Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Gotland!? Har vi verkligen så låga ambitioner?
Svinkallt, mitt i kläm mellan Ryssarna och Nya Sverige, inga kokospalmer att hänga upp hängmattan i, inte stränder med halvnakna brewdar...

Njaa fan, banan i all ära, men lite högre (läs sydligare) kan vi la ta sikte? :)

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Bornholm behöver dansken själv, kanarieholmar och andra har vi fått lära oss, kommer bli för varma i framtiden med all koldioxid.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
kan man hoppas att det når upp till de "vettiga" partierna eller skall man bli en i mängden att släppa M för Sd? Jag hoppas inte det, men de ser inte ljust ut..
Du lever i det förgångna.
Kan du verkligen, på allvar, påstå att M är ett "vettigt" parti och SD inte?

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Hoj
Oooooolika.
Pricis, det skulle uppleva det som riktigt jävligt vilket ju bara är bra om man vill filtrera bort lycksökarna.

Nja, man raserar inte ett så pass väl fungerande land till u-land på bara 4 år även om SVaMParna gör sitt bästa.

Det tar inte skitlång tid att rasera sociala skyddsnät heller.

Jag jobbade i Norge fram tills årsskiftet och blev för några år sedan avskriven av försäkringskassan.
När jag "återvände" till Sverige för att arbeta så ringde jag FK, och berättade att jag var hemma, så dom kan skriva in mig i rullarna igen.
Fick svaret att "Det kan du vänta med till du ansöker om ersättning för något".
För ungefär 6mån sedan var jag tvungen att ta en VAB.
Gjorde anmälan som jag skulle, har inte hört något.
Över semestern så tog jag ut föräldraledighet i 5v, eftersom jag inte hade någon inarbetad semester att tala om. Detta var V27-31 om jag inte missminner mig, och anmäldes flera veckor innan jag gick på föräldraledighet.

Jag har fortfarande inte fått en krona, eller ens ett svar. Svaret jag får är att det är väldigt många som ska registreras in på FK, och mitt namn står på ett papper någonstans i högen.
Kanske kommer dom till det i år, kanske inte.

Nu klarar jag mig iaf, jag går inte under för att jag inte får ut den ersättningen.
MEN, det finns många som lever hand till mun, som kanske hade fått gå ifrån sitt hem om en månadslön bara försvann. Det är smutsigt, och vidrigt, att behandla sina medborgare så.

Jag skulle fanimig ha stannat i Norge. :gnissla

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja

Efter DÖ klubbades kan jag aldrig förstå människor som röstade borgeligt i det valet och idag fortfarande stödjer blaskan.

Jag röstade blått i det valet och ALDRIG IGEN. Jag röstade inte blått för att de skulle rulla runt i sängen med sossarna:dummer

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Beror väl på hur mycket självbestämmande ön ska ha.

Onödigt, det finns massvis med länder som inte lägger sig i sin öbefolknings styren. Bara man sköter sig och att landet går plus.
I värsta fall kan jag tänka mig att ockupera Påskön, den ligger lite lagom ensligt och man Chile har ett ganska soft statsskick numera.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Gotland!? Har vi verkligen så låga ambitioner?
Svinkallt, mitt i kläm mellan Ryssarna och Nya Sverige, inga kokospalmer att hänga upp hängmattan i, inte stränder med halvnakna brewdar...

Njaa fan, banan i all ära, men lite högre (läs sydligare) kan vi la ta sikte? :)

Vafan, har du ens besökt Gotland? Svinvarmt, långa stränder med mycket nakna brudar (nudiststrand väster om Sudersand, mestadels nakna tyskar i övre medelåldern men ändock...)
Och sist men inte minst, då har vi Gotland RING!!!!

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002

Ja, varför skulle ja inte tro på det? Känns meningslöst att inte tro på de man röstar på? Annars vore de ju lite knäppt? Jag har fortfarande svårt att se SD som de största partiet och utveckla Sverige. För mig är det ett jävligt stort missnöjesparti som jag hade hoppats på att s och m hade tagit på allvar efter 4år. Men det kommer nog tyvärr ta mer än 12 år för dem.. Vi får se hur dess 4år går, fan revolution har ju hänt förr.. Nya franska kanske vore nått?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
I takt med att vi får fler och fler icke-nordeuropeiska medborgare, så kanske "kampviljan " bland medborgarna ökar. Jag menar inte att det är på grund av motsättningar utan att detta tillskott har en erfarenhet av att faktiskt stå upp mot ledare de tycker är skit..

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ja, varför skulle ja inte tro på det? Känns meningslöst att inte tro på de man röstar på? Annars vore de ju lite knäppt? Jag har fortfarande svårt att se SD som de största partiet och utveckla Sverige. För mig är det ett jävligt stort missnöjesparti som jag hade hoppats på att s och m hade tagit på allvar efter 4år. Men det kommer nog tyvärr ta mer än 12 år för dem.. Vi får se hur dess 4år går, fan revolution har ju hänt förr.. Nya franska kanske vore nått?
Du röstar alltså inte på ett parti du tror på, utan väljer att tro på det parti du röstat på trots att de visar sig vara helt verklighetsfrånvända.
Alla politiska partier är missnöjespartier.
Men eftersom moderaterna numera är ett liknöjdhetsparti, så är de inte längre ett politiskt parti.
Du har röstat på en sekt.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Du röstar alltså inte på ett parti du tror på, utan väljer att tro på det parti du röstat på trots att de visar sig vara helt verklighetsfrånvända.
Alla politiska partier är missnöjespartier.
Men eftersom moderaterna numera är ett liknöjdhetsparti, så är de inte längre ett politiskt parti.
Du har röstat på en sekt.

Det är ju vad du anser att moderaterna är, eller hur?

Ja på ett eller annat sätt.

Hade jag vetat att M skulle bli bundisar med S och DÖ, hade ja röstat på KD som verkar vara det mest verklighetsförankrad partiet inom alliansen.

Jag står ändå fast vid att IQ test borde göras för att förtjäna att bli röstberättigad..

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Tillbaks till trådens start/ämne: Vad är planen sen då Stefan?...
Vad är hans vision utav Sverige på Julafton? Om sex månader? Om ett år?

Någon som vet?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det är ju vad du anser att moderaterna är, eller hur?

Ja på ett eller annat sätt.

Hade jag vetat att M skulle bli bundisar med S och DÖ, hade ja röstat på KD som verkar vara det mest verklighetsförankrad partiet inom alliansen.

Jag står ändå fast vid att IQ test borde göras för att förtjäna att bli röstberättigad..
IQtest behövs inte.
Åsiktsregistrera alla och internera alla som röstar på MP, FI eller V eftersom de är allmänfarliga.
De som röstar på socialdemokraterna slipper undan med utbildning i verklighetsförankring.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Julia Caesar - en rasistisk tant som satt i system att hänga ut andra, men när hon själv blir uthängd då känner hon sig jätte krenCkt för hon vill ju vara anonym! :gråta

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag skulle fanimig ha stannat i Norge. :gnissla

Jag är också utvabbat och gud förbjude att jag blir sjuk, har startat upp egen verksamhet och var för sen med att lämna in nåt papper när jag vara pappaledig senast för ett år sedan. Egentligen var jag inte ens sen men de verkar inte ha fått in pappret jag skickade in för att vara pappaledig en månad och när jag väl skickade in nästa gång så var det för sent.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom