_Karlstrom
Cross kung
NatoN skrev:Tjaa, 19 mil kom jag
Aj fan nu är jag inte lika sugen längre
NatoN skrev:Tjaa, 19 mil kom jag
_Karlstrom skrev:Aj fan nu är jag inte lika sugen längre
_Karlstrom skrev:Hmm får kolla med Starol vad dom kan fixa fram inom trimmningsväg. Menar dom kan man ju få lite respons på och så känns det alltid säkrare att beställa från en svensk. Men du vad hade du för förgasare i din??
NatoN skrev:Orginal, 34mm Dellorto VHSB
SpeedAbuser skrev:Säker på att det inte går ändå?
Jag hade förut en Mikuni 34mm Flatside (som hade stoor anslutningsdiameter). Men jag köpte det största filtret de hade på Touringbutiken och lyckades trycka på det trots att det var bra mycket för litet egentligen. Det var typ 50mm eller om det inte var ännu mindre(!?).
_Karlstrom skrev:Hmm isåfall hade du nog en för liten enligt DP på Starol ska man ha en 38mm Dellorto förgasare till 150cc..
_Karlstrom skrev:Jag är väldigt inne på en malossi 160cc annars ingen som har någon erfarenhet av den?
Jodå, jag har allt kvar både förgasaren och filtret även om det inte är monterat just nu. Visst fungerar det med det filtret även om det kostar en hel del tålamod och svordomar att få på det. Har många gånger funderat på att skaffa mig ett större men det har inte blivit av. Vad blir skillnaderna med ett större?SpeedAbuser skrev:Jag hade förut en Mikuni 34mm Flatside (som hade stoor anslutningsdiameter). Men jag köpte det största filtret de hade på Touringbutiken och lyckades trycka på det trots att det var bra mycket för litet egentligen. Det var typ 50mm eller om det inte var ännu mindre(!?).
Med andra ord går det att töja gummit en hel del, mer än de flesta tror. Estremo köpte förgasaren och konfiltret av mig, så om han har kvar det så kanske han kan säga exakt vilka dimensioner det var.
Tss...så svårt är det ju inte.Estremo skrev:Jodå, jag har allt kvar både förgasaren och filtret även om det inte är monterat just nu. Visst fungerar det med det filtret även om det kostar en hel del tålamod och svordomar att få på det. Har många gånger funderat på att skaffa mig ett större men det har inte blivit av. Vad blir skillnaderna med ett större?
Okej, då behåller jag det filtret snål som man är. Tänkte att det kanske gick få ut lite mer/skönare ljud annars men att börja mixtra med luftflödet ännu mer ska jag nog inte ge mig på.SpeedAbuser skrev:Tss...så svårt är det ju inte.
Värm lite med värmepicka så är det inget problem alls.
Att byta till ett större filter gör ingen annan skillnad än att det blir lättare att få på/av förgasaren.
Rent luftflödesmässigt räcker nuvarande filtret till mer än väl för en liten tvåtaktare oavsett hur mycket effekt man tar ut, så pass överdimensionerat är det.
SpeedAbuser skrev:Tss...så svårt är det ju inte.
Värm lite med värmepicka så är det inget problem alls.
Att byta till ett större filter gör ingen annan skillnad än att det blir lättare att få på/av förgasaren.
Rent luftflödesmässigt räcker nuvarande filtret till mer än väl för en liten tvåtaktare oavsett hur mycket effekt man tar ut, så pass överdimensionerat är det.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |