Olika delar till en aprilia rs 125

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
_Karlstrom skrev:
Aj fan nu är jag inte lika sugen längre :(

Det kan vara så att det är gjutningfel. En snubbe jag snackat har en polare som köpte en polni 154cc. Den skar väldigt tidigt, och han fick en ny. Den nya cylindern hade samma fel, och dom fixade det tillslut på en verkstad. Så jag ska skicka tillbaka min och se om man kan fixa en ny.
 

_Karlstrom

Cross kung
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia rs 125
Hmm får kolla med Starol vad dom kan fixa fram inom trimmningsväg. Menar dom kan man ju få lite respons på och så känns det alltid säkrare att beställa från en svensk. Men du vad hade du för förgasare i din??
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
_Karlstrom skrev:
Hmm får kolla med Starol vad dom kan fixa fram inom trimmningsväg. Menar dom kan man ju få lite respons på och så känns det alltid säkrare att beställa från en svensk. Men du vad hade du för förgasare i din??

Orginal, 34mm Dellorto VHSB
 

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
SpeedAbuser skrev:
Säker på att det inte går ändå?
Jag hade förut en Mikuni 34mm Flatside (som hade stoor anslutningsdiameter). Men jag köpte det största filtret de hade på Touringbutiken och lyckades trycka på det trots att det var bra mycket för litet egentligen. Det var typ 50mm eller om det inte var ännu mindre(!?).


mmm det går kanske att få tag i om man orkar leta :D
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
_Karlstrom skrev:
Hmm isåfall hade du nog en för liten enligt DP på Starol ska man ha en 38mm Dellorto förgasare till 150cc..

Enligt polini själva ska det gå att köra med 28mm förgasare, men jag tror inte den går så bra med en så liten fugge.
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
SpeedAbuser skrev:
Jag hade förut en Mikuni 34mm Flatside (som hade stoor anslutningsdiameter). Men jag köpte det största filtret de hade på Touringbutiken och lyckades trycka på det trots att det var bra mycket för litet egentligen. Det var typ 50mm eller om det inte var ännu mindre(!?).

Med andra ord går det att töja gummit en hel del, mer än de flesta tror. Estremo köpte förgasaren och konfiltret av mig, så om han har kvar det så kanske han kan säga exakt vilka dimensioner det var.
Jodå, jag har allt kvar både förgasaren och filtret även om det inte är monterat just nu. Visst fungerar det med det filtret även om det kostar en hel del tålamod och svordomar att få på det. Har många gånger funderat på att skaffa mig ett större men det har inte blivit av. Vad blir skillnaderna med ett större?
 

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässelby
Hoj
Ingen
Estremo skrev:
Jodå, jag har allt kvar både förgasaren och filtret även om det inte är monterat just nu. Visst fungerar det med det filtret även om det kostar en hel del tålamod och svordomar att få på det. Har många gånger funderat på att skaffa mig ett större men det har inte blivit av. Vad blir skillnaderna med ett större?
Tss...så svårt är det ju inte. ;)
Värm lite med värmepicka så är det inget problem alls.

Att byta till ett större filter gör ingen annan skillnad än att det blir lättare att få på/av förgasaren.
Rent luftflödesmässigt räcker nuvarande filtret till mer än väl för en liten tvåtaktare oavsett hur mycket effekt man tar ut, så pass överdimensionerat är det.
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
SpeedAbuser skrev:
Tss...så svårt är det ju inte. ;)
Värm lite med värmepicka så är det inget problem alls.

Att byta till ett större filter gör ingen annan skillnad än att det blir lättare att få på/av förgasaren.
Rent luftflödesmässigt räcker nuvarande filtret till mer än väl för en liten tvåtaktare oavsett hur mycket effekt man tar ut, så pass överdimensionerat är det.
Okej, då behåller jag det filtret snål som man är. Tänkte att det kanske gick få ut lite mer/skönare ljud annars men att börja mixtra med luftflödet ännu mer ska jag nog inte ge mig på.
 

_Karlstrom

Cross kung
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia rs 125
SpeedAbuser skrev:
Tss...så svårt är det ju inte. ;)
Värm lite med värmepicka så är det inget problem alls.

Att byta till ett större filter gör ingen annan skillnad än att det blir lättare att få på/av förgasaren.
Rent luftflödesmässigt räcker nuvarande filtret till mer än väl för en liten tvåtaktare oavsett hur mycket effekt man tar ut, så pass överdimensionerat är det.

Hmm nu har ni sagt att jag klarar mig med orginal luftburken men den är ju strypt och jag har igentligen ingen lust att börja skära i den. Men kan ni något "vänligare" sätt att få ut den på? :confused: Vill gärna kunna sätta dit den igen senare.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top