stranglefoot skrev:2242089Är det någon som har någon aning om det går att montera en hugger på en generation ett gsxr?
gixxer_1255 skrev:2242099Nej, det går inte, skit i hugger det är inge snyggt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Black Pearl skrev:2242004Hehe.. såg en pippigul gixxer i dag faktiskt, här på hemma plan.. lite om modifierad men dock. den var snygg faktiskt. Men färg..? Den e väl snygg som du har den nu? E den gråsvart eller.. Grafitgrå e annars en färg(?) som e jädrans snygg tycker jag i alla fall.. Jag förmodar att lackning är ngt. som kommer att ske i vinter?
marten_larsson skrev:2242508Hehe, nja jag gillar ju färgen jag har nu skarpt och vill helst slippa lacka om tanken också. Anledningen är att den är lite skrapad på speglarna och på undre kåpan efter några mindre markkänningar i 0-5 km/h. Dessutom är lacken urusel nu, vet inte varför men det ser ut fiskfjäll på vissa kåpor (se bild) och när det regnar så bildas ljusare fläckar där vattnet legat (som är kvar 1-2h).
Och nej, lackningen kommer ske nu eftersom min motor ser ut som på bilden just nu.
Är dessutom arbetslös så tiden finns ju, är faktiskt så att jag vill göra det bara för att få pilla med något alls! (Letar efter delar "billigt", det är vxllådan som e kass.)
Black Pearl skrev:2242773Fick höra att det är gas i plasten som läcker ut.. köp riktig plastprimer och gå till en bra lackerare som kan lacka plast delar, då det tydligen är skillnad på att lacka plast o metal. Att motorn står på bordet såg juh mindre kul ut, hoppas att du hittar dina "billiga" delar.. men tänk om det går sönder igen då efter ett tag..? Uppdatera mig!
fazerfun skrev:2254014...fast en specialare Fick hem min "dubbel R", gsxr 750 r (k) -89 igår och är hur nöjd som helst. För den som ev inte känner till modellen så är det en kraftigt modifierad "race ready" modell av den vanliga 750n, tillverkad i 500 ex. 200 nådde Europa, 4 togs in i Sverige av KGK. Mitt ex är ett av två kvarvarande enligt VV.
Slänger upp en första bild, dessvärre utan underkåpan (ska byta avgassystem är det tänkt)
Badger skrev:2254150Blev det denna du klippte till på?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=121545&page=1&pp=20
Grattis till klenoden, vårda den.
fazerfun skrev:2254311ja..fast det är inte hojen på bilden tyvärr. Men så fick han pruta också...
Det ska jag...kommer att bli en grymt fet fajter....
Wirre skrev:2254355Tjena
En lite fråga bara...
De här me "slingshot" på gamla gsxr å även nån gsxf, vad är det?
Har för mig att ja har hört nåt om att de va nåt med slaglängden
Hur ligger de till?
fazerfun skrev:2254311ja..fast det är inte hojen på bilden tyvärr. Men så fick han pruta också...
Det ska jag...kommer att bli en grymt fet fajter....
marten_larsson skrev:2242855
BTW: Eftersom man själv ska flytta till GBG snart så kan man ju passa på att fråga; vet du nånstans man kan ställa hojen (hyra garageplats motsv.), är inte så sugen på att ha den ute...
Black Pearl skrev:2255138Har tyvärr ingen aning om garageplats.. står själv ute med hojjen då under kapell och ett larm lås(xena), som ej är godkänt )men har juh typ 2 godkända andra lås). Xena låset låter som fan så fort något nuddar på larmet eller vis rullning av hjulet. Funkar bra tycker jag.. Fast i vinter så få hon vila i ett garage på landet.
Och NÄR du har flyttat hit.. så blir jag grymt besviken om du INTE hör av dig så vi kan åka lite om du ändå ska bo här i stan..!
Wirre skrev:2254355Tjena
En lite fråga bara...
De här me "slingshot" på gamla gsxr å även nån gsxf, vad är det?
Har för mig att ja har hört nåt om att de va nåt med slaglängden
Hur ligger de till?
marten_larsson skrev:2254538Vad e det som e moddat på den jämfört med original?
Grym fighter? Du ska väl inte göra streetfighter av den?
marten_larsson skrev:2255197Okej, får hoppas det går att få garageplats på det området man ska flytta in på, annars får man fråga om det går att ställa inne på gården...
Hehe, will do! Det är ju bara åtta dagar kvar tills man får tillträde till lägenheten så Har för övrigt beställt massa delar från BikeBandit.com som jag hoppas kommer i nästa vecka, total kostnad ca 6000kr. Får hoppas det räcker så nu bara...
fazerfun skrev:Nä självfallet inte, kunde inte låta bli att testa reaktionerna....det vore ju såklart helgerån. Men det var ett gäng som ringde säljaren och på fullaste allvar trodde att de skulle få köpa hojen när de avslöjat sina moddplaner ...det gick inte hem
Black Pearl skrev:2260083Ja, hoppas det löser sig med garage.. jobbigt sånt dära.. Mmm, beställa saker e kul.. Vad blir det då? 8 da´r, då e det juh inte långt kvar.. Vart e området då om man får fråga?
Hej! är snart dax att byta däck på hojen....vad kör ni med för dimension på bakdäcket? är väl 170/60 som e original?? fast det sitter nog 180/55 på nu tror ja
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|