My bad My bad, helskotta, ber om ursäkt , missat förtydliga att dessa bilder kom från en motor som vi fick kolla innan köp
Det är sant! Jag allena är så också skyldig till detta. Insikten om detta kan säkert spåras till min tidigare respons. Dock gick jag med på ett hoj forum för första gången för någon vecka sedan, och har aldrig mekat hoj.Du slösar alltså bort andras tid med bilder som inte ens kommer från din egen hoj…?
Jag föreslår att du och din ”meck” river motorn en gång för alla och tar rätt på vad felet är, istället för att posta ovidkommande information på ett internetforum. Hur jävla svårt ska det vara…?
Kolla upp din försäkringspremie innan köp av ny R1. Trygghansa hade minst dyr premie för mig.Denna tråd har gått från en oljepöl under cykeln, som funnit sin väg till backen via luftburken och längs motorns utsida.
En Exup felkod låg sedan en längre tid tillbaka att avläsas 7000,
Felkopplade vajrar höll exup i öppet läge, både med och utan ström, eller tändning.
Inget kärvade och installerades åter, dock justerat vajrar för att porten ska ligga rätt och svara på signal. Motorn rappa lite, kuggar på drev saknades det några av.
Kompression visade sig ligga lågt vid efterforskning, då 10,5-11.5kg/cm2, dessutom sotiga stift, skitiga förgasare, sotigt avgasrör, ev bränsle i den olja som runnit ut,
Eventuellt missfärgad kylarvatten, brunaktigt.
En kompressormatad tuta fann vi fungerade.
En motor hämtades för att granskas. Sprickor i cylinder och kolv upptäcktes direkt.
Ett försök till att filma den egna motorns cylindrar via stiftens infästning gjordes och misslyckades.
Med synen av den öppna motorn, kunde viss slutledning anta att den egna motorns skick skulle göra lagning/renovering till svår.
Förfrågan om en motor, som renoverats, för att köpas, lades ut.
En tvekan om att fortsätta att ägna mer tid och pengar på hojen
Ett seriöst övervägande om att köpa en ny R1 av årets modell, kontaktat Yamaha center , Haninge.
Höjden är för hög- bör sänkas om möjligt
- Trots allt är den övertygande känsla av att ha hoj så starkt bekräftande att jag får en kraftig vånda av att tänka tanken på att inte få åka mer. Den eskalerar i affekt, och det är till synes lugnande att för stunden ha som mål.
Kunde vila bålen mot tanken, behövde inte hänga på armar. Benen var ingen ansträngning, jag såg inte för liten ut mot hojen. Under 170/ 73kg
Tack såhär långt, mycket upplyftande och aktivt forum. Är nybörjare och tackar för visad hänsyn, intresse och intellekt. allt gott
Förslag noterat och synen av den till synes mest kvalificerade och sannolikt lika etablerade individen i detta forum, kasta ur sig svordomar och fördömanden på den nyaste och minst erfarne leder mina tankar till hur det brukar se ut och vad det kallas när the bully går i gång.
Hur jävla svårt kan det vara att se att någon försöker göra sitt bästa, och faktiskt inte spelar pajas, trots sina tillkortakommanden
Förslag noterat och synen av den till synes mest kvalificerade och sannolikt lika etablerade individen i detta forum, kasta ur sig svordomar och fördömanden på den nyaste och minst erfarne leder mina tankar till hur det brukar se ut och vad det kallas när the bully går i gång.
Praktiska färdigheter är inget dagens ungdom behöver utveckla, är väl min erfarenhet. Föräldrar som inte kan själva, och som har tillräckligt med pengar för att köpa nytt eller skicka till verkstad.Jag vet inte…? Jag kanske bara är gammal, eller i alla fall ur en annan generation…? Eller i alla fall inte en sådan där lättstött ”millennial” som det pratas om överallt…?
Jag vet inte vad fan det är med folk på det här forumet nuförtiden. Bara under sensommaren har det dykt upp flera trådar om havererade motorer. I samtliga fall har trådstartarna bedyrat att de inget hellre vill än att bara få ihop skiten så att de kan åka hoj. Men flera veckor senare har det inte hänt ett dugg, förutom att deras tråd här på forumet har växt utom kontroll…!
Nu kommer jag att låta gammal igen, men både första och senaste gången jag granatade en motor i ett av mina fordon så var den urplockad och demonterad i molekyler samma kväll och nya delar kunde beställas morgonen efter. Du har däremot haft denna tråd gåendes ett bra tag utan att ens lokalisera källan till problemet.
Att fråga om hjälp genom en tråd på ett internetforum är helt OK. Men att tro att internetforumet ska fixa problemet är naivt. Och att fråga om hjälp genom att posta ovidkommande bilder som inte ens är från den egna hojen leder inte till något annat än irritation. Det är trots allt människor som använder sig av sin egen tid för att svara på dina frågor.
Är helt med på det du säger, när något rasade så skruvade man direkt man kom hem med grejerna, saknades det verktyg åkte man och handlade de man behövde.Jag vet inte…? Jag kanske bara är gammal, eller i alla fall ur en annan generation…? Eller i alla fall inte en sådan där lättstött ”millennial” som det pratas om överallt…?
Jag vet inte vad fan det är med folk på det här forumet nuförtiden. Bara under sensommaren har det dykt upp flera trådar om havererade motorer. I samtliga fall har trådstartarna bedyrat att de inget hellre vill än att bara få ihop skiten så att de kan åka hoj. Men flera veckor senare har det inte hänt ett dugg, förutom att deras tråd här på forumet har växt utom kontroll…!
Nu kommer jag att låta gammal igen, men både första och senaste gången jag granatade en motor i ett av mina fordon så var den urplockad och demonterad i molekyler samma kväll och nya delar kunde beställas morgonen efter. Du har däremot haft denna tråd gåendes ett bra tag utan att ens lokalisera källan till problemet.
Att fråga om hjälp genom en tråd på ett internetforum är helt OK. Men att tro att internetforumet ska fixa problemet är naivt. Och att fråga om hjälp genom att posta ovidkommande bilder som inte ens är från den egna hojen leder inte till något annat än irritation. Det är trots allt människor som använder sig av sin egen tid för att svara på dina frågor.
Är det engelska motorcyklar som är skräp eller är det engelsmän som misshandlar sina mc?Nu känner jag inte Alatalo men dina tankar beror nog mer på att du är lite yngre. Man måste inte ta allting så bokstavligt och allvarligt. Men det är numera gammaldags har jag förstått.
Visst finns det forummedlemmar som är elaka och nedlåtande, och jag säger inte att du är en snöflinga, men hade du köpt en SportHoj från ett europeiskt land med vänstertrafik hade du troligen fått fler inte riktigt lika positiva svar.
Nu lider jag med dig, jobbigt att köpa något som kostar mer tid och pengar än förväntat.
Jag är numera inte så aktiv här men har tidigare ändå bara läste de trådar jag tyckt varit intressanta. Tycker man din tråd är ointressant kan man låta bli att läsa, för mig är det intressant även om jag inte läst hela tråden.
En uppföljning till Ts:
Nu är det ju alltid svårt att tolka reaktioner i skriftlig form så jag hoppas du inte tog för illa vid dej av sidodiskusionen som uppstod och fortsätter hänga kvar här ?
Du har överlag skött dej bra, förklarat ditt problem och kommit med uppföljning, nästan så man tror du brukar jobba i projekt.
Jag är inte något big fan av överdriven grabbighet och uppfattade inget sånt i tråden.
Att folk öht svarar dej betyder att de uppriktigt vill hjälpa dej.
Att du fick en tillrättavisning var inget konstigt, det är grunden i alla kollektiv och nej, det var inte i närheten av "sporthojbullying", det kan jag garantera.
Du tog på dej misstaget och det hade räckt bra med det, alla kan begå misstag.
Jag kan missuppfattat din reaktion men bara så du vet, ingen är arg och hoppas det löser sej med din tråkiga hojsituation ?
Tack för det sunda o klara inlägget. Jag håller med, själv varit som en igelkotte och tackar för din medmänskliga samsyn, både mot mig som andra.Nu känner jag inte Alatalo men dina tankar beror nog mer på att du är lite yngre. Man måste inte ta allting så bokstavligt och allvarligt. Men det är numera gammaldags har jag förstått.
Visst finns det forummedlemmar som är elaka och nedlåtande, och jag säger inte att du är en snöflinga, men hade du köpt en SportHoj från ett europeiskt land med vänstertrafik hade du troligen fått fler inte riktigt lika positiva svar.
Nu lider jag med dig, jobbigt att köpa något som kostar mer tid och pengar än förväntat.
Jag är numera inte så aktiv här men har tidigare ändå bara läste de trådar jag tyckt varit intressanta. Tycker man din tråd är ointressant kan man låta bli att läsa, för mig är det intressant även om jag inte läst hela tråden.
Även här, tack, tacksam för att ha fått agera, reagera, reparera, o ska dela vidare om hur det går.Hoppas TS stannar kvar och berättar hur det går. Fokusera på det som är bra.
Nu backar vi bandet lite här, hur kommer det sig att du delar lokal med en De Havilland Beaver?Ska samla det väsentliga initiativ som genomförts, av vad jag i dialog kan få till mig av meken, för att hålla bilden om förveckling så klar och tydlig som möjligt.
Det som först kan tilläggas är att arbetet går vidare, dock med ett lite mer samlat sinnelag. Att gräva i vånda, är plågsamt, men att nyfiket kunna vara medresenär gör detta enklare.
Det är hur jag skulle kunna betona skillnaden i förhållningsätt, från min sida, helt enkelt.
Det hände nämligen en grej, o en bild säger mer än tusen ord...
View attachment 475590View attachment 475590Själavandring, nädå, tråden fortsätter, så även undertecknad, tack , the show must go on
Lite off topic, antar jag, men tänkte att den kanske gjorde sig på bild med den nya hojen, så kontakta ägaren, när jag ändå var i närheten, och bolaget med verksamhet i hangaren var tillmötesgående, o lät mig köra in hojen. De servar plan, vi är grannar, vi som hoppar ur dom.Nu backar vi bandet lite här, hur kommer det sig att du delar lokal med en De Havilland Beaver?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |