Olycka på Sviestad 16/5

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Varför sitter jag här nu och funderar på vilken ban moppe jag skall välja för att köra säkert på bana.
Var nära o stryka med själv för 3v sedan på vägen o tänkte att bana blir bra o lite landsväg.
Det har hänt för mycket iår.
Blir så ledsen, så fylld utav tankar om vad som kan hända och händer hela tiden.

Mina tankar går till familj, kompisar, rr folk och funktionärer som var där.

V.I.F
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Tänkte fråga och se om det är någon som har en bild på Stefan?

Då jag aldrig hade träffat Stefan före det här så har jag endast obehagliga minnesbilder av själva olyckan. Jag skulle vilja se en bild på Stefan som gör att jag kan koppla honom till något annat är kraschen. Då kan jag koppla den bilden till allt gott ni skriver om honom, än dom bilderna jag har i huvudet.

Vill ni inte lägga ut någon bild öppet så kan ni väl pm:a mig.

(Hoppas ingen tar illa upp)
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Tragiskt när sådant här händer. Har själv inte ens körkort än, än mindre kört på bana men vad jag förstår är det mycket ovanligt att en olycka med sådan utgång inträffar under bankörning?!
Dock är det ju inte till någon tröst för alla anhöriga.

Tankar till vänner, familj och till er som var där och bevittnade allt.

Vila i frid



Alicia skrev:
2169016 Tänkte fråga och se om det är någon som har en bild på Stefan?


(Hoppas ingen tar illa upp)

Har läst lite i tråden och vad jag förstår så var han medlem här på SH? I så fall kan du ju gå in på hans sida här!
 

unknownuser

Student
Gick med
2 Aug 2004
Ort
---
Hoj
---
Jag kan bara beklaga, enormt tråkigt att sådant här över huvud taget ska behöva hända. Finns inga ord för hur illa det är. R.I.P
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Man tror ju gärna att man ska vara hyggligt säker på bana, men det här bevisar ju motsatsen, det är farligt att åka hoj överallt, om man har omständigheterna emot sig. :(
Vila i frid! Jag skänker en tanke till dina anhöriga, dina vänner och alla som såg kraschen.
 

Ms.T

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2004
Ort
Norrköping
Hoj
sitter än så länge bara bakpå, men om ett år kanske en hoj finns i min ägo *hoppas*
...V I F...

Fick nyss veta att det verkligen var Stefan.. :( Mina tankar går till familjen, å vännerna.
Jag kan fortfarande inta fatta det...
 

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Snart en R6
varför?

fy fan vad tråkigt. Fick veta idag vad som hade hänt. Pratade med honom för ett par veckor sen och han pratde så glatt om att han hade börjat köra på bana och hur kul han tyckte det var... det har blivit en mörk vår, så alla, kör föriktigt även om det är på bana...
 
Last edited:

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
En klok gammal man sa i helgen som var till mig "Gasa inte bara. Sakta ner ibland. Om du bara kör fort hinner inte erfarenheten och kunskapen ikapp dig."
 

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Prillans Plejs
Hoj
pausar...
Oerhört tragiskt...............trodde inte det kunde bli så allvarliga skador på bana.................

Varma tankar till er som var med,hans nära o kära.....................

Ta hand om varandra...............
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag blir så ledsen.
Ledsen för alla er i Stefans familj som måste gå igenom ett helvete just nu.
Ledsen för alla er vänner som just nu känner en enorm tomhet.
Ledsen för er som var på Sviestad och bevittnade detta tragiska.
Ledsen för att det kunde hända där vi som kör bana tror vi är säkra.

FUBAR

Vila i Frid Stefan, tänder mitt ljus för dig ikväll, det har brunnit allt för ofta detta året. :(
 

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Ort
Norrköping
Hoj
kawasaki 636
Tyvärr träffade jag dig bara en gång genom Sajks minnes stund och på kvällen på Harrys. Såg fram imot att åka hoj med dig nästa sommar. Men antar att det får vänta en livstid nu. V.I.F Stefan... Antar att du är med Sajk nu.

Björk, jag förstår hur du känner... jag känner att det är jobbigt även om jag inte lärt känna er jätte bra men jag känner banden inom "team Sajk" att det är jobbigt att den blir mindre och mindre.
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Så oerhört svårt att förstå. Går inte att koppla ihop den glada killen på bilden på död. Jag hoppas att ingen glömmer och att tidningarna på Stefan och inte på Sviestadbanan och dess säkerhet. Hoppas du inte led, Stefan.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Går nästan inte att fatta... kommer att ta ett tag för det att sjunka in att det kunde hända.

Stefan, hann nog aldrig träffa dig men jag vill ändå ta avsked. Ha det bra där du är nu.

/Fredrik
 

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Mantorp
Hoj
CRF 250R -07
Mattias skrev:
2167349 Även om jag är en hård och tuff kille så var det väldigt svårt att somna igår. Helt overkligt. Hoppas jag slipper uppleva nåt sånt igen.


du va/ är inte ensam kan ja säga....ska göra ett nytt försök å somna snart...
 

Näven

Medlem i SDK
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Nässjö
Hoj
F042 by NFR
Saknar ord just nu. Jag var där och såg Stefan ligga på vallen, helt still. Mina tankar går till hans familj. Jag har barn i samma ålder och klumpen i magen vill inte försvinna.

Vila i frid broder.

/Mikkel Torp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top