Tessan skrev:Men ni tycker ju om oss ändå..!
Vi älskar er... Det är så lätt för er att göra oss nöjda:
- kom till oss i soffan nakna...
.. och ta med öl!
Så är vi nöjda !
Tessan skrev:Men ni tycker ju om oss ändå..!
Tessan skrev:Jag tror nog att ni blir lika nöjda även om vi ger fan i att ta med ölen...
gonzo skrev:Det ska vara jämställdhet!!!
Klart tjejerna ska betala lika mycket som killarna.
Ska dom ha lika mycket i lön?
Lika jobb = lika lön
Lika hoj = lika premie
Varför ska det inte va så???
Liwa1 skrev:Varför då inte lika i pension också??????
Varför pratas det om att erbjuda mer i pappapeng för att få pappor att vara hemma????
Själv har jag aldrig haft en tjejförsäkring och har det inte nu heller på hojen. Tog en annan som är billigare än tjejförsäkringen och som ändå är helförsäkring och helår på min R1a
Liwa1 skrev:Varför pratas det om att erbjuda mer i pappapeng för att få pappor att vara hemma????
Adrian_J skrev:... kvinnor är mer än välkomma till tex bygg &, kraft & energibranschen, väldigt bra betalt är det
Lotta skrev:
Kan jag börja imorgon!!!
Syss skrev:...lika avgifter... På allt. Även hos frisören, naturligtvis. Varför ta betalt för hur långt hår kunden har, till exempel? Hur mycket hårfärg som går åt?
Väninna som krockat 3ggr på 2år.Goodstuff skrev:Det här är ju bara en ren spekulation från din sida.
Nejvbie skrev:Väninna som krockat 3ggr på 2år.
Loader skrev:Hörde nåt snack om det där på radion igår...
Vore inte det bästa om folk fick kvittera ut "frisyrkuponger" på kommunhuset. Frisörerna ska vara godkända av staten och bara klippa en typ av frisyr så att folk slipper välja, det blir ju mest rättvist. Eller? Jag kan sträcka mig till en manlig och en kvinnlig frisyr om killarna inte kan välja tjejfrisyren och vice versa. Det hela subventioneras med lite påslag på skatten.
Syss skrev:Precis, ska det va så ska det va.
Lika pension, lika föräldraledighet, lika lön, lika premier, lika avgifter... På allt. Även hos frisören, naturligtvis. Varför ta betalt för hur långt hår kunden har, till exempel? Hur mycket hårfärg som går åt?
Itacha75 skrev:Precis, så då trycker man bara ner kvinnorna ännu mera, eller, man trycker inte ner dom, men något borde dom få ha med tanke på bl.a. lönerna.
Det är redan bevisatt att kvinnor får mindre i lön än män.
Pejo skrev:Då är det också rätt att ni har lite lägre lön då, eftersom ni inte utvecklas i samma takt som killar på jobbet, eftersom ni i högre utsträckning är hemma mer med barn ?
yonsson skrev:Håller med om taxi dock inte om försäkringar. Ska rödhåriga oxå ha billigare om dom skadar sig mindre eller? TYillslut har det hela urartat och det blir skillnad beroende på hur lång man är osv. Det blir ju panik på marknaden.
Men om man kör som en tjej då? Ska man få rabatt då?
http://www.arbetsgivarverket.se/pub...iga respektive oforklarade loneskillnader.pdfI den offentliga debatten lyfts ofta lönediskriminering av kvinnor fram som ett stort problem. Ändå är löneskillnaden mellan kvinnor och män som arbetar på liknande befattningar marginell. Hos de statliga myndigheterna var den oförklarade löneskillnaden ca 1,8 procent år 2000 enligt en ny undersökning som arbetsgivarverket gjort. Dessutom har de oförklarade löneskillnaderna mellan kvinnor och män i staten minskat under perioden 1995-2000...
http://www.meyersson.com/wage5.pdfUsing a new data set covering most privately employed workers in Sweden, we compare gender wage differences to those previosly reported for Norway and the US. The central finding is that the wage gap is small when comparing men and women working in the same type of occupation for the same employer. [...] At the occupation-establishment level, the gap defined in this way is lowest among blue-collar workers, about 1.4 percent, while it is larger among white collar workers, about 5 percent.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|