Du måste ju erkänna att jorden är lite lätt överbefolkad ändå. Det var inte riktigt tänkt från Herrens sida att vi skulle börja utveckla massa konstiga metoder för att åsidosätta naturens egen vilja (starkast överlever) på ett sådant sätt att det helt plötsligt blev hur många människor som helst nästan.
Alla saker som mediciner, glasögon, implantat (inte silikon utan mer knäleder, höftleder osv tänker jag på nu ) och andra hjälpmedel av diverse slag gör så att även de som från början inte hade klarat av livet nu får en chans. Det är inte många hundra år tillbaka i tiden man behöver gå för att ett vanligt benbrott kunde sabba det för någon stackare.
Jag ser själv det råa i det här tankesättet, och nej, det är inget jag vardagligt predikar om. Men ta en titt på djursamhällena runt om i världen och se hur de fungerar så förstår man snabbt hur naturens grundtanke var.
Så... Om jag kan tjäna en hacka på att hjälpa moder Natur så är ju inte jag sämre än att jag tar chansen
Nu skulle man kunna tro att alla sporthojare är starka individer med utmärkta gener som skulle ha klarat sig bra i evolutionens anda. Men ärligt talat, hur många hade överlevt sina olyckor ifall det inte hade funnits mediciner och läkare? Så jag tror jag avstår ifrån att leka GUD:s vikarie.