Olycka Bogesundsvägen?!

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Visst är det en skum kurva som tar sin tid att lära sig.
Och visst så finns inte räcket kvar men dock så finns det ju en fin liten bäck att plantera sig i, så har man inte örnkoll på hur böjen går så får man ta det lite piano.
Kommer man uppifrån Ellboda så är den i mitt tycke mycket skönare för då har man uppsikt över hela fältet.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
IronMike skrev:
Nu snackar vi i riktning mot vaxholm ;)

Ja, o det är i just den riktningen det nyper.!!

Kommer man i 200 blås där, då vette fan vart man landar. :va

//En som har in i helvetes respekt för Boge.

Edit: Körde förbi där medans dom höll på o fixa med killen. När man ser en ambulanshelikopter stå på platsen, känns det sådär att vara sporthojsåkare.
:(

Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
starclassic skrev:
Kommer man uppifrån Ellboda så är den i mitt tycke mycket skönare för då har man uppsikt över hela fältet.

Ja, men då går det ju så jävla fort i vänstern efteråt. Som man tror att man har sikt i men det har man inte. Farligt lätt att gena lite i vänster körfält där.

Duke0

Sporthojsnörd
Gick med
22 May 2003
Hoj
Ingen
benkar skrev:
Kanske både och... är nog en av dom mest luriga kurvor jag vet, har kört Boge då och då i 17 års tid, vet exakt vart kurvan är, och hur den nyper, men blir ändå på något sätt varje gång överraskad över HUR MYCKET den nyper... :gnissla Men börjar få stil på det, finns inget synligt möte, drar man sig toklångt ut till vänster innan det är dags kasta ner åt höger genom nypningen.

Känns som en synvilla, man ser en lång svepande högerkurva, som sedan övergår till en vänster som försvinner upp i skogen. Är först när man väl är inne i slutet av den långa högern, som man inser hur jäkla hårt det nyper.

Har man då för hög hastighet, så slutar det antingen med att man kommer för långt ut till vänster och riskerar fronta med ett mötande fordon, eller så blir det ännu mer för mycket åt vänster, och då åker man ner i diket.... :död

Förstår verkligen att folk som inte vet om/kan kurvan kör av där... :(

/B

F..n man blir sugen på att åka den där vägen som det talas så mycket om

Var finns den...?? kommer från E4 söder

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Sök i forumet och du skall finna, den frågan har nog besvarats lika ofta som Bulten.

Men ok... E18 mot Norrtälje, sväng av mot Waxholm, fortsätt nån mil så ser du slutligen "Bogesund" till höger uppe i en liten liten backe. Kör - men kör inte av.

Hoppsan

Spansk mästare i ribbstol
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
954
benkar skrev:
VV har väl en drös med väg-arkitekter som kan sådant här, och att rent fysiskt bygga om kurvan en smula, så att "synvillan" försvinner kan ju inte bli tokdyrt i jämförelse med hur mycket pengar som läggs på andra väbyggen, cykelbanor, stensättningar, nya rondeller hit och dit för att höja trafiksäkerheten.

/B
Pratade med en kollega på Stockholmskontoret och ditt förslag gick igenom.
Arbetet med att bygga om Boge till en raksträcka påbörjas till våren.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Hoppsan skrev:
Pratade med en kollega på Stockholmskontoret och ditt förslag gick igenom.
Arbetet med att bygga om Boge till en raksträcka påbörjas till våren.

Äntligen! :yoparty

/B

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
Det var ytterligare en olycka i fredags vid 19.20 på Bogesundsvägen. En brinnande hoj anträffades och föraren låg en bra bit från hojen.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Bodde där ute i många år och har åkt den vägen jäkligt mycket men, som tur är, aldrig stött på någon avåkare eller åkt av själv. Har däremot varit jäkligt nära att bli överkörd av mötande fordon som inte har koll på att det den vägen inte är eneklriktad.

Jag har också, som Mad skrev, en jäkla respekt för den vägen..

Bobby Orr

Viljan är stor, kunnandet mindre......
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6
Biturbo skrev:
Bodde där ute i många år och har åkt den vägen jäkligt mycket men, som tur är, aldrig stött på någon avåkare eller åkt av själv. Har däremot varit jäkligt nära att bli överkörd av mötande fordon som inte har koll på att det den vägen inte är eneklriktad.

Jag har också, som Mad skrev, en jäkla respekt för den vägen..

Ja det där med mötande fordon kan ju ibland vara lite spokie!!! Senast igår mötte vi ett gäng som hade väldigt svårt att hålla sig i sin fil. Tycker det är helt ok att vrida lite extra på rullen, men man måste fan se till att man ligger i sin fil.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
benkar skrev:
Hittade en "flygbild" över kurvan (som Pejo lagt upp i i någon gissa vart-tråd)

På bilden ser "nypningen" inte så farlig ut, men nere på marknivå bakom styret på hojen så... Är väl även så att vägen smalnar av lite just där?

/B

Hmmm...vågar man berätta att jag gick (nästan) rakt fram i den böjen igår kväll??? Övar helst på Bulten så Boge kan jag rätt dåligt. Tyckte jag hade grym koll i ingången (titta, man ser ju hela kurvan i sin sträckning...baggis :rolleyes: ) och det gick inte särskilt fort. En lastbil kommer ut ur skogen och vi möts på det ställe alla verkar prata om...känslan av att ha en bra spårval men vid nästa kolvslag plötsligt ligga åt helvete för långt åt vänster och driva iväg var riktigt ruggig. Och visst blir vägen smalare...kändes som bara lastbilen rymdes. Hade det gått fortare hade jag varit en kylarprydnad. Den där kurvan är inte att lattja med....

Twinsucker: du får guida mig nästa¨gång :)

Last edited:

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
IronMike skrev:
Nu snackar vi i riktning mot vaxholm ;)

Kliver du in i den böjjen i hastigheter som ens är i närheten av 200 kan du hälsa hem :mattias

Har du fel spår är 50 kmh för mycket

Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
"Tricket" är att göra som benkar beskrev, ta höjd ordentligt långt ut till vänster (om du ser att det inte kommer möte naturligtvis) och vik sen över ordentligt så apexar man liksom där det nyper och sen böjer det ju till vänster upp för backen, kan man inte ta det spåret är rådet att köra betydligt saktare än vad du tror att du behöver göra....

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
fazerfun skrev:
Hmmm...vågar man berätta att jag gick (nästan) rakt fram i den böjen igår kväll??? Övar helst på Bulten så Boge kan jag rätt dåligt. Tyckte jag hade grym koll i ingången (titta, man ser ju hela kurvan i sin sträckning...baggis :rolleyes: ) och det gick inte särskilt fort. En lastbil kommer ut ur skogen och vi möts på det ställe alla verkar prata om...känslan av att ha en bra spårval men vid nästa kolvslag plötsligt ligga åt helvete för långt åt vänster och driva iväg var riktigt ruggig. Och visst blir vägen smalare...kändes som bara lastbilen rymdes. Hade det gått fortare hade jag varit en kylarprydnad. Den där kurvan är inte att lattja med....

Twinsucker: du får guida mig nästa¨gång :)

Obehagligt som fan!!!
:7peta Så går det när man inte passar starttiden :hihi
Bara skojar, ser fram emot att få åka lite ihop.....och gärna i dagsljus nästa gång :lol

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Kapten Blåskägg skrev:
Obehagligt som fan!!!
:7peta Så går det när man inte passar starttiden :hihi
Bara skojar, ser fram emot att få åka lite ihop.....och gärna i dagsljus nästa gång :lol

jaja...jag vet att jag missade tiden :huvet ....körde så fort jag kunde från Huddinge men vill ju inte plåga rariteten för mkt :) . Antar att det var ett lämpligt straff att tvingas åka en massa tråkiga vägar själv, se rimbo och annat kul.... :rolleyes: lovar att bättre mig nästa gång så vi kan åka med visiren nere... :hihi

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
fazerfun skrev:
jaja...jag vet att jag missade tiden :huvet ....körde så fort jag kunde från Huddinge men vill ju inte plåga rariteten för mkt :) . Antar att det var ett lämpligt straff att tvingas åka en massa tråkiga vägar själv, se rimbo och annat kul.... :rolleyes: lovar att bättre mig nästa gång så vi kan åka med visiren nere... :hihi

Ja den där får du vara rädd om, grymt läcker hoj :tummenupp
Det var väl inte i dödskurvan som flugan kraschade i ditt öga?
Kunde gått riktigt illa :skrämd

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Kapten Blåskägg skrev:
Ja den där får du vara rädd om, grymt läcker hoj :tummenupp
Det var väl inte i dödskurvan som flugan kraschade i ditt öga?
Kunde gått riktigt illa :skrämd

Tack mannen :)

Nope, det en rimbofluga, en riktigt fet en.

"Dödskurvan"...olustigt namn...föreslår att vi tar Bulten nästa gång

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Bobby Orr skrev:
Jag åkte förbi där just när Ambulanshelikoptern hade landat. Killen höll dom på att packa in i något stabiliserande! Såg lite senare hans polare sitta och fika i vaxholm, så troligt vis gick det nog ganska så bra........ Hoppas jag i alla fall. Hojen såg inte så farligt mosad ut, också ett bra tecken.
Han körde av i den så kallade "radiatorböjen"

Fnys .. Rookies...
Lyssna på ett "kalkbrott" ett tag ( BENKAR alltså :rolleyes: )

Radiator.... TRANSFORMATOR bocken
Kallas den beroende på att de "flesta" som kör av där inte räknar med den sista "mördande" nypet i bocken och halkar omkull, missar amco räcket ( som nån listig individ på VV har räknat ut behövs där ???) och far ner i ån/bäcken .. I tangenten riktning DVS upp i skogen på andra sidan backen/ån står en liten traffo station därav namnet

"Transformatorn"

Den där bäcken är gödslad med mc skrot sen 50 talet , kul utgrävning om nåra år :confused:

Tricket är att köra emot sista "bruna" :gnissla trästolpen på vänster sida (innan avtagsvägen till vänster) så långt man vågar ( asfalten slut...) och sen vinkla max höger ... Vips och man är uppe i backen utan att veta varför.... :gnissla

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom