Kapten Blåskägg
Ny medlem
TwinSucker skrev:TW: Nope, du kommer garanterat inte missa den
KB: Men men...okej då
Kan säga att studenten klarade av böjen utan problem
Nej den går inte att missa, namnet inger ju dessutom en viss respekt.
TwinSucker skrev:TW: Nope, du kommer garanterat inte missa den
KB: Men men...okej då
Kan säga att studenten klarade av böjen utan problem
IronMike skrev:Nu snackar vi i riktning mot vaxholm
starclassic skrev:Kommer man uppifrån Ellboda så är den i mitt tycke mycket skönare för då har man uppsikt över hela fältet.
benkar skrev:Kanske både och... är nog en av dom mest luriga kurvor jag vet, har kört Boge då och då i 17 års tid, vet exakt vart kurvan är, och hur den nyper, men blir ändå på något sätt varje gång överraskad över HUR MYCKET den nyper... Men börjar få stil på det, finns inget synligt möte, drar man sig toklångt ut till vänster innan det är dags kasta ner åt höger genom nypningen.
Känns som en synvilla, man ser en lång svepande högerkurva, som sedan övergår till en vänster som försvinner upp i skogen. Är först när man väl är inne i slutet av den långa högern, som man inser hur jäkla hårt det nyper.
Har man då för hög hastighet, så slutar det antingen med att man kommer för långt ut till vänster och riskerar fronta med ett mötande fordon, eller så blir det ännu mer för mycket åt vänster, och då åker man ner i diket....
Förstår verkligen att folk som inte vet om/kan kurvan kör av där...
/B
Pratade med en kollega på Stockholmskontoret och ditt förslag gick igenom.benkar skrev:VV har väl en drös med väg-arkitekter som kan sådant här, och att rent fysiskt bygga om kurvan en smula, så att "synvillan" försvinner kan ju inte bli tokdyrt i jämförelse med hur mycket pengar som läggs på andra väbyggen, cykelbanor, stensättningar, nya rondeller hit och dit för att höja trafiksäkerheten.
/B
Hoppsan skrev:Pratade med en kollega på Stockholmskontoret och ditt förslag gick igenom.
Arbetet med att bygga om Boge till en raksträcka påbörjas till våren.
Biturbo skrev:Bodde där ute i många år och har åkt den vägen jäkligt mycket men, som tur är, aldrig stött på någon avåkare eller åkt av själv. Har däremot varit jäkligt nära att bli överkörd av mötande fordon som inte har koll på att det den vägen inte är eneklriktad.
Jag har också, som Mad skrev, en jäkla respekt för den vägen..
benkar skrev:Hittade en "flygbild" över kurvan (som Pejo lagt upp i i någon gissa vart-tråd)
På bilden ser "nypningen" inte så farlig ut, men nere på marknivå bakom styret på hojen så... Är väl även så att vägen smalnar av lite just där?
/B
IronMike skrev:Nu snackar vi i riktning mot vaxholm
You Bet!fazerfun skrev:Twinsucker: du får guida mig nästa gång
fazerfun skrev:Hmmm...vågar man berätta att jag gick (nästan) rakt fram i den böjen igår kväll??? Övar helst på Bulten så Boge kan jag rätt dåligt. Tyckte jag hade grym koll i ingången (titta, man ser ju hela kurvan i sin sträckning...baggis ) och det gick inte särskilt fort. En lastbil kommer ut ur skogen och vi möts på det ställe alla verkar prata om...känslan av att ha en bra spårval men vid nästa kolvslag plötsligt ligga åt helvete för långt åt vänster och driva iväg var riktigt ruggig. Och visst blir vägen smalare...kändes som bara lastbilen rymdes. Hade det gått fortare hade jag varit en kylarprydnad. Den där kurvan är inte att lattja med....
Twinsucker: du får guida mig nästa¨gång
Kapten Blåskägg skrev:Obehagligt som fan!!!
Så går det när man inte passar starttiden
Bara skojar, ser fram emot att få åka lite ihop.....och gärna i dagsljus nästa gång
fazerfun skrev:jaja...jag vet att jag missade tiden ....körde så fort jag kunde från Huddinge men vill ju inte plåga rariteten för mkt . Antar att det var ett lämpligt straff att tvingas åka en massa tråkiga vägar själv, se rimbo och annat kul.... lovar att bättre mig nästa gång så vi kan åka med visiren nere...
Kapten Blåskägg skrev:Ja den där får du vara rädd om, grymt läcker hoj
Det var väl inte i dödskurvan som flugan kraschade i ditt öga?
Kunde gått riktigt illa
Bobby Orr skrev:Jag åkte förbi där just när Ambulanshelikoptern hade landat. Killen höll dom på att packa in i något stabiliserande! Såg lite senare hans polare sitta och fika i vaxholm, så troligt vis gick det nog ganska så bra........ Hoppas jag i alla fall. Hojen såg inte så farligt mosad ut, också ett bra tecken.
Han körde av i den så kallade "radiatorböjen"
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |