Nå! Hur fan går det? Man blir bara mer nyfiken på följetongen
Jag var lite tveksam först när du skrev att du haft i 2-taktsolja i växelådan men alla kan ju göra fel. Men nu tyckte jag det var roligt att läsa om alla teorier till möjlig felkälla. Du måste berätta vad som var problemet!
Lycka till
Jaha, en liten uppdatering då. Har ÄNTLIGEN fått bort cylindern, efter MYCKET om och men... Ett gäng störda bultar och skruvar som bromsade ner mitt arbete rätt drastiskt... Och som svärfar sa när han försökte hjälpa mig med mecket:
"- Men vaffan, hur har du tänkt att du ska kunna mecka när du inte har några rediga verktyg? Du är ju inte Mcguyver direkt"
Hur som helst så ser kolven och kolvringarna hela ut, Sånär som på en liten repa på kolven. Antar att det inte är optimalt, men kanske ingen jättefara? Rätta mig som sagt gärna om jag är ute och cyklar.
Skulle ge mig på att kika lite i vattenpumpen ikväll oxå, men SÅKLART så saknar jag rätt nyckel. TUMnyckel... Försökte köpa mig ett gäng igår. Var o letade i två olika butiker, men ingen hade en endaste tumnyckel. Eller jo ett av ställena hade, men då i ett helt superdupermegakitt av en miljard olika delar. Kanske skulle behövas i mitt fall, men inte just nu... Får leta vidare efter rätt nyckel innan jag fortsätter.
Ska iallafall beställa ett packningskitt nu så jag får nya fräscha packningar. Eller ja, har ju inte så mycket val då jag pillat sönder topplockspackningen samt cylinderfotspackningen oxå.
Tips på hur man får delarna rena från packningsrester? Sitter ju helt stört fast
Fan va krångligt allt ska va då