Inskickat av Helldriver
Problemet är alltså att få ut försäkingspengar om du inte själv är vållande.
Om man säger att man kört i diket då?
Precis, det var rådet, då hade han bara behövt stå för självrisken eftersom han själv var vållande och sedan fått pengarna direkt av sitt eget svenska försäkringsbolag.
Nu fick han istället på egen hand driva en osäker process mot ett utlänskt föräkrigsbolag och vänta ett år på ersättningen.
Så tydligen ska man erkänna sig skyldig och ta på sig allt ansvar t.o.m om man blir påkörd när man står stilla vid ett rödljus
Jag blev stoppad för en mindre trafikförseelese i Ryssland. Självklart var jag oskyldig och ville naturligtvis inte erkänna. Om jag inte gav dom motsvarande 2000 kronor hotade de med att de skulle sy in mig för narkotikainnehav. Självklart hade jag ingen narkotika och de hade inte ens bemödat sig med att söka igenom mina grejjer. Bara att betala. Svin.
Skönt med lite support från dig Starstriker som är en profil här på forumet i att det inte alltid funkar riktigt lika som hemma i Svedala med poliser och myndigheter.
ett annat tips fick jag av en som åkte genom ett rövarnäste, en extra plånbok, en bunt tjugor i och ett par icke fungerande kredit/bankkort.
Det där har nog räddat mig faktiskt.
Blev "uppvaktad" på en mack mitt i natten och nåra busar "ville" tanka på mitt kreditkort.
Av en slump hade jag just fått ett nytt kreditkort då det gamla gått ut. Jag lyckades fiska fram det gamla kortet och var mycket oförstående för varför mitt enda och fina kreditkort inte fungerade helt plöstligt....
Då gav de upp och drog....