Olyckstråden 2009

Status
Ej öppen för fler svar.
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Fasiken va läbbigt, nu blir det mer vatten på kvarnen för mig att fortsätta med grusanpassad hoj.... ABS ska jag ha också!

För mig var det bara slumpen som ledde till att jag inte kom med, min skjuts till serviceverkstan för att hämta ut hojen var en halvtimme sen så jag hade inte hunnit fram till start.

Fakkit, krya på er och hoppas på lite flotta sköterskor på er avdelning! :tummenupp
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ny uppdatering om olyckan på Bulten Torsdag kväll:Vimpen åkte hem från akuten men hade inga skador på röntgen. Han har dock väldigt ont i benet.
Nash ligger kvar och kommer att opereras imorgon, bägge skenbenen i högerbenet har gått rakt av och ska stabiliseras med en spik rakt igenom benet. Nu måste jag ha några timmars sömn så jag kan åka tillbaka till sjukhuset så fort som möjligt.
Hälsar Nash från er allihopa att han ska krya på sig så blir han nog glad.

Pippi The Nurse
 

LORD HUMUNGUS

RIDERS DOD
Gick med
23 Apr 2008
Ort
STOCKHOLM märsta
Hoj
KAWASAKI ZX10R
Jag fick också tvåhjulssläpp på lösgrus en gång när jag kring 20-bast. Vems fel var det? Ja inte var det då grusets i alla fall.

Gud fader gjorde dock det jag inte gjorde själv. Han höll mig i nackskinnet så jag gick inte omkull. Kommer aldrig att påstå att den minsta skicklighet var inblandad i den händelsen. Jag lärde mig dock en mycket viktig läxa den gången. "Tänk INNAN du kommer in i kurvan!" Det är bara att hoppas att andra även gör det när de gått igenom händelser som inte precis slutade som de hade tänkt sig.

Det bästa av allt vore ju dock förståss om folk kunde börja lära sig av andras misstag ...

:D nöööörd :D
 
Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Hoppas alla klarar sig, och faktum när man påstår att det gick inte fort utan att det var gruset som gjorde att de vurpade är ju lite utav en ursäkt. Hade man kört långsammare så hade man nog klarat av det - som man säger, en bra mc förare ska kunna förutse alla faror och därefter anpassa farten. Med andra ord köra jävligt lugnt på gata, då man aldrig går säker. Man kan ju aldrig veta vart grusen ligger. Jag erkänner att jag tänkte likadant innan, men det bästa är att skylla på sig själv och inte gruset. Tror man håller sig på två hjul längre då, ifall man inser detta.

Håll er på hjul nu!

:fakta:fakta

För övrigt kan jag lära er lite anatomi, man har bara ett skenben i varje underben, det andra benet kallas vadben:tummenupp
Alltså omöjligt att byta båda skenbenen i samma ben;-)
Brukar dock läka ganska bra och inte lämna några allvarliga komplikationer som tur är.
 

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Daytona 675
finns lite info om crashen i stockholmsforumet/gruppkörning i lungt tempo. En ungefärlig skiss på hur de gick till
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
MC krockade med bil på Storgatan Trollhättan
En kollision mellan en motorcykel och en bil inträffade vid 11.15-tiden på Storgatan i Trollhättan.

Motorcykeln kom körande på Storgatan i sydvästlig riktning. Från andra hållet kom en personbil, enligt ett vittne körd av en äldre man.

I höjd med hotell Swania gjorde bilen plötsligt en vänstersväng mot hotellets entré. Motorcykeln körde rakt in i sidan på bilen.
– Bilföraren sa att han inte såg mc:n, säger vittnet till TTELA.

Enligt vittnet lät det som om motorcykeln accelererade strax före olyckan.
Föraren av mc:n, en ung man, var vid medvetande när han togs om hand av ambulanspersonal och fördes till sjukhus. Vilka skador han fick är i nuläget okänt. ttela
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Vart inträffade olyckan med nash och co? Var det på bulten?
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Två trafikolyckor på Amiralsgatan

Av EMMA SVENSSON OCH ANDREAS MATTSSON
Publicerad 7 augusti 2009 12.41 | Uppdaterad 7 augusti 2009 13.53


Två trafikolyckor inträffade nästan samtidigt på Amiralsgatan vid lunchtid. En mc-förare och en cyklist fördes till Umas för vård.

