Visst, men även om de hade pass borde inte så många komma så observationen har för min del ingen avgörande betydelse.Att några saknar pass vore inte konstigt men när majoriteten saknar pass så ringer ju varningsklockorna åtminstone hos mig.
Visst, men även om de hade pass borde inte så många komma så observationen har för min del ingen avgörande betydelse.Att några saknar pass vore inte konstigt men när majoriteten saknar pass så ringer ju varningsklockorna åtminstone hos mig.
Hur många gränser tror du att vi har?Nej suverana stater behovs inte for att halla ordning, tycker dom haller mest pa med oordning. Det har med territorium och personlig status att gora mer an nagot annat.
Att skatter hojs hojs och hojs har ju just med att vi har for manga politiker, som hejdlost och utan varken kontroll eller ansvarsskyldighet satter spratt pa dina och mina pengar pa godtyckligt vis. Granser ger ju bara mer byrokrati och kostnader jag ser inte riktigt hur detta hjalper befolkningen.
Europa blev ju knappast vilda vastern nar granserna oppnades upp, att det blev ett byrakratiskt helvete ar ju en annan sak..
Sjalvklart ar nagon central planering nodvandig, men det skall vara sa litet som mojlig och bara funka i bakgrunden. Politiker som tror det ar nagot ar inget nodvandigt tycker jag
Om annars granser nu ar bra sa borde vi ju infora fler?
Hur många gränser tror du att vi har?
Låser du ytterdörren när du åker hemifrån?
I så fall gillar ju du också gränser, om än av en lite snävare art än landsgränser. Samma sak egentligen, man låser dörren för att få behålla sina prylar och ha nån slags koll på vilka som befinner sig där.
I Europa? Inte sa manga kvar, nu ar det bara politikerna vi maste jobba pa
Jo men jag tar inte tull nar folk kommer med varor osv, savida du inte kommer med brannvin for da tar jag 50%
Vet inte om det ar en jatte bra jamforelse dock? Stoppar du folk nar dom kommer fran grannkomunnen for att handla brod? Kan Stockholmare flytta som dom vill till Skane? Tyskland? USA da? na, varfor inte och vari ligger fordelen i detta?
Tillbaka till oonskade utlanningar..
Vi har en situation I varlden tyvarr, som betyder att vast Europa ar ett attraktivare alternativ an att stanna hemma. Det kan till och med vara sa att flyttar man inte kan man do, jag hade ocksa flyttat det ar ju inte direkt deras fel.
Detta kommer reda upp sig men tills dess skall vi hjalpa folket som behover hjalp. Med detta sagt skall vi saklart inte ruinera Sverige (eller resten ave Europa som star for exakt samma problem) for den saken, men att stanga granserna ar fel (och det kommer aldrig att handa).
Det skall dock stallas krav pa folk som kommer (och folk, SVENSKAR, som redan bor dar), det skall inte ga att loka sig fram genom livet. Det ar DEt som behover andras.
Satan. Nu ar arbetsdagen slut och behover jag en grogg, puben nasta! Skal
Du är fantastiskt dåligt insatt.I Europa? Inte sa manga kvar, nu ar det bara politikerna vi maste jobba pa
Jo men jag tar inte tull nar folk kommer med varor osv, savida du inte kommer med brannvin for da tar jag 50%
Vet inte om det ar en jatte bra jamforelse dock? Stoppar du folk nar dom kommer fran grannkomunnen for att handla brod? Kan Stockholmare flytta som dom vill till Skane? Tyskland? USA da? na, varfor inte och vari ligger fordelen i detta?
Tillbaka till oonskade utlanningar..
Vi har en situation I varlden tyvarr, som betyder att vast Europa ar ett attraktivare alternativ an att stanna hemma. Det kan till och med vara sa att flyttar man inte kan man do, jag hade ocksa flyttat det ar ju inte direkt deras fel.
Detta kommer reda upp sig men tills dess skall vi hjalpa folket som behover hjalp. Med detta sagt skall vi saklart inte ruinera Sverige (eller resten ave Europa som star for exakt samma problem) for den saken, men att stanga granserna ar fel (och det kommer aldrig att handa).
Det skall dock stallas krav pa folk som kommer (och folk, SVENSKAR, som redan bor dar), det skall inte ga att loka sig fram genom livet. Det ar DEt som behover andras.
Satan. Nu ar arbetsdagen slut och behover jag en grogg, puben nasta! Skal
Du är fantastiskt dåligt insatt.
Man häpnar.
Du tror alltså att det inte finns många gränser kvar i Europa? Har du missat EUs gräns, Schengens gräns, landsgränserna, landskapsgränserna, länsgränserna, kommungränserna, stadsgränserna, ägogränserna, tomtgränserna?
I övrigt så blandar du det som tokvänstern brukar kalla för främlingsfientlighet med tokvänsterns världsbild.
9 pints later..
For det forsta, jag tror egentligen inte att du hapnar, du har hängt pa internet forum for lange for det. Skulle gissa du last manga, mycket mer idiotiska asikter an mina
Jag trodde det framgick att jag inte ar 100% dum i huvudet? I praktiken, for folk och företag sa finns inga granser langre i Europa eller hur?
Framlingsfientligeht? Hur fan kan man förespråka öppna granser och vara framlingsfientlig? For the record sa ar min fru blatte (Indien) och min 3 pagar ar saledes blandras. Framlingfientlig?
Men jovisst, jag ar daligt palast. Jag visste tex inte att Sverige efter Tyskland tar emot flest flyktingar, det larde jag mig pa puben i kvall under mer diskussioner i amnet, självklart skall det inte vara sa. Mina asikter och vad jag skriver kommer doc från mina egna erfarenheter och min syn pa hur samhället funkar eller hur jag tycker det skulle funka, jag har ingen utbildning i amnet. Jag har dock sett och har direkt erfarenhet från byaliv som knegare pa landsbygden i Sverige, till big business i toppen av det internationella samhället. Jag hatar politik och ogillar skarpt hur folk debatterar om vad det eller detta partiet har gjort misstag och att mitt parti skulle vara battre bal bal bla. Politiker och partier ar alla samma skit, och jag forstar helt enkelt inte hur smarta välutbildade personer med livserfarenhet inte kan se det! förutom möjligtvis SD och liknande partier som vaggar sticka ut hakan och saga vad dom (och folk tycker), det kommer dock andra sig med tiden tyvärr.
PK ar ett stort problem.
Mina idéer funkar nog dock inte i praktiken, jag far nog tyvärr hålla med om att for att varna om det samhälle vi lever i, kan vi inte hjälpa alla.
Jag ar dock saker pa att min ideologi, öppna granser och mindre stater ar the way forward, och jag tror att i sinom tid kommer det att bli sa.
Intressant diskussion, och det ar alltid intressant att lassa inlagg och asikter pa detta forumet Skulle någon av er ha arende i London tveka inte att hora av er! Jag ar inte sa dryg som jag kan verka har, och jag bjuder pa tva forsta olen!
edit. skall bli intressant att se vad jag tycker om detta inlagg i morgon Skriv aldrig pa interwebben nar du har tatt brannjack!
En bekant hittade en plastkasse med med pass när han städade diket åt en idrottsförening, det här var några år sedan och handlade antagligen om människohandel från öst då det här var drygt 3 mil från finska gränsen.Nar nagon bombar ditt hus och du tvingas satta dina tva sma barn och gravida fru i en gummiflotte att aka till Finland i for att radda era liv, sa kanske det finns en mojlighet att du glommer passet? Mao kan det vara svart att verifiera vilka folk ar i dessa situationer.
Lite märkligt är det väl ändå hur många som saknar sitt pass men allihop har de fått med sig mobiltelefonen? Pass och pengar är väl huvudprioritet åtminstone om jag skulle fly någonstans.
Träffa en gammal barndomsvän igår, vars sambo jobbar som sjuksköterska i Malmö.
Hon var duktigt knäckt nu och kommer sannolikt att sluta alt. söka sig till nån privat inrättning.
Hon får hela tiden flytta fram bokade undersökningar, på patienter som stått i kö i tre månader redan.
Varför? Strikta order på att immigranter skall hjälpas omgående.
Hon slutar, hur många fler blir det innan nyår?
Många som kommer in i Sverige åker upp och fortsätter in i Finland, när finnarna började registrera immigranterna som kom in så vände några om och kom tillbaka till sverige alt. stannade direkt dom fick höra att dom kunde bli registrerade.
Varför vill några inte bli registrerade kan man ju undra?
Finnarna har väl vad jag förstått ökat gränskontrollerna gentemot flyktingar nu.
Aldrig sett en tullare i mitt liv nästan vid färjan men nu verkar de gå igenom varenda en biljävel.
Å andra sidan spenderar de mesta tiden med att räkna öllådor, kolla kvitton på byxor och försöka få ihop tullavgift och skatt på veckopendlare, så jag tror det har mer att göra med Finlands ekande skattekonto än med någon flyktingkris...
Dom slipper ju bli kallade för rasister om de låtsas söka efter alkohol.
Finnarna har väl vad jag förstått ökat gränskontrollerna gentemot flyktingar nu.
Någon pyroman som inte gillar den ökande invandringen som är i farten?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|