Men blomman som stod där tidigare är nu förstörd. Likväl som mitt hur är förstört om någon mejar ner det och gräver en grop där det står.Som är bra att de samlas vatten där insekter å även djur kan släcka törsten..
Men blomman som stod där tidigare är nu förstörd. Likväl som mitt hur är förstört om någon mejar ner det och gräver en grop där det står.Som är bra att de samlas vatten där insekter å även djur kan släcka törsten..
Men blomman som stod där tidigare är nu förstörd. Likväl som mitt hur är förstört om någon mejar ner det och gräver en grop där det står.
Ja det är korrekt.Blomman kan bli uppäten av ett rådjur samt ett vildsvin som bökar upp roten istället...
Fast en blomma som äts upp har fortfarande ett intakt rotsystem och kan komma tillbaka snabbare.Blomman kan bli uppäten av ett rådjur samt ett vildsvin som bökar upp roten istället...
...för att kunna bötfälla för fortkörning med kameror som fotar bakifrån och fortkörningsboten plötsligt görs om till avgift med ägaransvar, likt parkeringsboten. Och det vore fan en mardröm det.
Synd bara att det betyder att jag måste vara trevlig och social...Stanna, stäng av, ta av hjälmen - samtala. Allt löser sig!
Det finns positiva sidor också...
Enduro bra för miljön | Tidningen Extrakt
Kvävenedfall och människans intensifierade bruk av mark är ett hot mot tusentals växt- och djurarter som är beroende av öppna livsmiljöer. Lösningen kan vara motorcyklar som kör sönder marken och…www.extrakt.se
"Folk" vill inte veta, de vill fortsätta att tro...Fick liknande rapport av bekant för flera år sen via mailen... Tanken va att skriva ut rapporten å ha me som flygblad när man kör å ge till dom som tror att man förstör...
Även om de görs tusentals rapporter att körning i terräng gynnar så kommer inte lagen ändras.. Tyvärr..
Nu kör ju inte jag i terrängen med motorcykel, men väl med bil ibland, vad gäller kraftledningsgator egentligen?
Jag har aldrig mött någon kraftledningsgubbe som har haft något emot det, så länge man inte gräver ner sig i alla surhål i deras stigar.
På ett ställe en liten bit in efter kraftledningsgatan var det ett rejält surhål som många lekte i, då sattes det upp en skylt "Kör inte sönder våran stig när ni kör in och ut till lerhålet" vilket respekterades
Bild från en tillåten körning på därför avsedd slinga:
View attachment 485446
Det är väl egentligen en del av hela trådens sammanställning.Nu kör ju inte jag i terrängen med motorcykel, men väl med bil ibland, vad gäller kraftledningsgator egentligen?
Jag har aldrig mött någon kraftledningsgubbe som har haft något emot det, så länge man inte gräver ner sig i alla surhål i deras stigar.
På ett ställe en liten bit in efter kraftledningsgatan var det ett rejält surhål som många lekte i, då sattes det upp en skylt "Kör inte sönder våran stig när ni kör in och ut till lerhålet" vilket respekterades
Bild från en tillåten körning på därför avsedd slinga:
View attachment 485446
Man kan skrämma bort djuren från deras bon där ungarna finns, marken rivs upp och sällsynta växter förstörs. Marken blir lerig och sönderkörd. Kan man få fråga varför man ska köra i skogen? Det finns vägar för sånt.Kan även fråga dig vad det blir för skador på djur å natur???
Man kan skrämma bort djuren från deras bon där ungarna finns, marken rivs upp och sällsynta växter förstörs. Marken blir lerig och sönderkörd. Kan man få fråga varför man ska köra i skogen? Det finns vägar för sånt.
Det kan man. Men då kan man också få som svar ett citat från vår gamla nationalhjälte Stenis; ”Hä löns int förklar för den som int begrip”…… Kan man få fråga varför man ska köra i skogen?……..
Jag hoppas att denna tråden fortsätter i all framtid då ämnet är frekvent återkommande.
"Varför får jag inte skjuta raketer på nyårsafton, det är ju så roligt! Buhu."Det kan man. Men då kan man också få som svar ett citat från vår gamla nationalhjälte Stenis; ”Hä löns int förklar för den som int begrip”
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|