Offra någons liv och få 10.000:-?

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Nu är det ju så att alla mord sker med tanke på någon vinning om än den vanligaste brukar handla om heder/respekt/stolthet, oftast manlig stolthet, och Nej du behöver inte vara muslim för att döda för den!

Men håll med om att det underlättar? :nicka
 

YEEEAAAHHH

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
No hoj
När man ser svaren här så inser man varför det känns som det här landet är på väg åt h-vete

Men det är intressant, man kan få lite perspektiv varför folk beter sig som de gör, varför den där typen tittade lite konstigt på mig i mataffären, varför den/de där på jobbet är som han/de är osv. Då kan det alltså vara för att jag inte är hans närståeende, vän etc. och då skiter han typ i om jag existerar eller inte.
 
Last edited:

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Åkäj, jag behöver lite snabba cash så säg vars hänn den där knappen finns! :gnissla

Det är ju ändå för många människor som trampar runt på jorden just nu så varför inte håva in lite deg medan man återställer balansen? 10k x 2-3 miljarder blir en bra slant på mitt konto :lol
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Nä hade inte tryckt. Jag vet ju att någon dör och jag vill inte att någon dör pga mig...
I nästan alla fall är det fel att döda, och ni som vill döda massa folk här för att kunna köpa sin sporthoj eller bil, er hade nog ingen sörjt en längre stund om ni hade fallit ihop.

Dock hade jag inte tryckt på en knapp för att få er att dö. Vill inte heller att ni ska dö egentligen, vill inte att någon ska dö.
Vill ni döda mig för 10.000 kr?

Alla ska vara snälla som bamse och ingen dör! Yiippi!

Typ.
 
Last edited:

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Nu skulle det vara intressant med någon slags sammanfattande statistik och analys över tråden. Kan man dra några slutsatser ifall vårt knapptryckande har någonting att göra med våran ålder, kön, yrke, utbildning, social status, bostadsform eller ort?
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Nu skulle det vara intressant med någon slags sammanfattande statistik och analys över tråden. Kan man dra några slutsatser ifall vårt knapptryckande har någonting att göra med våran ålder, kön, yrke, utbildning, social status, bostadsform eller ort?

Förutom markus, som röstade nej, så är väl de hängivnaste knapptryckarna desamma som brukar förfasa sig över "multikultis" taskiga människosyn...
Spännande att de i ena tråden frågar hur fan folk kan vilja döda andra för att religion samtidigt som de i nästa tråd själva glatt konstaterar att de utan problem skulle ha mörda för pengar till en ny TV.

...summa summarum kan man alltså konstatera att det i huvudsak(ingen regel utan undantag) är osäkra unga män med betydande empatihandikapp och halvtaskiga utbildningar som trycker på knappen så mycket de kan.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
...summa summarum kan man alltså konstatera att det i huvudsak(ingen regel utan undantag) är osäkra unga män med betydande empatihandikapp och halvtaskiga utbildningar som trycker på knappen så mycket de kan.

;corn
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Förutom markus, som röstade nej, så är väl de hängivnaste knapptryckarna desamma som brukar förfasa sig över "multikultis" taskiga människosyn...
Spännande att de i ena tråden frågar hur fan folk kan vilja döda andra för att religion samtidigt som de i nästa tråd själva glatt konstaterar att de utan problem skulle ha mörda för pengar till en ny TV.

...summa summarum kan man alltså konstatera att det i huvudsak(ingen regel utan undantag) är osäkra unga män med betydande empatihandikapp och halvtaskiga utbildningar som trycker på knappen så mycket de kan.

Jag tror snarare att det är precis tvärtom. Vi lite äldre välutbildade herrar har stor empati för de vi känner och har nära, men vi har hela livet blivit rövknullade av andra idioter som vi inte känner, så vi har inga som helst problem att trycka på den där knappen. Jag hatar folk, men jag tycker om individer. Vissa.


Jag tycker fortfarande att man borde kunna ta fram nåt riktmedel till den där knappen. Så att man kan sitta och studera folk typ:
Fula skor, hon ska bort!
Stor näsa! *klick*
Hängpattar och han bredvid ser ut som ett stureplansoffer *trycka trycka*

:D
 
Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Jag hade inte tryckt på knappen...utan snarare demonterat "den" så ingen av er kan trycka ;)
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Jag tycker fortfarande att man borde kunna ta fram nåt riktmedel till den där knappen. Så att man kan sitta och studera folk typ:
Fula skor, hon ska bort!
Stor näsa! *klick*
Hängpattar och han bredvid ser ut som ett stureplansoffer *trycka trycka*

:D

Odräglig full dreggel och Jörgen K på sporthojsklubb som trakasserar ung man på sporthojsfesten om en trasig kawasaki*trycka på knappen*
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Haha det hade jag glömt bort :D

Haha så full som ni va kan jag förstå det

Det roliga var att ni kom fram och babblade för fulla muggar, sedan 5 min senare hade ni glömt bort mig, så jag smög sakta men säkert bort från fullgubbarna(hahah) och gömde mig... :D
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Du måste ju erkänna att jorden är lite lätt överbefolkad ändå. Det var inte riktigt tänkt från Herrens sida att vi skulle börja utveckla massa konstiga metoder för att åsidosätta naturens egen vilja (starkast överlever) på ett sådant sätt att det helt plötsligt blev hur många människor som helst nästan.

Alla saker som mediciner, glasögon, implantat (inte silikon utan mer knäleder, höftleder osv tänker jag på nu ;)) och andra hjälpmedel av diverse slag gör så att även de som från början inte hade klarat av livet nu får en chans. Det är inte många hundra år tillbaka i tiden man behöver gå för att ett vanligt benbrott kunde sabba det för någon stackare.

Jag ser själv det råa i det här tankesättet, och nej, det är inget jag vardagligt predikar om. Men ta en titt på djursamhällena runt om i världen och se hur de fungerar så förstår man snabbt hur naturens grundtanke var.

Så... Om jag kan tjäna en hacka på att hjälpa moder Natur så är ju inte jag sämre än att jag tar chansen :hoppskrat
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Du måste ju erkänna att jorden är lite lätt överbefolkad ändå. Det var inte riktigt tänkt från Herrens sida att vi skulle börja utveckla massa konstiga metoder för att åsidosätta naturens egen vilja (starkast överlever) på ett sådant sätt att det helt plötsligt blev hur många människor som helst nästan.

Alla saker som mediciner, glasögon, implantat (inte silikon utan mer knäleder, höftleder osv tänker jag på nu ;)) och andra hjälpmedel av diverse slag gör så att även de som från början inte hade klarat av livet nu får en chans. Det är inte många hundra år tillbaka i tiden man behöver gå för att ett vanligt benbrott kunde sabba det för någon stackare.

Jag ser själv det råa i det här tankesättet, och nej, det är inget jag vardagligt predikar om. Men ta en titt på djursamhällena runt om i världen och se hur de fungerar så förstår man snabbt hur naturens grundtanke var.

Så... Om jag kan tjäna en hacka på att hjälpa moder Natur så är ju inte jag sämre än att jag tar chansen :hoppskrat

Sådär resonerar jag oxå. Om inte ni andra har en egen dödsknapp så är ni ju uppenbart gamla plattskallade grobianer som inte har nånting med evolution att göra så ni sinkar helt enkelt människosläktet. Bort bort bort!

Det fina med hela banketten är ju att när vi "ja-tryckare" har fått gå loss på våra dödsknappar i ett par dagar så finns inte ni "nej moraltants-tryckare" kvar längre sen äre bara fråga om frekvens i pekfingret innan man är världens rikaste (och ensammaste) man! :Iamlegend
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Sådär resonerar jag oxå. Om inte ni andra har en egen dödsknapp så är ni ju uppenbart gamla plattskallade grobianer som inte har nånting med evolution att göra så ni sinkar helt enkelt människosläktet. Bort bort bort!

Det fina med hela banketten är ju att när vi "ja-tryckare" har fått gå loss på våra dödsknappar i ett par dagar så finns inte ni "nej moraltants-tryckare" kvar längre sen äre bara fråga om frekvens i pekfingret innan man är världens rikaste (och ensammaste) man! :Iamlegend

Tydligen finns inte "Ja empatihandikappade-tryckare" kvar heller. Så vad är anledningen/orsaken till att dessa också utrotas av den siste JA-fjollan? :)
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Tydligen finns inte "Ja empatihandikappade-tryckare" kvar heller. Så vad är anledningen/orsaken till att dessa också utrotas av den siste JA-fjollan? :)

Är man ensam kvar så har man ju ingen användning för empati iaf :D
 

Nicc

Vill ha sommar året runt!!
Gick med
3 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Vulcan S
Du måste ju erkänna att jorden är lite lätt överbefolkad ändå. Det var inte riktigt tänkt från Herrens sida att vi skulle börja utveckla massa konstiga metoder för att åsidosätta naturens egen vilja (starkast överlever) på ett sådant sätt att det helt plötsligt blev hur många människor som helst nästan.

Alla saker som mediciner, glasögon, implantat (inte silikon utan mer knäleder, höftleder osv tänker jag på nu ;)) och andra hjälpmedel av diverse slag gör så att även de som från början inte hade klarat av livet nu får en chans. Det är inte många hundra år tillbaka i tiden man behöver gå för att ett vanligt benbrott kunde sabba det för någon stackare.

Jag ser själv det råa i det här tankesättet, och nej, det är inget jag vardagligt predikar om. Men ta en titt på djursamhällena runt om i världen och se hur de fungerar så förstår man snabbt hur naturens grundtanke var.

Så... Om jag kan tjäna en hacka på att hjälpa moder Natur så är ju inte jag sämre än att jag tar chansen :hoppskrat

Helt ärligt, hur dum kan man bli, påstå att man är troende till den kristna tron och sen gå imot allt den står för med ett "ja" svar...
vi som tror mer på evolutionen tycker ju att det är bra med utveckling av mänskligheten åt ett positivt håll... men de e klart, du kan ju komma ihåg att säga till läkarna när du planterat din hoj imot ett träd att inte ta till några moderna läkemedel, max 16-17hundra tal ( eftersom du skrev inte många hundra år bakåt )...................
jag hade sprängt bort den där knappen fort som faaaaan
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top