Officiella kommunistdagen

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Håna lagom ni - ni lever i det samhället som de där "gamla gubbarna" hela tiden kämpade för och ni har inte ens vett att uppskatta det.
Ni tar det för givet som om vi fått det helt gratis...

Utan deras, och deras föregångares kamp hade vi fortfarande inte haft semester, a-kassa (vänta nu den är ju snart ett minne blott), föräldrapenning och tillråga på allt så hade vi jobbat på lördagar...
(bara som exempel)

Man kan helt enkelt dra slutsatsen att vi blivit bortskämda och haft det allt för bra de senaste årtiondena...

Ja för ett land påverkas inte alls av omvärlden, inte ens när det ständigt samarbetar och bedriver handel med övriga länder. Vi hade varit en isolerad kommuniststat...tror knappast det.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ja för ett land påverkas inte alls av omvärlden, inte ens när det ständigt samarbetar och bedriver handel med övriga länder. Vi hade varit en isolerad kommuniststat...tror knappast det.

Hur var det i "omvärlden", satt folk på arslet och väntade på att förbättringarna skulle serveras på silverfat?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Håna lagom ni ...kämpade... ...vett att uppskatta...Ni tar det för givet.......föregångares kamp ...inte haft semester... jobbat på lördagar......blivit bortskämda ...allt för bra ...

Jag som just satt och undrade var min Floskelizer tagit vägen, tack.

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Citat:
Ultramarine skrev:

Håna lagom ni ...kämpade... ...vett att uppskatta...Ni tar det för givet.......föregångares kamp ...inte haft semester... jobbat på lördagar......blivit bortskämda ...allt för bra ...
.Jag som just satt och undrade var min Floskelizer tagit vägen, tack.

Du kunde alltså inte klämma ur dig nått vettigt utan postar ett inlägg enkom för att håna mig?

Dessutom ändrar du ett citerat inlägg så det får en annan innebörd utan att du anger det...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Du kunde alltså inte klämma ur dig nått vettigt utan postar ett inlägg enkom för att håna mig?

Dessutom ändrar du ett citerat inlägg så det får en annan innebörd utan att du anger det...
Kommunistdagen är över nu. Nu får du och dina kompisar polera på Lenin-tavlan tills det är dags nästa år igen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Hur ska man bemöta en extremist? Släng dig inte med så jädra mycket dumheter per inlägg så kanske någon orkar bemöta din snedvridna världsbild. Du verkar ju fullständigt indoktrinerad. Att ens börja snacka om lördagsjobb 2007 som argument mot den nuvarande regeringen ger ett lätt sinnessjukt intryck faktiskt.

För övrigt ändrade jag ingenting i din text, jag tog ut flosklerna bara - och de var inte några till antalet direkt. :banana

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Hur var det i "omvärlden", satt folk på arslet och väntade på att förbättringarna skulle serveras på silverfat?

Inte alls men att vara inskränkt kommer man inte speciellt långt med. Nu är det 2007, vi har rösträtt för kvinnor, bostadsbidrag, ledig lördag, osv. Ska vi göra det bästa av DAGENS situation eller ska vi låtsas att det är 1937 och skräddarsy ett styre efter då rådande omständigheter? Vi måste ha förutsättningar för företagare/personer som mäter sig med omvärldens (världsmarknadens) standard annars är vi ett u-land innom snar framtid.
"arbetarna" aka fotfolket är i större utsträckning blåa i dag (i alla fall den skattelevererande andelen) då det medför bättre förutsättningar för de flesta verksamheter.

1 fråga. KAN man motivera arbetsgivaravgift? Något som alla, staten, den anställde OCH arbetsgivaren tjänar på kan man väl inte avgiftsbelägga?:va

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC