FettSnok
96% enligt läkaren
Men du har ju fullständigt missförstått vad Merkel säger när du påstår att hon har...
Det om något är att måla någon annan med bruna penseldrag, för att använda din egen formulering. Merkel företräder ju den regering som har tagit emot flest flyktingar i hela Europa – och du jämför henne med SD?
Nej. Jag jämför hennes sätt att uttrycka sig kring multikultur och dess resultat av sub-samhälle. Därtill hennes uttryck att Immigranter behöver assimileras, genom att anamma språk, seder och bruk. Det är vad hon sa den 14/12. Jag kan inte komma på ett enda parti i Sverige som utöver SD sagt samma (rätt fram och för mig rimliga antagande och krav) saker. Jag jämför inte henne med SD, utan med vad som sägs i Sverige av partiföreträdare i hela spannet och alla kulörer.
Du har nu sett vad hon sa förra veckan, eller tror du fortfarande det gäller saker från 2010. Inte helt uppenbart att du tagit till dig av senare information.
Kan du se skillnaden i att jämföra som helhet och jämföra uttalande?
Jag tycker jag var rätt tydlig när jag skrev tyvärr enbart sd. Men kalla du det brunt om du mår bättre. Helt ok för mig, jag själv är rätt trygg i min egen färg.