Vid 12.30-tiden kom larmet om en krock mellan en personbil och en motorcykel i höjd med Handelsbanken på Amiralsgatan vid Nobeltorget.

Mc-föraren fördes med ambulans till Universitetssjukhuset Mas. Det är ännu okänt vilka skador föraren fick.

http://sydsvenskan.se/malmo/article536181/Tva-trafikolyckor-pa-Amiralsgatan.html
 

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Min kompis vurpade idag på vägen mot Skanssundet. Hon körde efter en bil som bromsade hårt och gjorde en vänstersväng utan att blinka. Trots att hon legat bakom bilen i ca tre kilometer hade damen i bilen ingen aning om att hon hade ngn bakom sig. Hojen blev rätt demolerad, men lyckligtvis inga större personskador.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Tur det inte blev värre! Tipsa henne om Guzzi..

Här har du avsikten med tråden enligt Swedie:

--------------------------------------------------------------------------------

OLYCKSTRÅDEN 2009

Regler
- Sätt rubrik på ditt inlägg: Olycka - Plats - Datum
- Informera i objektivitet och saklighet om olyckan, länka till artiklar
- Personliga åsikter mellan medlemmar tas per PM
- Visa respekt för medlemmar med relation till olyckshändelsen

Varför tråden startats?
Denna tråd är ej till för annat än rapportering om mc-relaterade olyckor runtom i landet som en service ut mot medlemmarna för att veta om det kan ha hänt något med någon man känner.

På inget sätt är tråden till för att gotta sig i olyckor. Tråden skapas tidigt på året för att se till att alla vet om att den finns. På så sätt undviker vi dubletter av samma olycka över hela forumet Allt på ett ställe blir i slutändan bättre.

________________________________________________________________


Kan du visa vederbörlig respekt för syftet med tråden? Inget du skrivit i denna tråd fyller dessa kriterier, här har du en chans att visa din påstådda förmåga att kunna ta till dig det skrivna ordet.
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
MC-krasch här i kramfors idag :/, roliga kurvor är det där det hände, men väldigt dålig sikt. vet inte vad som hände än, har hört att föraren dog, men ingen officiell info än som sagt, kommer uppdateras i länken ja la upp.
http://allehanda.se/start/kramfors/1.1252495
 
Last edited:

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
MC-olycka i Noraström Publicerad 6 augusti 2009
En manlig förare skadades i en mc-olycka strax innan klockan ett.
Strax innan klockan ett inträffade en mc-olycka vid bron på väg mot Lövvik. Enligt uppgift har motorcykeln kört av vägen i en kurva och motorcykeln var i stort sett förstörd efter olyckan. Mannen, som är i 30-årsåldern, fördes till sjukhus med okända skador. Allehanda
 

Madbulle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Ort
5 Mil Norr om Uppsala
Hoj
SV1000
Någon som vet nått om hur det gick i Mc olyckan vid Läggesta som hände i dag?

En kompis stog och snackade med en kille som körde en gul sporthoj och ett litet tag efter han åkt så kom ambulanser mm och när kompisen skulle åka så var det killen på gula hojen han snackat tidigare med som hade smällt (kompisen sa att en bil hade kört ut framför honom givetvis!)
Dom täckte för så folk inte skulle se den som låg ner så det verkar som det inte gick bra tyvärr :-(
 
Last edited:

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Någon som vet nått om hur det gick i Mc olyckan vid Läggesta som hände i dag?

