Olycka i Polen

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Jag håller med.

Paragrafryttare som till varje pris skall följa lagar och regler är ofta dom som skapar köer.

Finns många inbitna idioter som ligger o kör i vänsterfilen i exakt 90 km/h på 90 väg endast för att visa bakomvarande att dom kör för fort.

Detta leder till att folk som ligger i 110 i vänsterfilen ( inget ovanligt alls då det är allmänt accepterat att köra lite för fort så länge man inte blir tagen ) blir tvungna att bromsa in vilket även dom bakomvarande måste göra och tillslut så har vi en propp.

Ligger jag i högerfilen och det plötsligt går långsammare i vänsterfilen, inte fan bromsar jag in för att unvika att köra om dem. Det är nog farligare för bakomvarande om jag tvärnitar för att unvika omkörningen än om jag fortsätter i samma tempo eftersom han inte riskerar att köra in i mig bakifrån.

I trafiken gäller lagar och regler men främst av allt sunt förnuft.

Det är nästan bara i sverige och norge som folk i allmänhet är paragrafryttare i trafiken där regler ska följas till varje pris och ser man nån som inte följer reglerna ska man bli förbannad så att ögonen sprängs av blodtrycket. Har sven-olov pensionärsson somnat i vänsterfilen så ska man ligga bakom och bli förbannad än att bara köra om där det finns plats. :) De flesta jag har kommit ikapp på motorvägen när jag kört bil i vänsterfilen har flyttat sig åt höger när de ser att jag ligger bakom. Ganska sällan jag behövt vara mer kreativ än så vid omkörning på motorväg.

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
Svart FZ1-S
Ganska sällan jag behövt vara mer kreativ än så vid omkörning på motorväg.

Sant som du säger förutom då man når paragrafryttare, pensionärer eller den klassiska överlastade danska kombivolkswagen bilen som till varje pris skall ligga i vänsterfilen.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Jo jag vet "Tivook".En vän till mig blev påkörd av en Polsk byggare bil som vistades i Sverige.Svinen hade ingen försäkring på sitt fordon och försökte dessutom sticka så det tog i runda slängar ett år innan han fick ersättning pga svår och bristande kommunikation med Polska myndigheter.Då hade han redan löst sina transportproblem på egen hand.Dessutom blev de klart hotfulla när polis anlände och höll även på att åka dit för misshandel.Visst är det väl underbart med den havererade EU gemenskapen. :)

Heale

Guest
Tips när man råkar ut för jobbiga myndighetspersoner, främst i östländer som på något sätt vill flörta med väst och som gärna vill dra dit västerlänska pengar är att helt enkelt ta upp en lapp och börja anteckna namnet som står på deras id eller namnbricka. De är livrädda för att bli rapporterade till chefer eller liknande. Bara risken att få en utskällning eller riskera bli av med ett "bra" jobb för att man bråkat med västerlänningar skrämmer dem. Fungerade ganska bra för oss. Fick iofs bara anledning att testa det i tullen.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping