uncletom
Gudomlig sporthojare
Nu är vi där igen. Det var inte alls vad jag menade. Du lägger egna ord i mina inlägg. Var för du "random lag" från?"Gå mot rött är olagligt" så därför kan jag bryta mot random lag.
Jag kan välja andra exempel, men röd gubbe valde jag för att det är enkelt att förstå. Så enkelt att man kan skapa poesi med det och improvisera och utveckla, som du precis gjorde.
Och
Lagstiftaren? Vem är det? Och jo, motiv är allt. Möjligtvis inte på barnhemmet Strykpiskan, men i rätten spelar motiv väldigt stor roll. Lagarna är utformade av folket, för folket. I alla fall är det tänkt så, och bör hållas så. Om en lag inte tjänar något till så bör den ändras, görs inte det kommer den att brytas medvetet. Saker är inte enbart svarta och vita, det finns mycket däremellan.Dina motiv spelar ju ingen roll för lagstiftaren
Ja, så är det. Och därför finns väl lagar om det. Så hur blir det då om du kör i skogen där ingen finns och ingen ser? Helt ensam ute i vildmarken, du stör ingen, du kör inte vårdslöst utan kanske i 35 kmh med en örn flygandes bredvid dig. Hur skulle du känna då, Tegel?Du kanske kör i skogen och sliter minimalt på marken. Om tusen andra gör samma sak blir det problem. Du kan hälla ut en deciliter spillolja i sjön utan att det blir några större problem. Gör tusen pers till samma sak blir det problem.
Ok. Jag får väl göra det. Men vänta lite, det är ingen ny livsstil. Jag har faktiskt älskat terräng och natur sedan jag började cykla. Mamma tog ofta med mig ut på en cykeltur för att plocka brännässlor i skogen. Och när vi var på plats letade jag alltid efter små stigar och kryphål att ta mig genom. Ofta försvann jag in på nån liten mysig stig, och morsan fick springa och leta efter mig. Jag var väl kriminell redan då. Så hur ska jag göra då? Kanske Jehovas Vittnen har nåt tipps om saken? Eller har du nåt bra förslag på var jag kan börja för att bli av med mina osunda njutningar?Man up, och stå för din nya kriminella livsstil.