Steffo K
3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Vilken soppa! Eller snarare såpa!
Om du sätter dig på Fazern och kör hem den till UK åt mig så ska jag rekommendera dig som coach.
Följdfrågan är ju, hur fick du tillbaka moppen ?
Visade den här tråden för några kollegor igår och fick då läsa igenom den igen nu nästan tre år senare. Den kan stundtals verka överdriven men ärligt talat höll jag tillbaka med hur jävligt det var när jag skrev för att inte oroa familjen allt för mycket:
Jag satt och rörde på fingrar och axlar konstant i timmar i sträck för att dom inte skulle domna bort helt och för att jag inte skulle bli för stel för att kunna sköta reglagen.
Bitvis var jag så stel att jag inte kunde vrida huvudet och jag välte en gång när jag stannade för att tanka eftersom jag inte klarade av att lyfta foten av fotpinnen. Dom följande stoppen fick jag se till att röra lite på benen innan jag stannade.
När jag skulle stanna i Ljungby var det 5cm nysnö på avfarten och hela vägen till hotellet. Det var bitvis uppförsbacke så det gällde att hålla farten uppe för att inte få stopp i snön men samtidigt köra så pass långsamt att sladdarna gick att parera.
När jag kom hem låg jag i badet och sängen bra länge innan kropp och huvud började funka normalt igen men igår insåg jag att det fortfarande finns en liten isklump någonstans längst in mot ryggraden som aldrig riktigt tinat.
När jag 2004 körde en skabbig gammal lastbil 310 mil utan sovpaus och därmed var vaken i över två dygn så trodde jag aldrig att jag skulle göra en värre resa men detta slog den trippen med hästlängder.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |