JohnyRocket
Fet & Ful
Någon annan som kommer få skörda världens starkaste chili?
Yepp.
Sjyssta grejjer!
När tänkte du skörda? När den trillar av eller så fort den är gul/röd?
Min bih jolokia/ghost pepper har fått två blommor och det ser ut att kunna bli några frukter. Synd bara att lössen är på den. Har gjort en blandning med såpa och t-röd, det ska visst utplåna dom.
Schjyssta fröer kompis !!
Det får bli när den trillar av, så det är lite mer sting i den.
Har ett 20-tal blommor som verkar vilja bli frukt av oxå efter ihärdig polineringshjälp så stora förhoppningar på ett par till.. Vanliga gröna ICA-chilin är en omgång redan skördad, spökpepparn är aningens trögare.
Men som man hört i alla tider - Den som väntar på något gott får gå hungrig några veckor till.
Har kvar 2 plantor sen förra året, de har fått stå ute i år och e lite tröga. Blommar som fan nu men det är ju så dags.
Kul!
Då är nästa säsong säkrad. Eftersom jag inte har fått någon gammal porrbild än antar jag att du är skyldig mig frön (om jag mot förmodan inte skulle få en endaste liten frukt)
Menar du att det är för sent nu?
Mina blommar oxå, gallrade i krukan och gav näring för inte så länge sedan. Jag hoppas det blir den mild höst
Kul!
Då är nästa säsong säkrad. Eftersom jag inte har fått någon gammal porrbild än antar jag att du är skyldig mig frön (om jag mot förmodan inte skulle få en endaste liten frukt)
Menar du att det är för sent nu?
Mina blommar oxå, gallrade i krukan och gav näring för inte så länge sedan. Jag hoppas det blir den mild höst
Jag vet inte varför men det första som kom upp i huvet på mig när jag såg bilden var "pizzabagarns kuk" jag har aldrig sett den men undra om den inte kan vara rätt lik... Om inte annat så smakar dom nog lika starkt..
Nu har min Bih Jolokia börjat spotta frukter!
Har 3 st som är knallröda nu, men frågan är hur & när ska jag skörda, och vad i helvete ska man göra med dem sen?
Nu har min Bih Jolokia börjat spotta frukter!
Har 3 st som är knallröda nu, men frågan är hur & när ska jag skörda, och vad i helvete ska man göra med dem sen?
Alltså, det hela går väl ändå ut på att odla fram överjävligt starka frukter för att sedan smuggla IN dem i butikerna bland paprika och andra mesiga saker? Den enda tråkiga är ju att man inte får se minen på den lyckligt lottade som har lyckats laga mat på världens starkaste chili
Men vetskapen mina vänner, vetskapen....
Hehe. Sådär gjorde jag med grädde. Köpte en. Lät den stå framme ett år, och sen tillbaka med den till butiken så att datumet stämde
Men som sagt, man får ju inte se minen på den som skall ha den tyvärr. Men kul var det!
Hehe. Sådär gjorde jag med grädde. Köpte en. Lät den stå framme ett år, och sen tillbaka med den till butiken så att datumet stämde
Men som sagt, man får ju inte se minen på den som skall ha den tyvärr. Men kul var det!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|