http://www.aftonbladet.se/sportbladet/innebandy/article7364758.ab
Den lovande innebandymålvakten kraschade med motorcykel på torsdagsmorgonen
Tidigt på torsdagsmorgonen körde en man in i en betongvägg med sin motorcykel och avled.
Mannen som var i 20-årsåldern var också målvakt i en elitserieklubb i innebandy.
– Det här är fruktansvärt, säger lagets sportchef.
Klockan 06.15 på torsdagsmorgonen inträffade singelolyckan i centrala Stockholm.
– Vittnen hörde ett kraftigt motorljud, såg motorcykeln på bakhjulet och sedan körde motorcykeln rakt in i ett betongfundament. Föraren avled omedelbart, berättar Tommy Ekheden, stationsbefäl vid polisen Södermalm.
Enligt Ekheden hade föraren haft sitt mc-körkort i två veckor.
Var elitmålvakt
Föraren spelade innebandy på elitnivå och tillhörde en av Stockholmsklubbarna i innebandyns elitserie.
En ung, lovande målvakt som var på uppgång i sin karriär. Beskedet kom som en chock för alla.
– Jag har skickat sms till spelarna i laget så att de vet vad som har hänt. Vi får se vad vi ska göra för att hedra hans minne, det får vi ta i samråd med familjen framöver, säger lagets sportchef till Aftonbladet.
”Hedra honom för den han var”
– Han var otroligt målmedveten och såg fram emot de stora utmaningar han hade framför sig. Vi satt ner senast i tisdags, där han på sitt lugna och personliga vis målade upp hur han skulle bli bäst i Sverige. Vilket jag också tror att han hade blivit. Våra tankar går en dag som denna givetvis till hans familj. Vi kommer aldrig att förstå den sorg familjen nu går igenom, men vi kommer alltid med stolthet och högmod stå upp för och hedra honom för den han var, säger sportchefen i ett pressmeddelande.
ngn som har en susning om vem det kan röra sig om? skicka gärna ett pm isåfall då jag följer innebandyligan.