Om du hade 25kkr, vad hade du köpt då?

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Gsxr 1100 90-92.. Inte bara en fantastisk motor i ett sunk chassi (manligt), men även en bit mc-historia!

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
en fz750 från 1985 med så mycket delar bytta som det bara går... Köp min vetja!

Skämt å sido. Hade nog siktat på något från 87-88 med tanke på försäkringskostnader.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
TDR 250 och sedan haft pengar över för att köpa annat kul för.
Billig, enkel, rolig och annorlunda.

JoPPe

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Flertalet

Jag kan rekomendera en FZR600R 94 - 96.
Hadde en -94 tidigare och det är helt klart den prisvärdaste hojen jag kört.

Jag håller med. FZR600 fanns i Sverige i 3 olika generationer. 89-90 med dubbellyse fram, 91-93 kom enkellyse fram och 94-96 kom sista generationen (innan ThunderCat) som var "snarlik" YZF750 till utseendet.

För 25" är generation 1 & 2 inte relevanta (1:an borde kosta runt 13-15 idag och 2:an borde kosta runt 17-22) så generation 3 är ett vettigt val. Dock, för 25" hade jag personligen kanske valt YZF 750 där man märker att motorn är större och lite mer kraftfull (om man nu har det behovet) men prislappen för YZF750 och FZR600 94-96 förefaller ganska lika.

Som synes i min signatur har jag haft både FZR600 och YZF750 och jag skulle gladeligen kunna ha dem igen. Bra hojar för bra pengar även om "blocket" har en ganska optimistisk syn på vad man borde betala för dem.

M.v.h.

HeLLaS

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
zx9r
Vill tacka för alla svar! :tummenupp
Verkar som att CBR 600 eller XR 600 ligger närmast till hands (Honda is the shit?), CBRen har jag redan spanat på och det verkar kanske vara ett vettigt val. :)

Ingen har dock skrivit om Yamahas motsvarighet, FZR 600, den är vad jag vet åtminstone billigare, men väldigt mycket sämre också eller?

Köp min FZR600R 94a. svensksåld. storservice med ventiljustering, bakdäck och bromsbelägg runt om gjort för 500mil sedan. nytt drivpaket 200mil. dekalstrippad för modernare utseende :D betalar 4800:- helförsäkring, haft kort 2år. 25bast. kan inte bli bättre. köp!!

Bifogat

• DSC00090s.JPG
    DSC00090s.JPG
    91.2 KB · Visningar: 72

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Jag hade nog sparat för o köpa nått finare.

Men om jag var tvungen så hade det blivigt en 250 2t cross.
Helt enkelt för det är nog det roligaste man får för dom pengarna.

Newbie_stefan

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2007
Hoj
20165, Suzuki GSR750A
Om du nu ska ha en billig och rolig hoj så har du allt du vill ha i XR 600 r UTOM HÖGA hastigheter. Men rolig och bra gasrespons.
Om du nu är student och därav inte har en hög inkomst så bör du kanske tänka på försäkringskostnaderna.
Tar du en XR från 86 lr 87 så kastar dom försäkringen efter dig. Vad jag har förstått (vet inte) så är de nyare Xr inte lika roliga. Dessa gammla är tydligen så enkla som möjligt så att "all" kraft hamnar på bakhjulet istället för att försvinna på vägen dit.
Tänk bara på att den ska vara lättstartad. Det är inte kul att behöva kicka i tid och evighet när solen skiner på dig i dit inte-värme-anpassade-mc-ställ.
Och för de som rynkar på näsan när de uptäcker att det saknas startmotor: lite motion skadar inte, + att man ser j-vligt häftig ut.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
en kawasaki ZXR 750

zxr750.jpg

lätt en av de snyggaste 80-tals-cyklarna, i princip gratis försäkring

tycker den är cool hursomhällst :)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
min :rolleyes:

Bifogat

• DSCN0157vsida.JPG
    DSCN0157vsida.JPG
    112.6 KB · Visningar: 56

_micke_

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
Yamaha MT-07, Suzuki SV650S
Hade prick 25k och brände det på denna Suzuki Sv650s -99 :tummenupp

Bifogat

• sv650_3s.JPG
    sv650_3s.JPG
    29.5 KB · Visningar: 41

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
HeLLaS skrev:

Ja, den såg ju fin ut, och hade varit intressant, men jag måste få sålt min egna hoj först. :gnissla

Känns som att jag kommer att leta efter CBR/FZR, ev. XRn om försäkringen är för hög på dom förstnämnda. Ingen här har nämnt FZS Fazer, hade någon lagt sina 25k på en sådan? Det ligger några på blocket i den prisklassen..

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...