Undrar hur stor andel av de 80-någonting-procent som röstar på SD på det här forumet, som ideologiskt tillhör den nationalistiska falangen som DN skriver om idag.
Väldigt få skulle jag _tro_
Likväl som att det svenska samhället i stort har väldigt få högerextremister, detsamma gäller vänsterextremister. Tyvärr kan få individer sabotera för en majoritet när det kommer till extremism, såväl jihadister för muslimer, högerextremister för högerpolitik och vänsterextremister för rödgrönrosa politik...
(I min världsbild är ordvalen höger och vänster när det kommer till extremister ganska missvisande, dessa två grupper står närmare varandra än de vill erkänna. I detta avseendet är den politiska skalan mer en falukorv, med de båda extremistgrupperna i varisin ända av botten på skalan, och övriga partier högre upp och närmare varandra)
Jag tycker det är motbjudande att den här tråden på ytan ska föreställa en diskussion mellan engagerade svenska män (notera att inte en enda kvinna deltar), men så vitt jag kan se av argument och ordval är det en stor andel extremister som håller till här.
Jag är ju en sån där hemsk människa som skiter i kön på de som är engagerade, vi är individer som för dialoger här och argumenterar (i olika mån vettigt/konstruktiv).
Jag rekommenderar senaste och sista SVT Debatt från i torsdags på hur korkat det är att vara så fanatiskt fokuserad på ens egna, andras och barns kön, framförallt socialt - extra dålig kombination med att med "glädje" värma sig under en eller fyra offerkoftor...
Som jag skrev i mitt första inlägg i tråden, det är vämjeligt. Eftersom sajtens medlemmar tycks påfallande fria att uttrycka nationalistiska åsikter uppstår ju frågan: delar sajtens ägare dessa värderingar?
http://fokus.dn.se/sdu
Förespråkar du censur? Vad löser det?
Kan vi inte bara fortsätta ha en dialog, konstruktivt stötta och falla varandras argument och fokusera på att hitta lösningar (jag kan dock erkänna att detta mer är en tråd för att ventilera sin irritation över politikers bristande handlingskraft, korkade beslut och bristande ansvarstagande)
Är det förövrigt verkligen så hemskt att värna om sin nation? Är du fortfarande kvar i hjulspåret att vilja sitt lands bästa är främlingsfientligt!?
Klart det KAN vara främlingsfientligt, men det är måste inte vara det. Jag har svårt att se hur Sverige i stort skulle kunna vara främlingsfientligt när vi värnat om solidaritet och medmänsklighet BÄST i hela EU, med enligt många det inte oväntade resultatet en statskassa sänkt i botten, resurser slutkörda och tredje personer/medborgare som drabbas, såväl flyktingar som medborgare - dessutom de redan utsätta människorna medan de med tillgångar fortsätter klara sig fint (Quattro Stagioni, rödvin inköpet består och Netflix-abonnemanget rullar på som alltid, "helt korrekt analys" av miljonären Schyfferts egna närområde...)