Hej!
Får jag också vara med?
Gick till Aldi och köpte fusk-startade chili-plantor idag.
3.49€ för 6 plantor.
Odlade Apache för ett par år sen, gott om frukt funkar bra att torka.
Hej!
Får jag också vara med?
Gick till Aldi och köpte fusk-startade chili-plantor idag.
3.49€ för 6 plantor.
Woohooo!
Nu har skiten börjat komma upp ur jorden.
Dom röda ringarna visar Bih Jolokia. Har haft svårt att få upp dom ur jorden men när jag satte pottan i badrummet mer lagom värme (ca 25 grader) så verkar dom trivas kanon. Det är oftast helt svart där inne men det spelade ingen roll alls. Grytan brevid dom röda ringarna är Ring of Fire. Dom verkar inte så kräsna utan tar det dom erbjuds och växer som bara den.
Dom andra påttorna är fulla med frön i en salig blandning. Faktiskt inte riktigt koll på var det är, men allt har tagit sig riktigt bra utom mina egna Bih Jolokia-frön. Det var dom viktigaste
Har planer på att ta med mig lite grönt till jobbet. Anar att iaf en sort kommer lära långfingriga kollegor att hålla tassarna i styr
Fan va seriösa alla är! Nu blir jag ju rädd att det kommer att bli svårt att separera plantorna från varandra eftersom jag har upp till 8 st i varje liten "cell" Har ju gjort det här förut men tänkte väl inte riktigt klart när jag satte fröna
Mina chilisar växer som om dom gick på knark. DOCK är Bih jolokia utvecklingsstörd. Den växer bara 1/3 så fort
Var det likadant för er som lyckades få frukter förra året?
Letar efter Dorset Naga fröer....
kan även nöja mig med Bhut Jolokia om någon sitter på sånna fröer
för i sommar så jäklar ska det brännas i munnen
Jag har bih jolokia, är det någon skillnad?
Hur får det för er?
Jag planterade idag om mina plantor till större krukor. Dom var torra och fina då
EDIT: var på extremefood.se i förra veckan, han berättade att många plantor ger mest frukt andra året, så, nu gäller det att hålla dom vid liv över vintern. Ska man vattna dom när dom ser helt döda ut då?!
Då har jag gått och blivit mongoloid som alla ni andra. Råkade springa på denna tråden i natt och fastnade i tanken såklart.
Gör en hel del eldig mat som ska innehålla Sambal, chilifrukter och tabasco. Därav var iden genial!
Jag vet att det är ca 1-3mån för sent men idag satte jag min egen Cayenne, Anaheim och Jalastar.
Med lite tur så kanske jag kan få det till att funka ändå. Jag planterade i transparenta godislådor med lock för att "agera" växthus.
Kan säga att det kändes sjukt gayigt att springa runt och leta "bra" blomsterjord och läsa på alla frö-förpackningar. Samtidigt så är det det manligaste man odlat.....bortsätt från i sina yngre dagar
Hur går det för er?
Till höger är min Bih Jolokia, den kommer bli frodig
Jag var ju lite sent ute. Tror knappast att jag kommer få skörda något i år...
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|