bg
"Probably the best Bear in the world"
Jag kör med Tracker bak på min 701:a sedan några veckor tillbaka.
Klart nöjd med greppet i både gräs, lera, lösgrus och hårdpackat dito. Relativt dåligt grepp på asfalt - klart sämre än MT-21. Det är dock förutsägbart dåligt och släpper mjukt och kontrollerat. Som referens har jag tidigare kört TKC-80, MT-21, T-63 och Motoz Desert H/T.
Jag har inte kört med Tracker länge nog för att bilda mig en ordentlig uppfattning om livslängd, men så här ser det ut efter ca 75 mil med 50/50-körning;
View attachment 453706
View attachment 453707
Givet slitaget hittills så räknar jag med ca 200-250 mil ur ett bakdäck.
Oj, det där ser riktigt lovande ut Eidolon! En bild säger mer än 1000 ord. Drygt 200 mil är vad jag lyckades få ut ur mina TKC 80 på DR:en med 34,5 bänkade bakhjulshästar. Håller Tracker ens i närheten av detta miltal med 690/701-effekt så låter det verkligen som en het kandidat. Asfaltsgreppet är helt irrelevant för mig i detta avseende. De (oftast) korta transportsträckor jag behöver genomföra genomlids i 70-80 km/h för att inte överhetta eller förstöra klackarna i onödan.
Till 690:in har jag dubbla fälgar och därför skiftat lite fram och tillbaka mellan 908RR och MT21 beroende på åksällskap och ändamål. Eftersom jag slarvat med bokföringen har jag tyvärr ingen riktigt bra uppfattning om hur många mil respektive bakdäck rullat i dagsläget.
Är dock fortfarande lite sugen på input gällande Mitas C02 eftersom jag blev imponerad av bilderna efter Notrightriders Finlandseskapader. Skulle C02 kunna fungera som ett grusvägsdäck över längre distanser och ett billigare alternativ än D908 och nya Tracker som ett bättre alternativ till MT21 för surhålen och stigarna vore det ju perfekt! Frågan kvarstår dock om 120/90-18 gör att Mitasdäcket inte kommer till sin rätt på 690/701?
MVH BG