Jag tycker att tråden har blivit utmärkt i den riktning den utvecklats, framför allt är jag glad över att få 'träffa' och kommunicera med äkta skogsägare (brukare), så att jag vet hur ni tänker och har det i förhållande till allt från buskörning med ungdomar på mx-hojar udda tider, till statens kladdiga och ständigt åtstramande långa fingrar.
Jag förstår. Fast där tycker jag att staten missbrukar sin makt att >
expropriera<, det är ju inte ens något akut behov av mark att t ex bygga en väg för allmän nytta, eller dra nåt kraftnät, eller ens bygga en härlig militärbas med balla kanoner och radar osv. Staten bara slukar vad staten kan och har råd med i syfte att göra "naturreservat" av allting, säkert med vidare baktankar. För att när sveriges alla skogar blivit "naturreservat" kan dom bara hänvisa till "lagen för naturreservaten" för att göra saker mycket enkla för sig.
..hmm; "reserverat" - för vem? Nån jäkla groda eller salamander?? Nu blir jag arg!
Jag blir nästan så upprörd att jag vill köpa en bit skog, mark eller nåt jäkla träsk för att plocka dom där sällsynta grodjävlarna och hänga upp på en lång tråd och skjuta prick på dom med nåt av mina feta luftgevär jag köpte på mig i vintras i all leda (innan jag började med hockey), medans jag låter min KTM 350 stå bredvid i tomgång berikad med nedmalt bly i bensinen för att ryka extra mycket.