Olyckstråden 2010

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Ort
Bollnäs
Hoj
BMW
Ung man omkom i krock mellan bil och motorcykel

En motorcykel och en personbil frontalkrockade på Forsbrovägen i Arbrå på söndagseftermiddagen.

RelateratRäddningstjänsten från Arbrå och polisen åkte ut till olycksplatsen som skett i korsningen mellan Forsbrovägen och Flästavägen vid 15.30-tiden.

Mannen på motorcykeln, enligt räddningstjänsten en man född 1987, avled. Föraren av bilen chockades och fördes till Bollnäs sjukhus.

En posomgrupp, som arbetar med att hjälpa människor i krissituationer, har tillkallats


Källa www.helahalsingland.se

Uppdatering :

Ingen brottsmisstanke vid dödsolyckan

Olyckan i Arbrå på söndagen, där en ung man som färdades på motorcykel omkom, inträffade då motorcyklisten körde in i sidan på en bil som hade påbörjat en vänstersväng.
Det var en man född 1987 från Vallsta som avled i trafikolyckan i Arbrå på söndagseftermiddagen.

Olyckan inträffade då två bilar och en motorcykel färdades på Flästavägen i riktning mot Arbrå. Då den främsta bilen påbörjade en vänstersväng in på Forsbrovägen påbörjade motorcyklisten en omkörning av de båda bilarna och körde i hög hastighet in i sidan på den svängande bilen.

Polisen och Trafikverket kommer nu att hålla förhör med de båda bilförarna och eventuella vittnen på platsen. Både motorcykeln och bilen kommer att undersökas för att se om det var fel på något av fordonen. Även korsningen kommer att undersökas för att ta reda på om den bör byggas om för att liknande olyckor ska kunna undvikas i framtiden

www.helahalsingland.se
 

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Då var det min tur igen..... blev påkörd för någon månad sen med min ninja,, va ute och körde motarden igår och körde in i vänstersvängande bil och flög över bilen hojen total skrot och jag är helt mörbultat men klarade mig iaf.. Kan inte säga om de va mitt eller bilistens fel då jag inte kommer ihåg nått från smällen vet bara att jag va på väg hem från en polare.

http://www.smp.se/nyheter/tingsryd/mc-korde-pa-bil(2084478).gm
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Då var det min tur igen..... blev påkörd för någon månad sen med min ninja,, va ute och körde motarden igår och körde in i vänstersvängande bil och flög över bilen hojen total skrot och jag är helt mörbultat men klarade mig iaf.. Kan inte säga om de va mitt eller bilistens fel då jag inte kommer ihåg nått från smällen vet bara att jag va på väg hem från en polare.

http://www.smp.se/nyheter/tingsryd/mc-korde-pa-bil(2084478).gm

Snyggt, krya på dig! Tror dock att du behöver byta framhjulslager nu!:tungan
 
Last edited:

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Ort
Urshult
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Snyggt, krya på dig! Tror dock att du behöver byta framhjulslager nu!:tungan

Tack så mycket, hoppas de ordnar till sig snart, blev lite brutna revben och en jävla värk i rygg, axlar och nacke men det får man anse vara smärtftitt för en sådan smäll. Hojen vågar jag till 99% säga att de blir skrot av.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Olycka Nässjö, Småland
En kompis blev påkörd imorse av bil. Bilen kom från vänster, motorcyklisten körde på huvudled.
Krossskador i ett ben, och sprucken mjälte.
Opererad under dagen och har nu vaknat.
Klar i huvudet, men groggy.
 
Last edited:

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Tack så mycket, hoppas de ordnar till sig snart, blev lite brutna revben och en jävla värk i rygg, axlar och nacke men det får man anse vara smärtftitt för en sådan smäll. Hojen vågar jag till 99% säga att de blir skrot av.

Hoppas att du anade ironin i mitt inlägg! Ja men det är väll normalt att man har värk i rygg,axlar och nacke när man gjort framåt volt över en bil! Besök en bra kiropraktor så fort revbenen läkt!
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Flicka påkörd av motorcyklist
Ambulanshelikopter är just nu på väg till Kungsberga på Ekerö där en flicka blivit påkörd av en motorcyklist.

Olyckan hände vid 18.45, uppger polisen i Stockholm.

– Hennes skador är okända. Vi är på väg till platsen tillsammans med räddningstjänst och ambulanshelikopter, säger Ulf Lindgren, informationsansvarig på polisen i Stockholm.

Texten uppdateras


edit: samma som Lady in red har länkat... sorry för det..

hoppas verkligen att det här inte är resultatet av nåns buskörning...
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
olycka i klippan

Motorcyklist i singelolycka

-------------------------------------------------------------------

Klippan. En motorcyklist körde vid 16.40 på fredagseftermiddagen omkull vid Söndraby. Enligt larmet till SOS hade personen hjälm och skyddskläder på och var vid medvetande, men medtagen efter olyckan. Men personen fick senare föras till Helsingborgs lasarett med oklara skador.


http://hd.se/klippan/2010/09/03/moto...-singelolycka/
 

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Ort
Eken
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
Ingarö

2010-09-05 13:39, Trafikolycka, vilt, Värmdö
Lv 646, Återvall

Samtal kommer in om en olycka mellan motorcykel och en älg.

Patrullen som har varit på plats har talat om att motorcykelföraren är förd till sjukhus med ambulans, skadorna beskrivs som lindriga.

Älgen fortsatte färden in i skogen, viltvårdaren är informerad om händelsen.

Organisation
Polismyndigheten i Stockholms län
Nacka

http://www.polisen.se/Aktuellt/Hand...-05-1339-Trafikolycka-vilt-Varmdo/?localid=33
 

RoadKILL

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2009
Ort
södertälje
Hoj
HyM1100-08
Stal MC och krockade

Strax efter klockan 19 på måndagskvällen inträffade en mc-olycka på Turingegatan, alldeles innan Mälarbron.
Relaterat

Mc-föraren skulle egentligen provköra motorcykeln han var spekulant på, men stal den och stack. Men färden på den stulna motorcykeln fick ett abrupt slut. Alldeles innan Mälarbron, i riktning mot Stockholm, gick motorcykeln omkull. Mc-föraren lämnade olycksplatsen springandes och polisen sökte under kvällen med hund efter föraren. Räddningstjänsten som kom till platsen fick i sin tur sanera efter olyckan som stoppade upp trafiken.

http://lt.se/nyheter/1.942482-stal-mc-och-krockade
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top