Olyckstråden 2010

Stuntman

Stunt Edition
Gick med
25 Nov 2006
Ort
Stuntholm
Hoj
SECRET STUNT EDITION(S)
Det händer för mycket nu!

Man svårt skadad efter krock med älg

Mc-passageraren svårt skadad – föraren lindrigt skadad

En mc-passagerare har förts svårt skadad till Akademiska sjukhuset i Uppsala efter kollision med en älg.

Motorcykelns förare fick lindrigare skador i olyckan som inträffade på en liten väg mellan Iggesund och Forsa söder om Hudiksvall. Motorcykeln kolliderade med älgen natten till söndagen.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7449649.ab
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
Antar att det är denna krasch som blivit linkad från Sundsvall igår
qez.jpg

åkte förbi runt halv 6.

Tänkte höra om någon visste något om hur killen/tjejen mådde, blev lite chockad då man fick läsa att han dog :(
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
2010-07-11 12:32, Trafikolycka, personskada, Haninge
Myrmalmsringen, Vendelsömalm

En singelolycka med en mc har inträffat och personskador befaras.

Räddningstjänst och polispatrull är på plats.

Polispatrullen skriver en trafikmålsanteckning minnes.
 

Blade4life

Med liten lem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Solna
Hoj
Blejd igen...
En till i Haninge???

Mc-förare till sjukhus efter singelolycka
Stockholm 12 jul 08:06

En mc-förare fick föras till sjukhus med ambulans efter att ha kört in i en stolpe i Haninge natten till måndag.

Olyckan inträffade vid halv två-tiden på Idrottsvägen i Haninge.
Det är oklart vad som orsakade olyckan och hur svårt skadad föraren blev.
 

V_

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2010
Ort
Nacka
Hoj
2008 Kawasaki Versys
Olycka Örbyleden

Jag bromsade omkull idag ca 09:50 på Örbyleden i Stockholm efter att en ung kille kastade sig ut i min fil utan att kolla döda vinkeln. Både jag och hojen är hyfsat stukade och repade, men allt som allt relativt odramatiskt.

Ändå hade jag extra koll på hans bil för att se så att han inte skulle glida ut framför mig, men filbytet var väl inte det bästa; rattkast utan blinkers.
 

Sinnlos

nönö
Gick med
3 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
2010 MV Agusta Brutale 1090RR
Jag bromsade omkull idag ca 09:50 på Örbyleden i Stockholm efter att en ung kille kastade sig ut i min fil utan att kolla döda vinkeln. Både jag och hojen är hyfsat stukade och repade, men allt som allt relativt odramatiskt.

Ändå hade jag extra koll på hans bil för att se så att han inte skulle glida ut framför mig, men filbytet var väl inte det bästa; rattkast utan blinkers.

Skönt att du kan skriva detta själv iaf!
Hoppas du repar dig snabbt och att hojen blir körduglig i samma takt.
 

Allstaar

Guest
Jag tänker passa på att skriva in mig själv.

I söndags 11/07-10 runt 18 så drog jag tydligen in i en bil som inte va uppmärksam på mig och skulle svänga vänster/u-sväng. Va på en 50väg så jag har mot svårt att tro det gick för fort.

Har inget minne alls av ngt dom va fyra pers i bilen som tydligen ger olika berättelser. Hojen började brinna och jag drog av ena däcket för dom.

Jag hamnade under bilen med benen lite. Skador på mig är brutna revben, slagen lever, skadade kotor i ryggen. Trasig axel och punkterad lunga samt sår på kroppen. Är fortfarande kvar på sjukhuset och lär bli en vecka till pga axeln sKa opereras.

Jag och läkarna kan bara konstatera att jag är glad som överlevde och mina skador kunde varit värre. Vi får se när jag sitter på en höj igen på gatan. Kanske nästa sommar eller aldrig. Mkt pga det är andra olyckan på en månad. Sist gick det bra med skrubbsår och lite kosmetiska problem pga en bil som slängde sig ut framför mig och bromsa. Gick inte alls fort. Men hur mot orkar man med detta?
 

Hyperhybris

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Solna
Hoj
Ducati HM
Jag får väl också ta och "skriva in mig" i den här tråden pga det som hände mig på väg till jobbet igår:

Av någon outgrundlig anledning så "chansade" en bilist och körde rakt in i en rondell där jag redan befann mig, vilket bilisten SÅG! Jag försöker mig på en hyfsat kraftig undanmanöver och klarar mig förbi bilen... glidandes på sidan.
Bilföraren erkänner sig själv som idiot och tar på sig det hela.
Själv kom jag undan med lite skrapsår, blåmärken och huvudvärk.
Dock blir hojen kvar på verkstan i minst en månad, toligen två.
Så det var den hoj-sommaren... Nåja jag hann i iaf ta körkort och köra en månad.

