Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Hoj
Oooooolika.
Kanske en lätt hand på bromsen när alla (i den här tråden) håller full gas åt samma håll. Det är dessutom förbannat ointressant med diskussioner där alla är överens. Svenskt konsensus.

När du säger det så. Är nog en del syriska, persiska och somaliska kvinnor som skriver i den här tråden.

:hihi

Folk som du driver vanligt folk i armarna på SD.

Kalla vanligt folk som inte ens röstar på SD för extremister, för att dom nu tycker att landet är på väg åt helvete.

Jag hade velat ta en öl med dig, och se om du är lika flummig i verkligheten, eller om du sitter här och gör dig till.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Skriver ogärna i denna tråd då den stundtals liknar en radikaliserings tråd i kombo med foliehattsvarning men att döma av filmen skäggot länkar till så mår nog samhället bättre av att vi börjar tala klarspråk från alla läger.

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Alltså ni som predikar en hög invandring! Jag har bara ett problem! Ni kommer aldrig med några praktiska lösningar utan det är hela tiden att vi är rasister osv!

Tidigare PK-manualer till journalisterna i Europas historia:

Riktlinjer från Sovjetunionens Kommunistpartis centralkommitté föreskrev redan år 1943: ”Medlemmar och frontorganisationer måste oupphörligen besvära, misskreditera och uttrycka sig nedsättande om våra kritiker. När motståndarna blir alltför irriterande, stämpla dem då som fascister eller nazister eller antisemiter… Kopplingen kommer efter tillräcklig upprepning att bli ett ”faktum” i det allmänna medvetandet.”

Det börjar bli gammalt!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
När du säger det så. Är nog en del syriska, persiska och somaliska kvinnor som skriver i den här tråden.

:hihiKanske en lätt hand på bromsen när alla (i den här tråden) håller full gas åt samma håll. Det är dessutom förbannat ointressant med diskussioner där alla är överens. Svenskt konsensus. Jag menar, bland mina FB-vänner postar man sånt som syns här nedanför. Hur låter det på lunchen på era arbetsplatser och bland era FB-vänner? De tycker och uttrycker sig som ni gör?

Så, med andra ord är man svensk såtillvida att man inte är syrier, somalier eller från ett land som inte finns.:va

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Flera av de besparingar som Magdalena Anderssons har drivit igenom för att rädda utgiftstaket är smärtsamma. "Vi har försökt värna välfärden", säger hon.
Som finansminister Magdalena Andersson skrev på Di Debatt tidigarelägger regeringen utgifter på totat 11 miljarder varav 6,7 miljarder avser EU-avgiften för två månader för nästkommande år.

Samtidigt drar man ned på bland utgifter om drygt 8 miljarder kronor nästa år. Det handlar bland annat mindre pengar till Arbetsförmedlingen, senareläggning av renovering av skollokaler och mindre pengar till vägunderhåll. Den enskilt största summan – 4 miljarder – är en avräkning av biståndsmedel.

Får de som säger att flyktingströmmen syns på välfärden rätt nu?
”Vi har försökt att värna just välfärdens verksamheter. Vi har inte sparat i sjukvården, i äldreomsorgen, i skolan, mer än i den här rekryteringen av specialpedagoger och speciallärare”, säger hon.

”Vi har i det här inte gjort någon neddragning i barnbidragen”, fortsätter Magdalena Andersson.

Källa: http://www.di.se/artiklar/2015/12/18/sa-trollar-regeringen-bort-19-miljarder

Ska vi avsluta veckan med lite "positiva" nyheter från regeringen!?... :rolleyes:

Stör mig på att journalisten inte bara upprepar frågan igen, för som alltid när det kommer till politikerna, hennes svar ÄR INTE ett svar på frågan...

Jag orkar knappt ens kommentera, men det behövs inte heller, kommentatorsfältet är redan fyllt med kloka tankar från diverse svenska medborgare:
Bistånd, ensamkommande flyktingbarn, tiggare och flyktingar prioriteras. Sitter inte övriga världens folk och skrattar åt oss när de ser vem som blivit Svarte Peter. De två etablerade politiska blocken har gjort bort sig!

Eller vad sägs om:
För att sammanfatta: Vi prioriterar alltså bort forskning, vital infrastruktur, regionala näringslivssatsningar och arbetsmarknadsprojekt för att låta massimport av låg- och icke-produktiva från i huvudsak ej krigförande länder fortsätta gå på löpande räkning. Därtill låter vi ett par hundra barn i Afrika gå ovaccinerade och dricka smutsigt vatten för vare glidare med märkeskläder och ny iPhone som knackar på dörren.

Jo, det låter som en lysande investering, såväl moraliskt som ekonomiskt.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Persien. Det var bra jävla längesen..

