Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad för oförskämdheter som sköts hej vilt tänker du på? Jag blir lite förvånad eftersom dina egna inlägg inte precis kännetecknas av avvaktande blygsamhet.

:)

"De flesta inlägg i den här tråden hade kunnat vara skrivna på en blöt efterfest under en SD-kongress. Vämjeligt.

:zpy "

Smagatusk

Guest
Vad pratar du om? Varför är jag ett svin?

:va

Du vet mycket väl vad jag syftar till. Det spelar ingen roll under vilket nick eller i vilken forumdel du skriver i. Du blir alltid osams med flera personer, och ofta för att du påpekar struntfel som till exempel felstavningar eller annat oväsentligt.

Och i dina försök att beskriva andra, så är det slående likt hur andra skulle beskriva dig.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Personligen är jag inte så oroad över att så många flyktingar kommer till Sverige på så kort tid. Jag tror att de flesta (betydligt fler än 9 av 10) kommer att anstränga sig för att få sina nya liv att fungera här. Jag tror de kommer bli svenska medborgare som bidrar med sina erfarenheter och perspektiv; hur det är att förtvivlat behöva hjälp av främmande människor.
Statistiken säger annat.

Du har fortfarande inte svarat på min förra fråga.

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville
Du har fortfarande inte svarat på min förra fråga.
Menar du den här?
Hur många % av de som "flyr" till Sverige klassas som flyktingar enligt Genèvekonventionen?
Vad får dig att tro att jag kan svara på det? Jag tror för övrigt inte att någon blir klokare av att gå in på sådana detaljer eftersom det är på ett betydligt mer övergripande plan som vi verkar tycka så olika. Du verkar hysa generell misstänksamhet mot flyktingar. Det gör inte jag. Jag skulle inte flytta till ett annat land i en annan del av Europa som jag inte vet något alls om och där jag inte behärskar språket om jag inte var så illa tvungen.

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
Menar du den här?
Vad får dig att tro att jag kan svara på det? Jag tror för övrigt inte att någon blir klokare av att gå in på sådana detaljer eftersom det är på ett betydligt mer övergripande plan som vi verkar tycka så olika. Du verkar hysa generell misstänksamhet mot flyktingar. Det gör inte jag. Jag skulle inte flytta till ett annat land i en annan del av Europa som jag inte vet något alls om och där jag inte behärskar språket om jag inte var så illa tvungen.

Med andra ord är du ointresserad i fakta som berör det du diskuterar om?

Jag tycker att det är extremt intressant hur människor väljer att "fly" från I-länder till landet långt upp i norr.
Att sedan detta fenomen dyker upp så fort man skärper ID-kontrollerna borde få vilken färg som helst att börja fundera.
http://www.gp.se/nyheter/sverige/1....com&utm_medium=referral&utm_campaign=redirect

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Menar du den här?

Generellt misstänksam mot människor är nog en fullt naturlig och helt rationell tankegång.
För jag antar utan att veta, att även du låser dörren om dig hemma?
Det bör i så fall innebära att du är generellt misstänksam mot andra för dig okända människor?

Så fort det finns ekonomiska fördelar med att ta sig till ett land, där vissa premisser krävs (eller inte krävs) för att ta del av det som erbjuds utan vare sig krav på motprestation eller för den delen nämnvärd kontroll, vad tror du reaktionen blir av det?

Så länge risken/svårigheten/motprestationen är lägre än vinsten, kommer även de utan andra val att välja samma väg.

Ett jämförbart tankeexperiment; om polisen lät meddela att från idag upphör all trafikkontroll, böter och straff är upphävt för fordonstrafik. Hur hade snitthastigheten sett ut dagen efter, tror du?

Last edited:

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville
...du låser dörren om dig hemma?
Det bör i så fall innebära att du är generellt misstänksam mot andra...
Nu vet jag faktiskt inte om du försöker driva med mig eller om det är så att det sitter en tolvåring vid tangentbordet.

:lol

Om inte så är gränsen för intellektuell förnedring verkligen passerad. Adios!

:hej

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Nu vet jag faktiskt inte om du försöker driva med mig eller om det är så att det sitter en tolvåring vid tangentbordet.

:lol

Om inte så är gränsen för intellektuell förnedring verkligen passerad. Adios!

:hej

Förbluffande attityd från en som alldeles nyss hade väldigt höga hästar att sitta på i det ämnet.

Därtill förvånande att du urskiljningslöst undviker debattera utan istället drar fram nåt ovidkommande i syfte att förminska frågeställaren.

Du gör dig själv inga tjänster i dina försök att framstå som den rättfärdige idag.

Jag har heller inte fått något svar på min första enkla fråga till dig avseende trådämnet;
"Vad har ledningen Stefan gjort bra?"

Det i sak kan synas som en bagatell men det är ändå symptomatiskt för ditt sätt att göra dig själv björntjänster.

Härav kan det utan direkt förnedrande eller förminskade retorik sägas att din avslutande mening i citatet ovan bör vara ett löfte snarare än ett hot.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag undrar om någon kan förklara vad Musikhjälpen är? Jag mår illa av det i alla fall.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor