Oljehaveri på Yamaha R1 -02, fjärde dagen i min ägo,

Yah007

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2022
Ort
Sörmland
Hoj
Yamaha YZF R1 -22 60th gpmoto anniversary edition
En R1:a från -02, vad har hänt, olja längs vänstra sidan. Ägt hojen fyra dagar. Förtvivlad, ny här o försöker hitta rätt sätt att introducera mig, blev så här.
Går det att ana skälet bakom oljan.
Allt gott!


IMG_20220806_092240_01.jpg-02, vad har hänt?IMG_20220806_092240_02.jpgIMG_20220806_204641.jpg
 
Last edited:

Yah007

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2022
Ort
Sörmland
Hoj
Yamaha YZF R1 -22 60th gpmoto anniversary edition
IMG_20220821_222050.jpgDetta är min hoj o Kylarvatten påfyllningen, då jag skönjer frågeställning, om den nu bidrar vet jag ej?
 

Yah007

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2022
Ort
Sörmland
Hoj
Yamaha YZF R1 -22 60th gpmoto anniversary edition
Denna tråd har gått från en oljepöl under cykeln, som funnit sin väg till backen via luftburken och längs motorns utsida.

En Exup felkod låg sedan en längre tid tillbaka att avläsas 7000,
Felkopplade vajrar höll exup i öppet läge, både med och utan ström, eller tändning.
Inget kärvade och installerades åter, dock justerat vajrar för att porten ska ligga rätt och svara på signal. Motorn rappa lite, kuggar på drev saknades det några av.

Kompression visade sig ligga lågt vid efterforskning, då 10,5-11.5kg/cm2, dessutom sotiga stift, skitiga förgasare, sotigt avgasrör, ev bränsle i den olja som runnit ut,
Eventuellt missfärgad kylarvatten, brunaktigt.
En kompressormatad tuta fann vi fungerade.

En motor hämtades för att granskas. Sprickor i cylinder och kolv upptäcktes direkt.
Ett försök till att filma den egna motorns cylindrar via stiftens infästning gjordes och misslyckades.
Med synen av den öppna motorn, kunde viss slutledning anta att den egna motorns skick skulle göra lagning/renovering till svår.

Förfrågan om en motor, som renoverats, för att köpas, lades ut.

En tvekan om att fortsätta att ägna mer tid och pengar på hojen

Ett seriöst övervägande om att köpa en ny R1 av årets modell, kontaktat Yamaha center , Haninge.

Höjden är för hög- bör sänkas om möjligt
- Trots allt är den övertygande känsla av att ha hoj så starkt bekräftande att jag får en kraftig vånda av att tänka tanken på att inte få åka mer. Den eskalerar i affekt, och det är till synes lugnande att för stunden ha som mål.
Kunde vila bålen mot tanken, behövde inte hänga på armar. Benen var ingen ansträngning, jag såg inte för liten ut mot hojen. Under 170/ 73kg

Tack såhär långt, mycket upplyftande och aktivt forum. Är nybörjare och tackar för visad hänsyn, intresse och intellekt. allt gott
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
My bad My bad, helskotta, ber om ursäkt , missat förtydliga att dessa bilder kom från en motor som vi fick kolla innan köp

Du slösar alltså bort andras tid med bilder som inte ens kommer från din egen hoj…?

Jag föreslår att du och din ”meck” river motorn en gång för alla och tar rätt på vad felet är, istället för att posta ovidkommande information på ett internetforum. Hur jävla svårt ska det vara…?
 

Yah007

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2022
Ort
Sörmland
Hoj
Yamaha YZF R1 -22 60th gpmoto anniversary edition
Du slösar alltså bort andras tid med bilder som inte ens kommer från din egen hoj…?

Jag föreslår att du och din ”meck” river motorn en gång för alla och tar rätt på vad felet är, istället för att posta ovidkommande information på ett internetforum. Hur jävla svårt ska det vara…?
Det är sant! Jag allena är så också skyldig till detta. Insikten om detta kan säkert spåras till min tidigare respons. Dock gick jag med på ett hoj forum för första gången för någon vecka sedan, och har aldrig mekat hoj.
Om en strut på huvudet o in i skamvrån är tillräckligt, må var och en få ha en tanke kring.
Om kommentaren är Fostrande i sitt syfte, har jag heller ingen aning om, men väljer att tro den vara en reaktion, uppkommen ur affekt. Haft en del själv senaste tiden.
Förslag noterat och synen av den till synes mest kvalificerade och sannolikt lika etablerade individen i detta forum, kasta ur sig svordomar och fördömanden på den nyaste och minst erfarne leder mina tankar till hur det brukar se ut och vad det kallas när the bully går i gång.

Hur jävla svårt kan det vara att se att någon försöker göra sitt bästa, och faktiskt inte spelar pajas, trots sina tillkortakommanden
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Denna tråd har gått från en oljepöl under cykeln, som funnit sin väg till backen via luftburken och längs motorns utsida.

En Exup felkod låg sedan en längre tid tillbaka att avläsas 7000,
Felkopplade vajrar höll exup i öppet läge, både med och utan ström, eller tändning.
Inget kärvade och installerades åter, dock justerat vajrar för att porten ska ligga rätt och svara på signal. Motorn rappa lite, kuggar på drev saknades det några av.

Kompression visade sig ligga lågt vid efterforskning, då 10,5-11.5kg/cm2, dessutom sotiga stift, skitiga förgasare, sotigt avgasrör, ev bränsle i den olja som runnit ut,
Eventuellt missfärgad kylarvatten, brunaktigt.
En kompressormatad tuta fann vi fungerade.

En motor hämtades för att granskas. Sprickor i cylinder och kolv upptäcktes direkt.
Ett försök till att filma den egna motorns cylindrar via stiftens infästning gjordes och misslyckades.
Med synen av den öppna motorn, kunde viss slutledning anta att den egna motorns skick skulle göra lagning/renovering till svår.

Förfrågan om en motor, som renoverats, för att köpas, lades ut.

En tvekan om att fortsätta att ägna mer tid och pengar på hojen

Ett seriöst övervägande om att köpa en ny R1 av årets modell, kontaktat Yamaha center , Haninge.
Höjden är för hög- bör sänkas om möjligt
- Trots allt är den övertygande känsla av att ha hoj så starkt bekräftande att jag får en kraftig vånda av att tänka tanken på att inte få åka mer. Den eskalerar i affekt, och det är till synes lugnande att för stunden ha som mål.
Kunde vila bålen mot tanken, behövde inte hänga på armar. Benen var ingen ansträngning, jag såg inte för liten ut mot hojen. Under 170/ 73kg

Tack såhär långt, mycket upplyftande och aktivt forum. Är nybörjare och tackar för visad hänsyn, intresse och intellekt. allt gott
Kolla upp din försäkringspremie innan köp av ny R1. Trygghansa hade minst dyr premie för mig.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Förslag noterat och synen av den till synes mest kvalificerade och sannolikt lika etablerade individen i detta forum, kasta ur sig svordomar och fördömanden på den nyaste och minst erfarne leder mina tankar till hur det brukar se ut och vad det kallas när the bully går i gång.

Hur jävla svårt kan det vara att se att någon försöker göra sitt bästa, och faktiskt inte spelar pajas, trots sina tillkortakommanden

Nu känner jag inte Alatalo men dina tankar beror nog mer på att du är lite yngre. Man måste inte ta allting så bokstavligt och allvarligt. Men det är numera gammaldags har jag förstått.
Visst finns det forummedlemmar som är elaka och nedlåtande, och jag säger inte att du är en snöflinga, men hade du köpt en SportHoj från ett europeiskt land med vänstertrafik hade du troligen fått fler inte riktigt lika positiva svar.
Nu lider jag med dig, jobbigt att köpa något som kostar mer tid och pengar än förväntat.

Jag är numera inte så aktiv här men har tidigare ändå bara läste de trådar jag tyckt varit intressanta. Tycker man din tråd är ointressant kan man låta bli att läsa, för mig är det intressant även om jag inte läst hela tråden.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Förslag noterat och synen av den till synes mest kvalificerade och sannolikt lika etablerade individen i detta forum, kasta ur sig svordomar och fördömanden på den nyaste och minst erfarne leder mina tankar till hur det brukar se ut och vad det kallas när the bully går i gång.

Jag vet inte…? Jag kanske bara är gammal, eller i alla fall ur en annan generation…? Eller i alla fall inte en sådan där lättstött ”millennial” som det pratas om överallt…?

Jag vet inte vad fan det är med folk på det här forumet nuförtiden. Bara under sensommaren har det dykt upp flera trådar om havererade motorer. I samtliga fall har trådstartarna bedyrat att de inget hellre vill än att bara få ihop skiten så att de kan åka hoj. Men flera veckor senare har det inte hänt ett dugg, förutom att deras tråd här på forumet har växt utom kontroll…!

Nu kommer jag att låta gammal igen, men både första och senaste gången jag granatade en motor i ett av mina fordon så var den urplockad och demonterad i molekyler samma kväll och nya delar kunde beställas morgonen efter. Du har däremot haft denna tråd gåendes ett bra tag utan att ens lokalisera källan till problemet.

Att fråga om hjälp genom en tråd på ett internetforum är helt OK. Men att tro att internetforumet ska fixa problemet är naivt. Och att fråga om hjälp genom att posta ovidkommande bilder som inte ens är från den egna hojen leder inte till något annat än irritation. Det är trots allt människor som använder sig av sin egen tid för att svara på dina frågor.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag vet inte…? Jag kanske bara är gammal, eller i alla fall ur en annan generation…? Eller i alla fall inte en sådan där lättstött ”millennial” som det pratas om överallt…?

Jag vet inte vad fan det är med folk på det här forumet nuförtiden. Bara under sensommaren har det dykt upp flera trådar om havererade motorer. I samtliga fall har trådstartarna bedyrat att de inget hellre vill än att bara få ihop skiten så att de kan åka hoj. Men flera veckor senare har det inte hänt ett dugg, förutom att deras tråd här på forumet har växt utom kontroll…!

Nu kommer jag att låta gammal igen, men både första och senaste gången jag granatade en motor i ett av mina fordon så var den urplockad och demonterad i molekyler samma kväll och nya delar kunde beställas morgonen efter. Du har däremot haft denna tråd gåendes ett bra tag utan att ens lokalisera källan till problemet.

Att fråga om hjälp genom en tråd på ett internetforum är helt OK. Men att tro att internetforumet ska fixa problemet är naivt. Och att fråga om hjälp genom att posta ovidkommande bilder som inte ens är från den egna hojen leder inte till något annat än irritation. Det är trots allt människor som använder sig av sin egen tid för att svara på dina frågor.
Praktiska färdigheter är inget dagens ungdom behöver utveckla, är väl min erfarenhet. Föräldrar som inte kan själva, och som har tillräckligt med pengar för att köpa nytt eller skicka till verkstad.

Att göra som min far, köpa en gammal och välanvänd moped med det specifika syftet är det skulle behöva skruvas och lära sig lite mekande och lagade verkar idag ovanligt. Sedan gjorde han samma sak med första bilen.

Trådskaparen verkar ju iaf vilja lära sig, och är ju inte rakt otrevlig som annars verkar hända rätt ofta. Han är nog dessutom rätt körkåt. :hihi
Förhoppningsvis så har herrn lärt sig av sina misstag här och blir en givande medlem här.
Vem vet, gav kanske till och med skaffar sig ett lättare renoveringsprojekt för att lära sig skruva vad det lider.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Jag tar han i försvar lite.
Kurt-Olsson ung och lade alla pengar på en zx6r. Kamkedjspännaren gav upp. På den tiden visste jag inte vad ett drev var, ännu mindre kamkedjesträckare. Inga pengar, ingen plats att meka och inga verktyg.

Idag har jag tid,plats, pengar och verktyg. Dock har man samlat erfarenhet under åren som gör allt lättare. Då visste jag inte skillnad på volt och ampere heller vilket gör det ännu lurigare att meka.

summering: Det är svårare när man är ung. Men håller med övriga talare. Riv motorn nu och skaffa manual och börja skruva. Det är så man lär sig!
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag vet inte…? Jag kanske bara är gammal, eller i alla fall ur en annan generation…? Eller i alla fall inte en sådan där lättstött ”millennial” som det pratas om överallt…?

Jag vet inte vad fan det är med folk på det här forumet nuförtiden. Bara under sensommaren har det dykt upp flera trådar om havererade motorer. I samtliga fall har trådstartarna bedyrat att de inget hellre vill än att bara få ihop skiten så att de kan åka hoj. Men flera veckor senare har det inte hänt ett dugg, förutom att deras tråd här på forumet har växt utom kontroll…!

Nu kommer jag att låta gammal igen, men både första och senaste gången jag granatade en motor i ett av mina fordon så var den urplockad och demonterad i molekyler samma kväll och nya delar kunde beställas morgonen efter. Du har däremot haft denna tråd gåendes ett bra tag utan att ens lokalisera källan till problemet.

Att fråga om hjälp genom en tråd på ett internetforum är helt OK. Men att tro att internetforumet ska fixa problemet är naivt. Och att fråga om hjälp genom att posta ovidkommande bilder som inte ens är från den egna hojen leder inte till något annat än irritation. Det är trots allt människor som använder sig av sin egen tid för att svara på dina frågor.
Är helt med på det du säger, när något rasade så skruvade man direkt man kom hem med grejerna, saknades det verktyg åkte man och handlade de man behövde.

Dock var man bunden av några få leverantörer på den tiden så man kunde få vänta om man inte kände till alternativa kanaler, väntade väl en hel sommar på delar till en xt och min båtmotor skulle jag få vänta tre månader på en tändspole till i juni men tog, på den tiden, gula sidorna på bibblan och gick igenom alla handlare i landet tills jag hittade en i stockholm som hade och skickade, det är ju enklare idag...

Mycket enklare när man kör fast med, finns alltid någon på något forum att fråga innan man bryter sönder något och får förklarat hur man ska göra istället så allt är ju inte sämre.
Verkar dock som att "nya generationen" hellre pratar om problemen än att faktiskt göra en insats och lösa dom så jag är helt på din sida här.

Detta sagt, TS, plocka ner och konstatera vad som felar och lös problemet.
Antingen genom renovering om det är ett ekonomiskt försvarbart alternativ eller genom motorbyte.
Alternativt så sälj den som den står och köp något annat, alltid någon som vill försöka eller behöver delar så kan du köra tills säsongen är över och leta bättre hoj i vinter, livet har alldeles för få dagar med hojvänligt väder för att sitta på sociala medier/forum och gagga...:tungan
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Jodå, jag kan förstå Alatalo...
När man närmat sej problemkällan teoretiskt är det bara demontering som gäller, ingen ide att dra saker i långbänk...
(Minns en gammal bromstråd som aldrig ville ta slut)....

Det är ju inte som att man bara hänger på sporthojs mekforum, det finns fler ställen och ibland kan man få känslan av att vara oavlönad support men när man kan bidra med kunskap är det tacksamt och värt det, sen är det är ju bara upp till mej själv att lägga av när jag fått nog, vilket tyvärr händer..

T,ex R1-forum vill jag knappt svara nyreggade längre då folk så ofta kastar ut en fråga och sen aldrig återkommer dit mer (det gäller förvisso inte TS i denna tråd)..

Bara för att hjälp finns att få utan att behöva åka till verkstad direkt så tycker jag man ändå måste se kvalificerade svar som en förmån och inte missbruka andras tid och välvillighet..

Ibland undrar folk hur det var före internet...
Det vet jag, ringa runt och cykla flera mil för att försöka få reda på nått eller få tag i en del eller verktyg.
Minsta skitverktyg var dyrt då det inte fanns skitverktyg.
14-dagars leveranstid på posten...

Plöja fackliteratur på bibblan och be dem beställa hem böcker man behövde.
Lära sej fackengelska och tyska vid 12 årsåldern då sånt man behövde veta sällan fanns på svenska...
Vi är uppenbarligen några här som vet hur det var före internet och jag tycker det mesta är bättre nu för ibland var det en jäkla "uppförsbacke" :)

Önskar Ts lycka till och hoppas det löser sej...?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Vill vi ha ett levande forum behöver vi vara snälla med våra nya men också informera vad det är som gäller. Det borde kanske komma upp ett litet meddelande till nyreggade att läsa reglerna men också att deras första tråd ska vara Jag är ny på forumet.
Nu hittar jag inte reglerna där det står att man bör gilla SportHoj för att regga sig och det borde vara lättare att hitta. I detta fall är det en SportHoj och ingen Brattskramlerbobber med felvända, noppiga däck...
 

isbjornen3

Bäst.
Gick med
18 Jul 2021
Hoj
250 tvåtakt
Nu känner jag inte Alatalo men dina tankar beror nog mer på att du är lite yngre. Man måste inte ta allting så bokstavligt och allvarligt. Men det är numera gammaldags har jag förstått.
Visst finns det forummedlemmar som är elaka och nedlåtande, och jag säger inte att du är en snöflinga, men hade du köpt en SportHoj från ett europeiskt land med vänstertrafik hade du troligen fått fler inte riktigt lika positiva svar.
Nu lider jag med dig, jobbigt att köpa något som kostar mer tid och pengar än förväntat.

Jag är numera inte så aktiv här men har tidigare ändå bara läste de trådar jag tyckt varit intressanta. Tycker man din tråd är ointressant kan man låta bli att läsa, för mig är det intressant även om jag inte läst hela tråden.
Är det engelska motorcyklar som är skräp eller är det engelsmän som misshandlar sina mc?
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
En uppföljning till Ts:
Nu är det ju alltid svårt att tolka reaktioner i skriftlig form så jag hoppas du inte tog för illa vid dej av sidodiskusionen som uppstod och fortsätter hänga kvar här ?

Du har överlag skött dej bra, förklarat ditt problem och kommit med uppföljning, nästan så man tror du brukar jobba i projekt.

Jag är inte något big fan av överdriven grabbighet och uppfattade inget sånt i tråden.

Att folk öht svarar dej betyder att de uppriktigt vill hjälpa dej.
Att du fick en tillrättavisning var inget konstigt, det är grunden i alla kollektiv och nej, det var inte i närheten av "sporthojbullying", det kan jag garantera.

Du tog på dej misstaget och det hade räckt bra med det, alla kan begå misstag.

Jag kan missuppfattat din reaktion men bara så du vet, ingen är arg och hoppas det löser sej med din tråkiga hojsituation ?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
En uppföljning till Ts:
Nu är det ju alltid svårt att tolka reaktioner i skriftlig form så jag hoppas du inte tog för illa vid dej av sidodiskusionen som uppstod och fortsätter hänga kvar här ?

Du har överlag skött dej bra, förklarat ditt problem och kommit med uppföljning, nästan så man tror du brukar jobba i projekt.

Jag är inte något big fan av överdriven grabbighet och uppfattade inget sånt i tråden.

Att folk öht svarar dej betyder att de uppriktigt vill hjälpa dej.
Att du fick en tillrättavisning var inget konstigt, det är grunden i alla kollektiv och nej, det var inte i närheten av "sporthojbullying", det kan jag garantera.

Du tog på dej misstaget och det hade räckt bra med det, alla kan begå misstag.

Jag kan missuppfattat din reaktion men bara så du vet, ingen är arg och hoppas det löser sej med din tråkiga hojsituation ?

Hoppas TS stannar kvar och berättar hur det går. Fokusera på det som är bra.
 

Yah007

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2022
Ort
Sörmland
Hoj
Yamaha YZF R1 -22 60th gpmoto anniversary edition
Nu känner jag inte Alatalo men dina tankar beror nog mer på att du är lite yngre. Man måste inte ta allting så bokstavligt och allvarligt. Men det är numera gammaldags har jag förstått.
Visst finns det forummedlemmar som är elaka och nedlåtande, och jag säger inte att du är en snöflinga, men hade du köpt en SportHoj från ett europeiskt land med vänstertrafik hade du troligen fått fler inte riktigt lika positiva svar.
Nu lider jag med dig, jobbigt att köpa något som kostar mer tid och pengar än förväntat.

Jag är numera inte så aktiv här men har tidigare ändå bara läste de trådar jag tyckt varit intressanta. Tycker man din tråd är ointressant kan man låta bli att läsa, för mig är det intressant även om jag inte läst hela tråden.
Tack för det sunda o klara inlägget. Jag håller med, själv varit som en igelkotte och tackar för din medmänskliga samsyn, både mot mig som andra.
Tror heller inget mindre om den kvalificerade karln, och låter ingen skugga falla på någon, tvärtom, engagemanget inspirerar. Skall fortsätta tråden i jakten på klarhet./ Tack igen
 

Yah007

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2022
Ort
Sörmland
Hoj
Yamaha YZF R1 -22 60th gpmoto anniversary edition
Ska samla det väsentliga initiativ som genomförts, av vad jag i dialog kan få till mig av meken, för att hålla bilden om förveckling så klar och tydlig som möjligt.
Det som först kan tilläggas är att arbetet går vidare, dock med ett lite mer samlat sinnelag. Att gräva i vånda, är plågsamt, men att nyfiket kunna vara medresenär gör detta enklare.
Det är hur jag skulle kunna betona skillnaden i förhållningsätt, från min sida, helt enkelt.
Det hände nämligen en grej, o en bild säger mer än tusen ord...
IMG_20220825_132150.jpgIMG_20220825_132150.jpgSjälavandring, nädå, tråden fortsätter, så även undertecknad, tack , the show must go on
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ska samla det väsentliga initiativ som genomförts, av vad jag i dialog kan få till mig av meken, för att hålla bilden om förveckling så klar och tydlig som möjligt.
Det som först kan tilläggas är att arbetet går vidare, dock med ett lite mer samlat sinnelag. Att gräva i vånda, är plågsamt, men att nyfiket kunna vara medresenär gör detta enklare.
Det är hur jag skulle kunna betona skillnaden i förhållningsätt, från min sida, helt enkelt.
Det hände nämligen en grej, o en bild säger mer än tusen ord...
View attachment 475590View attachment 475590Själavandring, nädå, tråden fortsätter, så även undertecknad, tack , the show must go on
Nu backar vi bandet lite här, hur kommer det sig att du delar lokal med en De Havilland Beaver?
 

Yah007

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2022
Ort
Sörmland
Hoj
Yamaha YZF R1 -22 60th gpmoto anniversary edition
Nu backar vi bandet lite här, hur kommer det sig att du delar lokal med en De Havilland Beaver?
Lite off topic, antar jag, men tänkte att den kanske gjorde sig på bild med den nya hojen, så kontakta ägaren, när jag ändå var i närheten, och bolaget med verksamhet i hangaren var tillmötesgående, o lät mig köra in hojen. De servar plan, vi är grannar, vi som hoppar ur dom.
Inte just ur denna, men senast i juli förra året hoppade jag ur en "Bäver". Nyfiken, inte nåt alla skulle känna igen ?
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top