Om en vecka är vintern ett minne blott!

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Vädret är ofta helt OK vissa dagar i nov-februari, det som gör att man inte tar ut hojen e ju allt förbannat jävla grus och salt de häller ut precis överallt, tar timmar att göra rent hojen efteråt och då har det endå säkert trängt in en del i hjullager och annat. Sen är både gruset och saltet halt med. Körde en fin novemberdag med +8 på termometern men hojen såg ut som fan efteråt och det släppte lite när man körde i mitten av filen, fick hålla sig i hjulspåren där bilarna sopat bort salthelvetet

100% idiotkorkat och dessutom farligt, men de va väl tvugna att göra slut på saltbudgeten innan nyår eller nåt :dummer

Nu får hojen stå tills skiten regnar bort
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Vädret är ofta helt OK vissa dagar i nov-februari, det som gör att man inte tar ut hojen e ju allt förbannat jävla grus och salt de häller ut precis överallt, tar timmar att göra rent hojen efteråt och då har det endå säkert trängt in en del i hjullager och annat. Sen är både gruset och saltet halt med. Körde en fin novemberdag med +8 på termometern men hojen såg ut som fan efteråt och det släppte lite när man körde i mitten av filen, fick hålla sig i hjulspåren där bilarna sopat bort salthelvetet

100% idiotkorkat och dessutom farligt, men de va väl tvugna att göra slut på saltbudgeten innan nyår eller nåt :dummer

Nu får hojen stå tills skiten regnar bort

De började ju dock salta här först för en vecka sen :7peta
och nu verkar det ju inte som att de ska fortsätta på ett tag heller.
 

F. Void

Ny medlem
Gick med
22 May 2014
Ort
Lund
Hoj
KTM RC8R 2009
Ja, saltet är fiende nummer ett. Men vägarna var nästan helt klara från både salt och grus i dag, antagligen för att det har regnat så in i helvete. Det får man väl tacka gudarna för.
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Ja, saltet är fiende nummer ett. Men vägarna var nästan helt klara från både salt och grus i dag, antagligen för att det har regnat så in i helvete. Det får man väl tacka gudarna för.

Regnet hjälpte som fan :). Hade slutat regna och även torkat upp ganska bra när jag drog till jobbet. Skönt att man fick ta hojen till jobbet! Vi slapp de värsta vindarna här i Stockholm, i alla fall när jag åkte så blåste det inte alls så mycket.

Men nu på vägen hem vart det +3 och lite blåsigt...lite kallt på motorvägen! Men det gick bra, och man kunde döda abstinensen! :banana
 

F. Void

Ny medlem
Gick med
22 May 2014
Ort
Lund
Hoj
KTM RC8R 2009
Regnet hjälpte som fan :). Hade slutat regna och även torkat upp ganska bra när jag drog till jobbet. Skönt att man fick ta hojen till jobbet! Vi slapp de värsta vindarna här i Stockholm, i alla fall när jag åkte så blåste det inte alls så mycket.

Men nu på vägen hem vart det +3 och lite blåsigt...lite kallt på motorvägen! Men det gick bra, och man kunde döda abstinensen! :banana

Underbart att det inte är bara är vi i svenska Texas som får ta del av värmen! :D
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
ImageUploadedByTapatalk1420295419.262934.jpg
Årets första runda.
4 mil njutning.
6 grader, torra fina vägar.
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Igår körde jag från garaget till framsidan på huset och idag körde jag från framsidan till baksidan. Räknas det?

:gråta
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Gjord också premiär för året idag. Har inte kört sedan helgen 20-21/12 så "moppen" behövde rastas lite.
Fast nu fuskade jag lite, lät trajjorna vila i garaget och körde min "trängselscooter" med kåpa, stor vindruta och vindskydd. Varmt och skönt, trots bara +6!
 
Nyheter
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

Top