/Hh
 

Hagis

Riders Stockholm
Gick med
22 May 2010
Ort
Arlanda
Hoj
00 KTM LC4
:huvet
Jag får väl också ta och "skriva in mig" i den här tråden pga det som hände mig på väg till jobbet igår:

Av någon outgrundlig anledning så "chansade" en bilist och körde rakt in i en rondell där jag redan befann mig, vilket bilisten SÅG! Jag försöker mig på en hyfsat kraftig undanmanöver och klarar mig förbi bilen... glidandes på sidan.
Bilföraren erkänner sig själv som idiot och tar på sig det hela.
Själv kom jag undan med lite skrapsår, blåmärken och huvudvärk.
Dock blir hojen kvar på verkstan i minst en månad, toligen två.
Så det var den hoj-sommaren... Nåja jag hann i iaf ta körkort och köra en månad.

/Hh

Jag lider med dig men är ändå tacksam att du klarade dig bra!
Var själv i samma situation förra veckan på lånad motard. En bil svänger ut och klipper nästan polaren i en rondell här hemma men stannar precis innan, jag kommer efter varpå bilisten kör rakt ut och tvärnitar mitt i rondellen. En buss gör samma sak i en korsning i grannkomunen och i hässelby kör en bil rakt ut i en korsning, två snabba undanmanövrar! Sist så byter en bilist fil, dubbelfiligt varpå den han ligger i går över järnvägs spåret, vi ligger i vänster. Då byter idioten, hallå vi åker liksom redan här! Två motarder hänger på tutan, jag på bromsen polaren på gasen, men sen vart det stressa framhjul i bakrutan!
Jävla bilister säger jag bara :huvet
 

homer63

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Ort
08Söder
Hoj
äckligt fort
Mc-förare kraschade i Kista
Publicerad: 17 juli 2010, 08.31. Senast ändrad: 17 juli 2010, 08.39

Natten mot lördag fick en motorcykelförare köras till sjukhus, sedan han kraschat in i en betongbarriär vid Kista galleria.
- Mannen var ensam på motorcykeln och hjälmen for av honom i samband med kraschen, säger Hans Eriksson, operatör på Storstockholms brandförsvar, till Sveriges Nyheter.

Ambulans körde mannen till sjukhus. Enligt räddningstjänsten ådrog sig mc-föraren flera skador vid olyckan, och varför han kraschade in i betongbarriären är inte utrett.
 

Rallytossa

Gör om - Gör rätt!
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Nykvarn
Hoj
Mille -01, Beeejbybläjd -98 och moppilon Gary Uno -96 :-D
MC-olycka i Vagnhärad vid korsningen mot Södertälje

Passerade den ca 1,5 timme sen... :-( Polis, ambulans och brannkår var på plats. Hann se 4 hojar vid väggrenen och en del folk som stod i gräset (för högt för att kunna se ngt mer). Vet tyvärr inte mer om olyckan.
Hoppas bara att han/hon klarade sig!
 

swepers

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
07, Yamaha YZF R1
MC-olycka i Vagnhärad vid korsningen mot Södertälje

Jag såg oxå den olyckan.

I gräset på andra sidan där folket stod så låg det en hoj oxå.
Vet dock inte hur det har gått till heller hur det gick för föraren.

Har inte hittat någon mer info om olykan.
Tyckte det såg ut som en en sporthoj som låg där i gräset. Kanske röd/vit (om jag såg rätt, rätt svårt att se)
 

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Superduke 05
Linköping

En man i 22-årsåldern omkom vid en motorcykelolycka på E4:an.

Det var klockan 8 som mannen körde omkull vid Tiftrondellen. Inga andra fordon uppges vara inblandade.

Mannen fördes till Universitetssjukhuset i Linköping där han konstaterades avliden.

Polisen kommer att utreda händelsen och ska tala med vittnen. De har tagit den kraftigt demolerade motorcykeln i beslag.

- Vi kommer att utreda om det kan vara någonting med den som är fel, säger Christian Winkler, vakthavande befäl.
 

Rallytossa

Gör om - Gör rätt!
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Nykvarn
Hoj
Mille -01, Beeejbybläjd -98 och moppilon Gary Uno -96 :-D
MC-olycka i Vagnhärad vid korsningen mot Södertälje

Passerade den ca 1,5 timme sen... :-( Polis, ambulans och brannkår var på plats. Hann se 4 hojar vid väggrenen och en del folk som stod i gräset (för högt för att kunna se ngt mer). Vet tyvärr inte mer om olyckan.
Hoppas bara att han/hon klarade sig!

Det verkar ha varit en singelolycka. Står inte så mkt... http://www.sn.se/nyheter/trosa/1.756548
 

Hudik

Guest
Motorcykel kolliderade men älg

Strax före kl 17:00 på måndagen kolliderade en mc med en älg på väg 635 mellan Smedjebacken och Ulvshyttan.

Föraren verkade ha klarat sig bra men fick för säkerhets skull följa med ambulans till sjukhus för kontroll.

100719troly_ulvshyttan01-500x375.jpg



Källa: www.larm-soderhamn.se
 

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
Kanske är seg i kolan men har nån hört nåt om olyckan på Tyresövägen vid Sköndal igår?
 

Lavendel

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
hojlös
Min pojkvÄn är den som blev påkörd. Han ligger bredvid mig nu på Karolinska med en skadad ryggrad. han stod vid ett övergångsställe och blev våldsamt påkörd bakifrån. Polisen har troligen fått fast dem. Prognosen ser bra ut, han svär över bilistfuckot som smet.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top