En kompis stog och snackade med en kille som körde en gul sporthoj och ett litet tag efter han åkt så kom ambulanser mm och när kompisen skulle åka så var det killen på gula hojen han snackat tidigare med som hade smällt (en bil hade kört ut framför honom givetvis!)
Dom täckte för så folk inte skulle se den som låg ner så det verkar som det inte gick bra tyvärr :-(

Stod i kön när vägen var avstängd..
Kan inte svara för hur det gick, eller hur det gick till.
men ambulansen hade ingen brådska därifrån. ( Inga sirener )

Olyckan hade skett 300 meter ner på sörmlandsleden.
Och så kraschad var inte hojen..
törs som sagt var inte spekulera..

men jag såg inga bilar med bucklor i närheten.
 

ufferos

Medlem
Gick med
17 Jul 2005
Ort
I garaget
Hoj
RG500
Jag kom som bil nr 1 från mötande håll. Den bil som var helt klart vållande kom ut från vägen mot Ådalskvarn. Han bara saktade ner och körde ut.Mc-killen hade inte en chans och klippte bilen rätt över vänster framskärm/motorhuv.......Han kan ha haft max 70 km/t.Det gick inte fort. Sedan flög han/hojjen över bilen och ner på mötande körbana. Han kunde prata med oss,röra på ben,armar osv....Blev nog en del skrapsår osv.
Hojjen var en äldre fireblade och blir nog inlöst...

Det första gubben i bilen gör är att gå fram till mc-killen som ligger skadad på marken och klaga på att mc-killen hade alldeles för hög hastighet och därför smällde.... Empati eller......:huvet

Polis och brandkår/ambulans var snabbt på plats.

Hoppas allt gick bra med Fireblade åkaren.

//Ufferos
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Jag kom som bil nr 1 från mötande håll. Den bil som var helt klart vållande kom ut från vägen mot Ådalskvarn. Han bara saktade ner och körde ut.Mc-killen hade inte en chans och klippte bilen rätt över vänster framskärm/motorhuv.......Han kan ha haft max 70 km/t.Det gick inte fort. Sedan flög han/hojjen över bilen och ner på mötande körbana. Han kunde prata med oss,röra på ben,armar osv....Blev nog en del skrapsår osv.
Hojjen var en äldre fireblade och blir nog inlöst...

Det första gubben i bilen gör är att gå fram till mc-killen som ligger skadad på marken och klaga på att mc-killen hade alldeles för hög hastighet och därför smällde.... Empati eller......:huvet

Polis och brandkår/ambulans var snabbt på plats.

Hoppas allt gick bra med Fireblade åkaren.

//Ufferos

illa. speciellt från gubben som påstår att de gick fort. hade de gått fort hade killen inte överleft.
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Risken finns att polisen lägger ned utredningen så kontakta SMC för råd hur ni ska göra så att detta inte sker!

Kan vara bra att inte skriva för mycket om det om det skulle gå till rättegång och ni ska vittna!
Anteckna minnesbilder ifall du blir kallad då det kan ta år innan en rättegång!

Människor ljuger för att komma undan och har så alltid gjort...

Skulle kunna vara vårdslöshet i trafik och vållande till kroppsskada.
 

Madbulle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Ort
5 Mil Norr om Uppsala
Hoj
SV1000
Jag kom som bil nr 1 från mötande håll. Den bil som var helt klart vållande kom ut från vägen mot Ådalskvarn. Han bara saktade ner och körde ut.Mc-killen hade inte en chans och klippte bilen rätt över vänster framskärm/motorhuv.......Han kan ha haft max 70 km/t.Det gick inte fort. Sedan flög han/hojjen över bilen och ner på mötande körbana. Han kunde prata med oss,röra på ben,armar osv....Blev nog en del skrapsår osv.
Hojjen var en äldre fireblade och blir nog inlöst...

Det första gubben i bilen gör är att gå fram till mc-killen som ligger skadad på marken och klaga på att mc-killen hade alldeles för hög hastighet och därför smällde.... Empati eller......:huvet

Polis och brandkår/ambulans var snabbt på plats.

Hoppas allt gick bra med Fireblade åkaren.

//Ufferos

Kompisen som snackade med han innan olyckan tackar för info!
Han tyckte det känndes mkt olustigt när de va en trevlig kille som han nyss snackat med som råkat ut för det och han inte hade en aning om hur de gick för han!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top