IronMike
Guest
Jag menar såklart inte 200 hela vägen in eller genom kurvanMadhonda skrev:Kommer man i 200 blås där, då vette fan vart man landar.
Har också respekt för boge
Jag menar såklart inte 200 hela vägen in eller genom kurvanMadhonda skrev:Kommer man i 200 blås där, då vette fan vart man landar.
SSDD skrev:Fnys .. Rookies...
Lyssna på ett "kalkbrott" ett tag ( BENKAR alltså )
Radiator.... TRANSFORMATOR bocken
Kallas den beroende på att de "flesta" som kör av där inte räknar med den sista "mördande" nypet i bocken och halkar omkull, missar amco räcket ( som nån listig individ på VV har räknat ut behövs där ???) och far ner i ån/bäcken .. I tangenten riktning DVS upp i skogen på andra sidan backen/ån står en liten traffo station därav namnet
"Transformatorn"
Den där bäcken är gödslad med mc skrot sen 50 talet , kul utgrävning om nåra år
Tricket är att köra emot sista "bruna" trästolpen på vänster sida (innan avtagsvägen till vänster) så långt man vågar ( asfalten slut...) och sen vinkla max höger ... Vips och man är uppe i backen utan att veta varför....
benkar skrev:Kanske läge ta och döpa om kurvan till "Transformer-kurvan, -kurvan som på några sekunder kan ge din hoj en helt ny skepnad"....
/B
SSDD skrev:Fnys .. Rookies...
Lyssna på ett "kalkbrott" ett tag ( BENKAR alltså )
Radiator.... TRANSFORMATOR bocken
Kallas den beroende på att de "flesta" som kör av där inte räknar med den sista "mördande" nypet i bocken och halkar omkull, missar amco räcket ( som nån listig individ på VV har räknat ut behövs där ???) och far ner i ån/bäcken .. I tangenten riktning DVS upp i skogen på andra sidan backen/ån står en liten traffo station därav namnet
"Transformatorn"
Den där bäcken är gödslad med mc skrot sen 50 talet , kul utgrävning om nåra år
Tricket är att köra emot sista "bruna" trästolpen på vänster sida (innan avtagsvägen till vänster) så långt man vågar ( asfalten slut...) och sen vinkla max höger ... Vips och man är uppe i backen utan att veta varför....
gunnar_gt750 skrev:Jag tycker inte den vägen är så kul, jag har visseligen bara kört veteranhoj där men det är en massa feldoserade kurvor och backar, en massa bromsande och gasande, överallt en massa hårda trädstammar och stenbumlingar så det gäller att inte hamna utanför asfalten.
gunnar_gt750 skrev:..det är en massa feldoserade kurvor och backar, en massa bromsande och gasande...
fazerfun skrev:...föreslår att vi tar Bulten nästa gång
gunnar_gt750 skrev:Jag tycker inte den vägen är så kul, jag har visseligen bara kört veteranhoj där men det är en massa feldoserade kurvor och backar, en massa bromsande och gasande, överallt en massa hårda trädstammar och stenbumlingar så det gäller att inte hamna utanför asfalten.
SSDD skrev:Å vibrationer, över 3000 varv känns hantagen som nybakta Skogaholms limpor.
gunnar_gt750 skrev:Jag tycker inte den vägen är så kul, jag har visseligen bara kört veteranhoj där men det är en massa feldoserade kurvor och backar, en massa bromsande och gasande, överallt en massa hårda trädstammar och stenbumlingar så det gäller att inte hamna utanför asfalten.
SSDD skrev:Du kör en Dröm av väghållning och bromsar.......
Jag åker HD 883cc sportster anno 1989.... Där hardu väghållning ,bromsar och effekt i massor . (not)
Så enda chansen är att stumma rullen och inte bromsa .
( det enda som händer när man bromsar fram är att "nypet" runt skivan stabilserar framhjulslagren så att det går fortare, det känns så i alla fall)
Men motorbroms har jag ... Å vibrationer, över 3000 varv känns hantagen som nybakta Skogaholms limpor.
Hehe, på en Spruttster behöver man ingen "shift light". När handtagen känns som falukorvar så är det dags att peta i nästa växel. När växlarna tar slut så ska man ha i åminne att HD haft låsningsfria bromsar sedan 1903, och man bör fundera på att pruta av liteSSDD skrev:Å vibrationer, över 3000 varv känns hantagen som nybakta Skogaholms limpor.
TwinSucker skrev:
Hur är det med löständerna då över 3000 varv? Skallrar dom eller
Lasker skrev:Ähh sluta gnäll om den fina kurvan! den e ju klockren att lägga ett gnisterskrap i, bah att motstyra fett och krita svarta sträck igenom jaja den e lite läbbig då men vafan ta net farten såere inga probs
Gjorde ett undantag herromdan, men kom fram till precis tvärtom ..gled söderut till bulten istället, boge känns mer och mer för knixig ..nämner inga tider då blir det sånt jäkla liv, stop-uret råkar ju alltid finnas till handsrobeen skrev:Körde den vägen för första gången idag. Mycket roligare än bulten tycker jag! Lite lömsk var allt den där kurvan, men jag hade läst den här tråden så jag var beredd
Åkte efter två hojar och den sista av dem kom väl en metern över mittlinjen i högersvängen..
poängen brukar att vara kvar på asfaltengunnar_gt750 skrev:Jag tycker inte den vägen är så kul, jag har visseligen bara kört veteranhoj där men det är en massa feldoserade kurvor och backar, en massa bromsande och gasande, överallt en massa hårda trädstammar och stenbumlingar så det gäller att inte hamna utanför asfalten.
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |