Olyckstråden 2009

Status
Ej öppen för fler svar.

Ronin_Anr1

Medlem
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Nynäshamn
Hoj
GSX 1100 E
kl.: 16:05-10
2 mc, en låg i diket, såg ingen vid den.
Stod en uppe på vägen med trasig kåpa, den övre delen/vindrutan var i skärvor.
var en kille i skinnställ som stod på vägen & vinkade till andra att ta det lugnt.

Hade kört förbi där 5-10min tidigare mot rosenhill - då var det tomt
Vände vid stoppskylten & åkte upp igen.
Stannade inte vid olycksplatsen då det redan fanns folk där.

Polis, brandkår kom dit ca 16:30.
De passerade preem macken i V H vid 16:15, såg dem på väg nedåt då jag stod vid nämda mack.
Såg ingen ambulans, kanske kom en från huddinge hållet?

Brandkåren lämnade olycksplatsen ca 1 timme sedan - enligt uppgift från en annan mc-pilot vid rosenhill.
 
Last edited:

Weezy

retard
Gick med
17 Mar 2008
Ort
sthlm
Hoj
r6 - 03
Någon som vet mer om detta? Hörde det på radio stockholm nyss kl 17:00 :va

Hoppa föraren mår bra :Bugar


Oroa er inte.. vi båda mår bra.. jag var inblandad i krocken och det var ren otur. jag har jävligt ont i handen så orkar inte skriva. Den andra motorcyklisten åkte in på sjukhuset men han stod upp på benen innan han åkte iväg.. så vi hade turen på vår sida idag!..

kan bara påpeka samtidigt att det var inge HEJ JAG ÄR SKIT HÄFTIG I 200KM/H olycka.. vi båda åkte lugnt i den hastighets som gäller. Det var grus på vägen som jag tror var orsaken.
 
Last edited:

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Oroa er inte.. vi båda mår bra.. jag var inblandad i krocken och det var ren otur. jag har jävligt ont i handen så orkar inte skriva. Den andra motorcyklisten åkte in på sjukhuset men han stod upp på benen innan han åkte iväg.. så vi hade turen på vår sida idag!..

kan bara påpeka samtidigt att det var inge HEJ JAG ÄR SKIT HÄFTIG I 200KM/H olycka.. vi båda åkte lugnt i den hastighets som gäller. Det var grus på vägen som jag tror var orsaken.

Skönt att ni klarade er så pass bra:krama
 

Weezy

retard
Gick med
17 Mar 2008
Ort
sthlm
Hoj
r6 - 03
............. Riiiiight :p

Nä men skämtosido skönt att det gick bra med er! verkar ha varit ett grymt pådrag för er!

kul att du kan skämta om det.. som sagt jag tror det var anledningen till olyckan för det var den andra föraren som tappade kontrollen över sin hojj och körde in på mitt körfält..!

Skönt att ni klarade er så pass bra:krama

tack.. :)
saknar min hojj som satan redan.. ska nog sova i garaget idag..
 
Last edited:

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Mariefred: Älgolycka
En älgolycka har inträffat på gamla E20 nära gränsen mot Stockholms län. Utryckningsfordon är på väg till platsen där en motorcykel har kolliderat med en älg.
Publicerad av
Uffe, 2009-08-05 09:24:32
 

jakop

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Järna
Hoj
Ducati Monster -02
Bulten 16.00 090804

Oroa er inte.. vi båda mår bra.. jag var inblandad i krocken och det var ren otur. jag har jävligt ont i handen så orkar inte skriva. Den andra motorcyklisten åkte in på sjukhuset men han stod upp på benen innan han åkte iväg.. så vi hade turen på vår sida idag!..

kan bara påpeka samtidigt att det var inge HEJ JAG ÄR SKIT HÄFTIG I 200KM/H olycka.. vi båda åkte lugnt i den hastighets som gäller. Det var grus på vägen som jag tror var orsaken.

Hej.
Och det var jag som var den andre föraren. Jag haltar omkring härhemma idag, rejält mörbultad, men inga brutna delar. Hojen är totaltkvaddad, så det blir nog inlösen.
Lycklig att jag lever, det kunde ju varit en bil jag mött. Glad att du är ok Weezy, ruggigt glad att jag inte körde ihjäl dej.
Skulden var helt och hållet min. Jag kom körande för fort in i kurvan och upptäckte rullgruset för sent. På den bråkdel av en sekund jag hade på mej så fattade jag fel beslut, eller om jag överhuvudtaget fattade något beslut, Helt plötsligt var jag bara på väg rakt fram.
Hade du inte girat vänster så hade vi smällt rejält, då hade det kunnat gå riktigt illa. Jag är dej ett stort tack skyldig där.
Bilden dyker upp i mitt huvud gång på gång, tänk om det varit en bil jag mötte. Då hade jag inte suttit här idag.
Jag har fått mej en rejäl tankeställare och funderar allvarligt på att köpa ett schysst schackspel för försäkringspengarna.
// jakop
 
Last edited:

Hudik

Guest
Kungälv: En till sjukhus efter olycka
09aug110.jpg

Foto: Martin Pettersson
En motorcyklist och en bilist kolliderade vid 19-tiden på onsdagskvällen i Kareby korsväg mellan Kungälv och Kode. Mc-föraren fördes till sjukhus med ambulans men är enligt de första uppgifterna inte allvarligt skadad.
Publicerad av Wighsnews

Camilla, 2009-08-05 20:28:13
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Laholm: Man till sjukhus efter mc-olycka
En man fördes sent på onsdagskvällen till sjukhus med okända skador efter att han kört omkull med en motorcykel, på länsväg 548 vid Veinge i Laholms kommun.
Publicerad av Camilla, 2009-08-06 00:15:01 WighsNews

Luleå: Trafikolycka mellan bil och mc
En bil och en motorcykel har kolliderat vid Notviksrondellen i Luleå.Utryckningsfordon har nyligen anlänt till plats och enligt uppgifter ska minst en person ha skadats.
Publicerad av Uffe, 2009-08-06 09:24:39 WighsNews
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
kul att du kan skämta om det.. som sagt jag tror det var anledningen till olyckan för det var den andra föraren som tappade kontrollen över sin hojj och körde in på mitt körfält..!



tack.. :)
saknar min hojj som satan redan.. ska nog sova i garaget idag..
Att skylla en olycka på grus, kalla däck eller liknande är enbart bortförklaringar. Inget av det orsakar en olycka. Det är föraren och förarens beslut som orsakar den, inget annat.

Glad att ni klarade er med lite blesyrer
 

jakop

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Järna
Hoj
Ducati Monster -02
Att skylla en olycka på grus, kalla däck eller liknande är enbart bortförklaringar. Inget av det orsakar en olycka. Det är föraren och förarens beslut som orsakar den, inget annat.

Glad att ni klarade er med lite blesyrer

Välkommen att läsa mitt inlägg här ovan. Jag tar på mej all skuld som du ser.
mvh // jakop
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Fick just information om en olycka, troligen ute på Bulten men just nu har jag inte mer information än att Nash och någon mer var inblandad när de körde sin Torsdagskörning. Nash har tydligen brutit benet och väntade på ambulansen för ca 30 minuter sedan. Har ingen information angående den andra killen men jag uppdaterar vart efter jag får höra mer. :död
 

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Fick just information om en olycka, troligen ute på Bulten men just nu har jag inte mer information än att Nash och någon mer var inblandad när de körde sin Torsdagskörning. Nash har tydligen brutit benet och väntade på ambulansen för ca 30 minuter sedan. Har ingen information angående den andra killen men jag uppdaterar vart efter jag får höra mer. :död

Aj aj, hoppas den andra klarade sig bra! Ge Nash en kram från mig Pippi när du träffar honom.....
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Uppdatering om olyckan vid grustaget mot Tullinge flygfält! De inblandade, MnRider klarade sig oskadd med lite kraschad hoj, Vimpen sitter här o väntar på sina röntgenplåtar o klagar på smärta i högerbenet o vänster nyckelben men mår under omständigheterna bra. Nash ligger med brutna skenben på höger ben o ropar efter mer morfin. ;) Trots skador så är det inget fel på humöret. Det blir operation imorgon med spik igenom benet.

Att tilläggas till vissa korkade uttalanden om hastighet så gick det inte fort alls utan olyckan va helt enkelt framme.

Shedevil: han hälsar tillbaka o jag krama honom från dig. :)

Nästa uppdatering lär komma från den omtalade själv. ;)
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Uppdatering om olyckan vid grustaget mot Tullinge flygfält! De inblandade, MnRider klarade sig oskadd med lite kraschad hoj, Vimpen sitter här o väntar på sina röntgenplåtar o klagar på smärta i högerbenet o vänster nyckelben men mår under omständigheterna bra. Nash ligger med brutna skenben på höger ben o ropar efter mer morfin. ;) Trots skador så är det inget fel på humöret. Det blir operation imorgon med spik igenom benet.

Att tilläggas till vissa korkade uttalanden om hastighet så gick det inte fort alls utan olyckan va helt enkelt framme.

Shedevil: han hälsar tillbaka o jag krama honom från dig. :)

Nästa uppdatering lär komma från den omtalade själv. ;)

Skönt att dom inte slog sig värre :tummenupp Men tre på en gång? :näsblod
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Hoppas alla klarar sig, och faktum när man påstår att det gick inte fort utan att det var gruset som gjorde att de vurpade är ju lite utav en ursäkt. Hade man kört långsammare så hade man nog klarat av det - som man säger, en bra mc förare ska kunna förutse alla faror och därefter anpassa farten. Med andra ord köra jävligt lugnt på gata, då man aldrig går säker. Man kan ju aldrig veta vart grusen ligger. Jag erkänner att jag tänkte likadant innan, men det bästa är att skylla på sig själv och inte gruset. Tror man håller sig på två hjul längre då, ifall man inser detta.

Håll er på hjul nu!
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Jag fick också tvåhjulssläpp på lösgrus en gång när jag kring 20-bast. Vems fel var det? Ja inte var det då grusets i alla fall.

Gud fader gjorde dock det jag inte gjorde själv. Han höll mig i nackskinnet så jag gick inte omkull. Kommer aldrig att påstå att den minsta skicklighet var inblandad i den händelsen. Jag lärde mig dock en mycket viktig läxa den gången. "Tänk INNAN du kommer in i kurvan!" Det är bara att hoppas att andra även gör det när de gått igenom händelser som inte precis slutade som de hade tänkt sig.

Det bästa av allt vore ju dock förståss om folk kunde börja lära sig av andras misstag ...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top