Jag tycker förstås också att det är lätt oroväckande (medvetet försiktigt uttryckt) att så väldigt många flyktingar kommer till Sverige på kort tid. Men det krävs betydligt mer för att jag tvärsäkert ska ta ståndpunkten att ”landet är på väg åt helvete”.
Om man ser det i ett lite bredare perspektiv att landet är på väg åt helvete så kan man ju tänka sig att det är politiken och åsiktsklimatet i landet som är det.
Att det är värt att lägga dubbla UNHCR´s budget på de relativt få människor som tar sig hit. Lite som att trisslotteriet skulle ha 1 megavinst men resten av lotterna är nitlotter.
Att den så extremt ensidiga rapportering fått fortgå så länge som den nu gjort. Där mängder av människor sitter dag och natt och gräver upp skit om vissa partier, medans de mörkar saker från andra partier.
Att det blivit helt okej, rentav önskvärt, att stolt och helt öppet utesluta en stor del av väljarkåren ända upp i riksdagen.
Att rena lögner tas som sanning utan någon som helst kritik, sålänge den kommer från en antirasist, eller avdankad komiker.
Okej om svenska folket skulle rösta för en nedrustning av välfärden till förmån för världens flyktingar. Fine.
Men då ska de få alla FAKTA också. Inte lögner om det kostar bara 1 pizza i månaden. Och framförallt fakta om hur många vi KUNNAT hjälpa om man skickat hjälpen till närområdet istället. För hur högt man än skriker om att man inte ska ställa grupper mot varandra så är det så verkligheten ser ut.
Allt åt Alla är en omöjlighet och i mina öron låter det väldigt falskt att försöka få ett slut på alla döda på medelhavet, genom att TA pengar från andra sidan och pumpa in här hemma, bara du lyckas ta dig över medelhavet först.