McQueen.
När en högt uppsatt politisk ledare i ett annat EU land än Sverige, så sent som förra veckan deklarerade att "multikultur är en livslögn" samt "migranter ska lära sig vårt språk, anamma våra seder och bruk" (citaten hämtade från sändning av SVT aktuellt under föregående vecka). Är det då inte lite konstigt om gemene man därtill finner motsvarande åsikter som ganska självklara?

Det rörde sig inte om företrädare för Lega Nord, ej heller Orban eller för den delen Le Penne. Nej, det var självaste förbundskanslern för humanismens högborg nummer två. A. Merkel som gav detta anförande.

Åsikter som tyvärr SD varit helt allena med att ge uttryck för sen flera år bakåt men som utan vidare reflektion fördömts som illa dold rasism.

Är det då konstigt om helt vanliga väljare utan vidare extremistiska förtecken finner sig att ta ganska lätt på "brunskjortesympatisörs"-gliringar?

De som så att säga inte upplever att vare sig medias eller politiska ledarnas bild av omgivningen stämmer överens med endera karta eller verklighet?

Märkligt kanske, men jag har full förståelse för att sd ökar. Ser det inte som något positivt utan snarare tragiskt att inget av de mer fullständiga partierna kan ta i saker som är både besvärande och betungande. Det är öppet mål utan backlinje eller målvakt just nu.

Att Sverige nu tvingas ta till allsköns paniklösningar med gränskontroller och tält är just precis ett resultat av svagt ledarskap och obefintlig handlingskraft. Det kommer sannolikt, tyvärr, inte gynna dessa framgent heller..

Vad er det egentligen du har ont av? Att sd väljare står med armarna i kors och säger "vad var det vi sa"?
Ja, då är väl frågan om vem som egentligen är mest grundlurad.

http://mobil.krone.at/phone/kmm__1/story_id__486869/sendung_id__28/story.phtml

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

:hihiKanske en lätt hand på bromsen när alla (i den här tråden) håller full gas åt samma håll. Det är dessutom förbannat ointressant med diskussioner där alla är överens. Svenskt konsensus. Jag menar, bland mina FB-vänner postar man sånt som syns här nedanför. Hur låter det på lunchen på era arbetsplatser och bland era FB-vänner? De tycker och uttrycker sig som ni gör?

Eftersom "dina vänner postar sådant på FB", så vore det trevligt om du meddelade vilka flyktingboenden det handlar om.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Det faktum att en grupp människor känner att de inte får höras och måste tillgripa handlingar som mordbrand för att göra sina åsikter hörda borde väl om något väcka en tanke om att diskussionsklimatet har varit helt åt helvete här i landet det senaste decenniumet?
Det går inte att tiga bort extremism, det går inte att tysta bort. Missnöje växer i tystnaden.

Så oavsett om det är rätt eller fel, möjligt eller inte, att ta emot stora mängder flyktingar så finns det ett problem i samhället att en allt mer växande grupp människor tycker att det är ett problem. När en femtedel av folket kallas för extremister och rasister så börjar barnen som skriker varg låta som en jävligt trasig skiva.
Problemet är ett faktum, och att så split och splittring är aldrig lösningen på meningsskiljaktigheter. Om åsiktspoliserna envisas kommer de själva att vara kraften som driver igenom en kraftig ökning av rasismen.

Jag tycker personligen att SD är en samling blockmongon, men de är inte värre än många andra partier.
Det är ju närmast farsartande att i princip allt SD sagt har inträffat de senaste månaderna, och att S dessutom genomdriver hårdare invandringspolitik än den SD förespråkat.

Det envisa sandlådebeteendet från de etablerade partierna där de vägrat samarbeta med SD framstår nu som än mer rent trams, när de snubblar över varandra när de försöker göra exakt det SD sagt behöver göras. Det är inte underligt att SD får röster så det skvätter om det med tanke på hur de etablerade partierna misskött sig.

Det värsta är väl att det överhuvudtaget inte finns något parti att rösta på.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Det faktum att en grupp människor känner att de inte får höras och måste tillgripa handlingar som mordbrand för att göra sina åsikter hörda borde väl om något väcka en tanke om att diskussionsklimatet har varit helt åt helvete här i landet det senaste decenniumet?
Det går inte att tiga bort extremism, det går inte att tysta bort. Missnöje växer i tystnaden.

Så oavsett om det är rätt eller fel, möjligt eller inte, att ta emot stora mängder flyktingar så finns det ett problem i samhället att en allt mer växande grupp människor tycker att det är ett problem. När en femtedel av folket kallas för extremister och rasister så börjar barnen som skriker varg låta som en jävligt trasig skiva.
Problemet är ett faktum, och att så split och splittring är aldrig lösningen på meningsskiljaktigheter. Om åsiktspoliserna envisas kommer de själva att vara kraften som driver igenom en kraftig ökning av rasismen.

Jag tycker personligen att SD är en samling blockmongon, men de är inte värre än många andra partier.
Det är ju närmast farsartande att i princip allt SD sagt har inträffat de senaste månaderna, och att S dessutom genomdriver hårdare invandringspolitik än den SD förespråkat.

Det envisa sandlådebeteendet från de etablerade partierna där de vägrat samarbeta med SD framstår nu som än mer rent trams, när de snubblar över varandra när de försöker göra exakt det SD sagt behöver göras. Det är inte underligt att SD får röster så det skvätter om det med tanke på hur de etablerade partierna misskött sig.

Håller helt o fullt med!

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Nu påstår även du dig veta om ett gäng mordbränder utförda av SDsympatisörer.
Kan du ange vilka detta är?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Nu påstår även du dig veta om ett gäng mordbränder utförda av SDsympatisörer.
Kan du ange vilka detta är?

Nej, jag har inte brytt mig nämnvärt om vem som bränt ner dem. Det jag tycker mig minnas är att det var några flyktingar som brände ner ett av dem... I övrigt har jag ingen aning, och jag bara tog hans påstådda fakta och drog en slutsats från den.

Min grundposition är att alla ska ha samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter. Det är fruktansvärt viktigt att rättigheter åtföljs av skyldigheter. Och alla ska få säga precis vad fan de vill utan repressalier för att det de säger inte stämmer med rådande konsensus. Det är just de personerna som behöver skyddas av åsikts och yttrandefriheten. Det är också viktigt att komma ihåg nu när konsensusen obönhörligen kommer svänga över till ett mer invandringskritiskt läge.

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Svar till ulvhamne

Ok har Du tagit in en flykting i ditt hem nu?
Även försörja flyktingen med mat och så?

Eller du tycker att alla andra kan betala?

Alla flyktingar är välkomna hit men de får försörja sig själva!
Har du missat vad Sverige skrivit på med FN?
Alla flyktingar, tiggare, osv ska ha samma rättigheter som du! Med bidrag, osv.
När vården och skola inte räcker vem ska ha vård tycker du?
Jag får kommunismvibbar från dig! Vi vet hur historia slutade med kommunister vid makten!

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Svar till ulvhamne

Jag får kommunismvibbar från dig! Vi vet hur historia slutade med kommunister vid makten!

Öhh, nu börjar man undra.:va

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Svar till ulvhamne

Varför riktar du den här posten till mig? :va
Kommunist? :rofl

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Man vet att SH rört sej jävligt långt åt höger när t.o.m. Ulvhamne kallas kommunist...

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Man vet att SH rört sej jävligt långt åt höger när t.o.m. Ulvhamne kallas kommunist...
Det har väl alltid attraherat obotliga egoister att köra svindyra leksaker och vara rädd för att bli av med dom till nån vanartig kriminell?
Det har ju dessutom varit en sport för företagsamma, bemedlade riddersmän från högre sociala sfärer, detta med motorsport, och där frodas det sant egoistiska. Det högervridna. Översitteriet.
Mobbningen av dom svaga och den hemliga önskan att utrota alla som inte lyckats lika bra i livet, eller haft en farsa som lyckats bra i livet.
Och den här vämjeliga självgodheten vissa besitter.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det har väl alltid attraherat obotliga egoister att köra svindyra leksaker och vara rädd för att bli av med dom till nån vanartig kriminell?
Det har ju dessutom varit en sport för företagsamma, bemedlade riddersmän från högre sociala sfärer, detta med motorsport, och där frodas det sant egoistiska. Det högervridna. Översitteriet.
Mobbningen av dom svaga och den hemliga önskan att utrota alla som inte lyckats lika bra i livet, eller haft en farsa som lyckats bra i livet.
Och den här vämjeliga självgodheten vissa besitter.

Herre gud, denna avund för människor som vill göra något med sitt liv. :lol

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Herre gud, denna avund för människor som vill göra något med sitt liv.
Nädå skäggis, inte alls. Jag känner rätt många trevliga, vettiga mångmiljonärer.
Speciellt dom som jobbat ihop sin förmögenhet själva är duktiga på att behålla fotfästet och undvika att bli motbjudande individer.
Är inte alls särskilt kategorisk, missunsam eller avundsjuk.
Ser bara att makt och pengar korrumperar människors själar.
Ju mer man har att förlora, desto mer handlar man styrd av rädsla att bli av med allt.
När man klöst sig upp riktigt högt i näringskedjan börjar andras liv spela mindre roll, och till slut är man den där hjärtlösa typen ingen egentligen vill vara, men vad spelar det för roll när man kan pissa och skita neråt på alla små meningslösa typer där nere.
Har inget alls emot framgång, men jag tänker aldrig börja slicka såna jävla svin i röven som du verkar villig att göra..
Fattar du skillnaden?
Eller ska jag förklara en gång till?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION