Olika delar till en aprilia rs 125

_Karlstrom

Cross kung
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia rs 125
Tja jag undrar vart man kan få tag i sån ensitsskutskåpa till en aprilia rs 125 och blinkers till en aprilia. Någon som har några sidor till det eller??
 

_Karlstrom

Cross kung
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia rs 125
Okey tack hittade äntligen blinkers på duells men letare fortfarande efter sport luftfilter.. Ingen som kan hjälpa mig med erfarenhet av sidor kanske?? :banana
 

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässelby
Hoj
Ingen
Jag har en stålomspunnen slang (ny i förpackning) liggandes till RS årsm. -98 och äldre.

Ingen som vill trimma väghållningen och få vassare bromskänsla?
 

_Karlstrom

Cross kung
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia rs 125
SpeedAbuser skrev:
Jag har en stålomspunnen slang (ny i förpackning) liggandes till RS årsm. -98 och äldre.

Ingen som vill trimma väghållningen och få vassare bromskänsla?

Jo jag skulle velat ha en sån men jag har en 01a

Föresten Maxizz vart fanns sport filtrerna till mcn då såg bara till bilar? :confused:
 
Last edited:

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässelby
Hoj
Ingen
shoik skrev:
vad ska du ha för den?


jo ni med rs och futura
||
||
||
V
Den kostade 600kr ny vill jag minnas (och den ligger fortfarande i obruten förpackning).
Så, tjaa, 250 spänn kan jag släppa den för.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
SpeedAbuser skrev:
Jag har en stålomspunnen slang (ny i förpackning) liggandes till RS årsm. -98 och äldre.

Ingen som vill trimma väghållningen och få vassare bromskänsla?


Förklara hur en stålomspunnen bromsslang vässar väghållningen tack :lol
 

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässelby
Hoj
Ingen
cRoC skrev:
Förklara hur en stålomspunnen bromsslang vässar väghållningen tack :lol
I och med att man får mycket bättre känsla så kan man göra mer precisa inbromsningar. Bromsarna börjar inte heller alls på samma sätt att "fade'a" lika snabbt vid hård körning med stålomspunnet.

That's how, smartass! :fakta
 

_Karlstrom

Cross kung
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia rs 125
Hmm jag hittar inget sportfilter på den sidan som jag fick bara till bilar ju :va ingen som vet någon sida med sportfilter till en rs 125? Tack i förväg
 

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässelby
Hoj
Ingen
Mät ytterdiametern på filtersidan av förgasaren och köp sedan ett universalfilter med den diametern. Eller ännu smartare - köp inget "sportfilter" alls om du inte orkar börja bestycka om hojen. Du lär till 90% säkerhet knappt vinna någon effekt ändå på en RS.
 

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
_Karlstrom skrev:
Hmm jag hittar inget sportfilter på den sidan som jag fick bara till bilar ju :va ingen som vet någon sida med sportfilter till en rs 125? Tack i förväg

Som sagt till en RS125 med 28mm förgasare så finns det inga universal filter pga en så stor anslutnings diam. på 62mm, vilket gör det dyrt.
Så antingen löser du det med en kort gummislang så du kan har ett i normal strl. dom brukar ligga på runt 52mm í diam. om inte jag missminner mig :rolleyes:
eller om du vill ha ett KN som passar direkt på förgasaren så går du in på http://www.roffesmotor.se och slänger iväg ett mail till dom.
dom kostar runt 700:- vilket är DYRT
men glöm inte heller att du måste bestycka om förgasaren, ett munstycke går väll på ca. 40:- och så måste du har rätt så klart sitter ju 120 org.

men som SpeedAbuser sa, det ger knappast någon mer effekt, dock ett mysigt ljud.
har du e-system så blir det ruggit :rolleyes: :tummenupp
 

_Karlstrom

Cross kung
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia rs 125
Tack tack för alla svar och jag vet att man måste bestycka om hojen och det blir inga större problem.
 

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hässelby
Hoj
Ingen
shoik skrev:
Som sagt till en RS125 med 28mm förgasare så finns det inga universal filter pga en så stor anslutnings diam. på 62mm, vilket gör det dyrt.
Säker på att det inte går ändå?
Jag hade förut en Mikuni 34mm Flatside (som hade stoor anslutningsdiameter). Men jag köpte det största filtret de hade på Touringbutiken och lyckades trycka på det trots att det var bra mycket för litet egentligen. Det var typ 50mm eller om det inte var ännu mindre(!?).

Med andra ord går det att töja gummit en hel del, mer än de flesta tror. Estremo köpte förgasaren och konfiltret av mig, så om han har kvar det så kanske han kan säga exakt vilka dimensioner det var.

Visst är det väldigt sant att konfilter ger ett härligt ljud, men frågan är om det verkligen är värt det med tanke på allt jobb med bestyckning som krävs. :rolleyes:

Kan tillägga att jag haft konfilter på flera av mina hojar, insugsljudsfetischist som man är. :tuttar
 

_Karlstrom

Cross kung
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia rs 125
Hmm ajuste så var det ju tankar på 150cc polini sport cylinder och en 38mm förgasare från Starol men då undrar jag hur länge kan man köra på ett sånt kit?
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
_Karlstrom skrev:
Hmm ajuste så var det ju tankar på 150cc polini sport cylinder och en 38mm förgasare från Starol men då undrar jag hur länge kan man köra på ett sånt kit?

Tjaa, 19 mil kom jag :tummenupp
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top