Som grupp?!
Tar man invandrare som grupp så är sysselsättningen i Sverige skrämmande låg, även efter måååånga år.
Detta beror på kulturer och dålig integration.
Och här finns fakta och statistik som bekräftar. (av en nationalekonomiskt kurd om det är utav bättre värde än att komma ifrån en vit svensk man...)
http://www.tino.us/2015/11/folkhemm...mirakel-tvartemot-decenier-av-stabila-utfall/
Syriska fäder åker ju hit och lämnar kvinnor och barn hemma om man ska tro extremhögern.Nu uppfostrades ju dock Steve Jobs inte av sin syriska far utan blev bortadopterad.
Så man kanske borde förbjuda syriska fäder att uppfostra sina barn i förhoppningen att det var det som skapade miraklet Jobs?
Sen var det ju inte Jobs som ensam grundade Apple så att säga att det bara existerar pga invandring från Syrien är ju en smula spekulativt.
Men visst, bara för att man är flykting betyder det ju inte att man automatiskt är dum i huvudet och aldrig kommer lyckas med något. Det är bara extremt svårt när man slåss om hjälp och stöd med 200 000 andra flyktingar, samtidigt som man bor på gatan.
Syriska fäder åker ju hit och lämnar kvinnor och barn hemma om man ska tro extremhögern.
Det är ett faktum att väldigt många av de så kallade ensamkommande "barnen", som i stort sett bara är män i i bästa fall övre tonåren, skickas hit i händerna på människosmugglare av sina familjer för att agera som "ankare" för att senare få hit resten av familjen. Detta går bara om om man är under 18 år, därav det stora antalet som ljuger om sin ålder.Syriska fäder åker ju hit och lämnar kvinnor och barn hemma om man ska tro extremhögern.
Behöver alltså inte förbjuda nåt.
Sen måste dom ju blanda blod med svenska flicka också om det ska bli några Jobs från Homs.
Själv tycker jag fortfarande debatten är efterbliven och att Markus borde få sin amygdala kirurgiskt avlägsnad. Måste vara asjobbigt för stackarn att gå omkring och vara rädd för främlingar hela tiden.
Marcus Oscarsson
Ny mätning ikväll:
- SD 0,9% FRÅN ATT VARA STÖRSTA PARTI
- SOC.DEM RASAR & MODERATERNA ÖKAR & CENTERN NÄRA 9%
ANALYS:
1) 75% gillar S skärpta flyktingpolitik och typ 99% gillar S skärpta terrorlagar - men S lyckas inte marknadsföra politiken. Fiasko för S mediekampanjer.
2) Det är bara en tidsfråga till SD är största parti även hos de mer etablerade mätinstituten. I morgon kommer TV4 Novus mätning...
3) Annie Lööf fortsätter att öka kraftigt. Kris i KD och L.
Och för att vara en pessimist: Miljöpartiet, Feministiskt Initiativ och Vänsterpartiet ökar...
Och för att vara en pessimist: Miljöpartiet, Feministiskt Initiativ och Vänsterpartiet ökar...
Inför det senaste valet så hade jag en diskussion på FB med en FI-kvinna.
Hon tyckte bland annat att folk ska få söka asyl i Sverige från Svenska ambassader, vart som helst.
Detta står/stod i FI´s partiprogram/propaganda/reklam, faktiskt.
Jag frågade då hur mycket hon själv kunde tänka sig att gå ner i lön iom höjda skatter.
Hur mycket sämre sociala skyddsnät, och skola, hon kunde acceptera.
Fick som svar att: -Det ska väl inte JAG betala? Staten får betala, dom har pengar! -JAG, går inte ner i lön!
Alla fattar inte, att staten har dom pengarna, dom "får" av oss.
Eller ja, det och vad dom kan låna, som vi får betala tillbaka senare.
FI, fy fan.
Blev du förvånad?
Det är egentligen inte så fel som vi tror, tankevurpan är faktiskt inte total:Nej jag blev inte det. Diskussionen fortskred helt enligt min fördomsprofil.
Egentligen, så är väl det, det mest skrämmande.
Att dessa människor får rösta.
Det är egentligen inte så fel som vi tror, tankevurpan är faktiskt inte total:
Enligt kommunistisk/feministisk ideologi så är staten inte bara insamlare av skattemedel utan också ekonomisk motor, allsmäktig, fri att starta företag, ja det är till och med önskvärt.
Så, feministen i det aktuella fallet tycker förstås att det är upp till staten att starta ett företag till, öppna en gruva, trycka pengar, whatever krävs för att få in 20 miljoner araber under hennes livstid.
Det är bara för oss andra det verkar konstigt.
Hade människan kunnat motivera det som så, så hade jag iaf respekterat henne.
Det är helt ok att man tycker olika om saker, sålänge man kan formulera sin egna tankekedja, och argumentera för den.
Min fru är Sosse, exempelvis. Hon var miljöpartist när vi träffades, men idogt argumenterande har vänt henne därifrån.
Nu hatar jag ju förvisso Socialdemokraterna, men det är ett steg i rätt riktning, även om det är fel.
Iaf, hon tänker själv, och har motargument. Det kan jag respektera.
Själv vill jag ha Carl Bildt, och Moderata Samlingspartiet tillbaka.
http://www.svt.se/opinion/article3604719.svt
över 70% av de som tar sig in i Europa är män.
(13 september 2015)
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/fem-fragor-om-flyktingsituationen
cirka 75% av de som tagit sig till Sverige i år är män.
(18 september 2015)
Även om SVT precis fått/ska få en ny Führer, Herr Jan Helin från Aftonbladet, så tror jag inte man kan benämna SVT, Migrationsverket eller UNHCR som extremhögern!?...
Tillägg: Kollar man UNHCR's data som ständigt uppdateras så handlar det numera om mer omkring 60% män - http://data.unhcr.org/mediterranean/regional.php
Som sagt märklig taktik. Är det inte större chans att få asyl/uppehållstillstånd som kvinna eller barn.Det är ett faktum att väldigt många av de så kallade ensamkommande "barnen", som i stort sett bara är män i i bästa fall övre tonåren, skickas hit i händerna på människosmugglare av sina familjer för att agera som "ankare" för att senare få hit resten av familjen. Detta går bara om om man är under 18 år, därav det stora antalet som ljuger om sin ålder.
I senaste avsnittet av föregångslandet på p1 så intervjuades ett flertal som varit involverade i denna industri. I stort sett allt som vi "fördomsfulla" sagt i åratal bekräftades. Rekommenderas
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|