Idag körde jag 20 mil landsväg med bilen. Vägen var mestadels i fint skick och hastighetsgränsen var många gånger satt till 90 km/h. Kom att tänka på denna tråden då jag gång på gång såg hur bilisterna (som enligt många här lever i en symbios tillsammans och värderar varandras liv väldigt högt och vill minsann inte göra en fluga förnär) ivirigt och egoistiskt framförde sitt fordon. Omkörningarna var många och farliga, för att inte krocka tvingade sig många bilister in i "kön" vilket leder till onödiga inbromsningar som i sin tur leder till irritation. En irritation som inte kan placeras till en speciell individ då bilisterna inte kommer i direkt kontakt med varandra, istället så byggs ett hat upp gentemot främmande (personer som inte ingår i ens bekantskapskrets) människor i helhet. Eller så är det bara jag som har dessa funderingar då jag själv vistas i trafiken.
Ett enda litet exempel på att människan är ett egoistiskt djur mot andra djur som inte är en del av deras närhet, i form av vänner eller liknande.
Igår kväll stod jag även i kö till krogen, kände inte av mycket till samlevnad där heller utan snarare var det egot som styrde folks vilja att ta sig fram i kön, vad som hände med övriga personer verkade inte var aktuellt.
I båda fallen jag berättat om nu så höll jag en låg profil och försökte underlätta i den mån jag kunde. Resultatet blev att jag blev omkörd både i krogkön samt på vägen, någon form av uppskattning kände jag aldrig av.
Hur kommer det sig att jag vanligtvis är en omtänksam person men samtidigt gladeligen hade tryckt på knappen? Betyder detta att nej-sägarna är mer egoistiska i samhället och därmed aldrig känner sig trampade på i den mån att en ilska gentemot andra människor byggs upp?
Hur många av nej-sägarna känner att dom har upplevt detsamma någon gång i livet? Jag gillar inte människor, dom är farliga egoistiska och förstör det mesta som kommer i dess väg, just därför jag inte bryr mig om det blir några färre av dessa, speciellt inte då det gynnar min ekonomi så till den grad att det skulle förändra hela mitt liv.
skulle inte du sluta skriva i den här tråden??