

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Röda korset är inget vidare på att förmedla donationer tyvärr.

Ska man sen vara lite cynisk så kan det ses som att regeringen minskar utlandsbistånd till förmån för skenande kostnader lokalt, för att sedan via sin mediekanal be folket fylla hålet man nu skapat på plats...

Det går inte till Röda Korset. Länkningen var gällande frågan om hur HIV påverkar barnen i Sydafrika idag.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är ju ett intressant reportage oavsett vem som ligger bakom.

Men jag har en känsla av att det inte är researchgruppen/AFA i alla fall...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor