Bonzo
Trying real hard to be the shepherd
Jag hänger på och utnämner mig till öb i det fiktiva landet.
Jag kan följa med och ta rollen som arbetsskygg, bidragstagande latmask så att alla andra har någon att beskylla för allt dåligt som händer.
Jag hänger på och utnämner mig till öb i det fiktiva landet.
Helt klart intressant, för att inte använda tråkfrasen "nytänkande ".
Når man inte ut med sin politik till de folkvalda, kan det va läge att prata med folket.
Generellt ar jag emot granser i vilket fall som helst (I'm not a number, I'm a free man) men speciellt nu och framforallt nar det galler flyktingar fran syrien sa maste dom slappas in. Nu har jag inte nagon aning om totala siffror, hur manga som kommer till Sverige osv, sjalvklart maste Europa jobba tillsammans med fordelning,Det är ju helt rätt att gränserna ska stängas. Ett flertal länder har bara slussat flyktingarna vidare trots att det finns internationell överkomelse om att flyktingar ska söka asyl i det första landet de anländer till.
Det skulle iofs ha lagt en orimligt stor börda på kanske främst nåt fåtal länder så att resten av eu skulle därefter ganska snart ha tvingats att samordna hjälp och rimligtvis fördela flyktingarna över hela eu istället för att flyktingarna själva väljer sin nya bostadsort.
Självklart ska flyktingar släppas in. Men inte förbehållslöst och definitivt inte utan att säkerställa identitet, risk/utsatthet mm. Just nu vet vi inte alls vem som egentligen är vem. Det bör vara en grundläggande princip om gränsen ska hållas öppen. Är gränsen öppen så måste öppenhet råda även den som önskar passera.
Att vi har befolkningsmässigt en mindre stad som gått under jord men egentligen ska lämna landet då de inte har rätten att uppehålla sig här är väl om än litet men tydligt bevis på att gränsen behöver kontrolleras.
Det är lika med rättigheter och skyldigheter. En kan inte allena råda.
Så, hur många månader orkar landet hålla ihop? När brister skolsystemet och vården ihop fullständigt?
Nar nagon bombar ditt hus och du tvingar satta dina tva sma barn och gravida fru i en gummiflotte att aka till Finland i for att radda era liv, sa kanske det finns en mojlighet att du glommer passet? Mao kan det vara svart att verifiera vilka folk ar i dessa situationer.
Systemet kommer nog implodera sa smaningom i vilket fall som helst, troligvis pga vara kara politikers (fortsatta) vanvardnad av vara lander run i varlden, onodiga krig osv. Inte for att folk flyr denna idioti.
Generellt ar jag emot granser i vilket fall som helst (I'm not a number, I'm a free man) men speciellt nu och framforallt nar det galler flyktingar fran syrien sa maste dom slappas in. Nu har jag inte nagon aning om totala siffror, hur manga som kommer till Sverige osv, sjalvklart maste Europa jobba tillsammans med fordelning,
antalet som slapps in har i UK tex ar fanimig skamligt.
Fast, nu kommer det ju inte bara folk från krigsdrabbade områden.
(Jag kommer inte ens kommentera den väldigt märkliga uppfattningen att gränser är av ondo.)
Så antalet som släpps in i UK är skamligt, men att helt utan kontroll släppa in alla som kommer hit till Sverige utan legitimation och sedan låta dem bo i tältläger i Revinge är ett bra alternativ?
8-10 000 i veckan kommer till sverige nu och ungefär 1/5 av de kommer från Syrien. Resten är från andra delar av mellanöstern och nordafrika som passar på att följa med strömmen.
Det är dessutom fortfarande så att de måste ta sig hit eller till UK på olaglig väg dvs med smugglare.
Det finns så många otroligt mycket bättre sätt att hjälpa till än att kravlöst släppa in folk när de väl tagit sig hit. Framförallt för att i dagens läge måste man tänka till för att inte spendera resurser på såna som är rent ekonomiska flyktingar helt utan skyddsbehov.
1. Öppna upp för att söka asyl PÅ PLATS i Syrien. Skyddsbehovet blir uppenbart och istället för smugglare över medelhavet kan man ta flyg eller andra säkra transportmedel.
2. Hårdare kontroller vid svenska gränser. Om bara 1 promille av de som kommer hit har extrema åsikter så har vi ganska snart en rejäl samling extremister i sverige som INGEN vet var de är eller vad de gör.
3. Mer pengar till närområdet istället. Det många inte tänker på är att varje krona som spenderas i närområdet inte bara hjälper den som får varan som kronan spenderas på. Det hjälper även den som SÄLJER varan.
4. Är det verkligen självklart att släppa in alla? Hur hade Europa sett ut om alla män i 20-40 årsåldern bestämt sig för att ta båten till Amerika 1939? Hur hade världen sett ut idag?
Na sakert inte
Nar nagon bombar ditt hus och du tvingas satta dina tva sma barn och gravida fru i en gummiflotte att aka till Finland i for att radda era liv, sa kanske det finns en mojlighet att du glommer passet? Mao kan det vara svart att verifiera vilka folk ar i dessa situationer.
Systemet kommer nog implodera sa smaningom i vilket fall som helst, troligvis pga vara kara politikers (fortsatta) vanvardnad av vara lander run i varlden, onodiga krig osv. Inte for att folk flyr denna idioti.
Bra initiativ helt klart. Lar ju skramma livet av de 'etablerade' partierna, prata med underklassen
Generellt ar jag emot granser i vilket fall som helst (I'm not a number, I'm a free man) men speciellt nu och framforallt nar det galler flyktingar fran syrien sa maste dom slappas in. Nu har jag inte nagon aning om totala siffror, hur manga som kommer till Sverige osv, sjalvklart maste Europa jobba tillsammans med fordelning,
Tror man på tanken om suveräna stater är gränser ett måste för att hålla någon ordning, folk betalar skatt och förväntar sig samhällsservice i motsvarande grad. Lite skatt = pröjsa det mesta själv, mycket skatt = all inclusive.
Det som händer i Sverige nu är att vi tvingas betala allt mer i skatt och får allt mindre tillbaka, och det kommer självfallet inte hålla i längden.
Vill man ha öppna gränser måste det bli som i vilda västern, avveckla samtliga myndigheter och låt folk bilda egna småsamhällen och klara sig bäst dom kan. Återbefolka glesbygden och gå tillbaka till det gamla brukssamhället med bysmed och hemskolning. Tattare och annat kringstrykande folk dränks i kvarnbäcken.
Bra initiativ helt klart. Lar ju skramma livet av de 'etablerade' partierna, prata med underklassen
Nar nagon bombar ditt hus och du tvingas satta dina tva sma barn och gravida fru i en gummiflotte att aka till Finland i for att radda era liv, sa kanske det finns en mojlighet att du glommer passet? Mao kan det vara svart att verifiera vilka folk ar i dessa situationer.
Lite märkligt är det väl ändå hur många som saknar sitt pass men allihop har de fått med sig mobiltelefonen? Pass och pengar är väl huvudprioritet åtminstone om jag skulle fly någonstans.
Lite märkligt är det väl ändå hur många som saknar sitt pass men allihop har de fått med sig mobiltelefonen? Pass och pengar är väl huvudprioritet åtminstone om jag skulle fly någonstans.
Good point.Nej, flyktingar som kommer via Danmark är redan trygga och måste inte släppas in till Sverige. Rent av ska de inte släppas in.
Sen är det en annan sak at eu måste dela på bördan men det kan inte vara flyktingen själv som äger rätten och bestämma att han kan skita i att söka asyl i sitt första säkra land.
.
En tillLite märkligt är det väl ändå hur många som saknar sitt pass men allihop har de fått med sig mobiltelefonen? Pass och pengar är väl huvudprioritet åtminstone om jag skulle fly någonstans.
Jag är väl bland de sista på denna planet att försvara migrantströmmarna till Europa, men just det argumentet vet jag inte riktigt, hur vet vi att de har pass? Behövs pass för att ta sig på jolle från Turkiet till Grekland liksom?
Som med alla känsliga frågor bör man väga sina argument på guldvåg, tonläget är uppskruvat och ens motståndare kommer haka upp sig på detaljer som för sakfrågan är totalt oviktiga.
Nej suverana stater behovs inte for att halla ordning, tycker dom haller mest pa med oordning. Det har med territorium och personlig status att gora mer an nagot annat.
Att skatter hojs hojs och hojs har ju just med att vi har for manga politiker, som hejdlost och utan varken kontroll eller ansvarsskyldighet satter spratt pa dina och mina pengar pa godtyckligt vis. Granser ger ju bara mer byrokrati och kostnader jag ser inte riktigt hur detta hjalper befolkningen.
Europa blev ju knappast vilda vastern nar granserna oppnades upp, att det blev ett byrakratiskt helvete ar ju en annan sak..
Sjalvklart ar nagon central planering nodvandig, men det skall vara sa litet som mojlig och bara funka i bakgrunden. Politiker som tror det ar nagot ar inget nodvandigt tycker jag
Om annars granser nu ar bra sa borde vi ju infora fler?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|