Om en vecka är vintern ett minne blott!

strfdanne

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2013
Ort
Ja
Hoj
Kawa ER-6 N -13
Detta är ju helt fantastiskt.
Jag har aldrig varit med om att något sånt erkänns av någon ovanifrån, diskuterar man klimatet med en norrlänning så har de EXAKT lika varmt som oss skåningar men det känns varmare i Norrland :mattias kvittar om det är -2 där och 12+ här




:dummer

Haha ja man stöter ofta på en slags slentrianaktig motsättning mot skåne, något jag aldrig förstått mig på.

Kan relatera till det du säger! "Det är inte kallare här uppe bara för att det skiljer 30 minusgrader på vintern, det är en helt annan kyla" i helvete! Den uppfattningen fick inte jag när jag var i närheten av den norra polcirkeln för ett år sedan. Nej, ju längre söderut man kommer desto bättre är det!
 

måsskit

Med lem
Gick med
28 Mar 2013
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha MT09 (såld), Yamaha XT660X (såld)
Inge åka denna helg, men verkar bli varmt framöver. Nästa lördag skulle det vara 10 grader och sol. Hoppas väder Per talar sanning. :yoparty
 

Naccache

Medlem
Gick med
24 Oct 2011
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT-09 -14
Haha ja man stöter ofta på en slags slentrianaktig motsättning mot skåne, något jag aldrig förstått mig på.

Kan relatera till det du säger! "Det är inte kallare här uppe bara för att det skiljer 30 minusgrader på vintern, det är en helt annan kyla" i helvete! Den uppfattningen fick inte jag när jag var i närheten av den norra polcirkeln för ett år sedan. Nej, ju längre söderut man kommer desto bättre är det!

Fast det ligger ju lite i det, ju högre luftfuktighet desto kallare känns det. Inlandet och fjällen brukar ha väldigt torr kyla :)

Och det säger jag som knappt är halvvägs upp i landet!
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Det är inget problem, det är en möjlighet. Nu har du alla anledningar i världen till att byta ut den där gasvajern!

Jo jo, men frågan är om Lellesmcdelar vill skicka grejer till mig längre. Har beställt men inget har kommit och inget kolli id har skickats ut heller. Aaaaaaaaaaaaaaaaaarghhhhhhhhh!!!!! :huvet
 

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
OSBY
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Det är inget problem, det är en möjlighet. Nu har du alla anledningar i världen till att byta ut den där gasvajern!

Man ska se möjligheter i vajer problem, och inte problem i vajer möjlighet :)

Va de nån som sa en gång i tiden. Har själv aldrig lyckats
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Idag vart det kallt, fruktansvärt kallt! Överskattade mina nya handskar som var skit.
I övrigt är jag nöjd med mitt vinterställ jag haft under hösten / nu i vår.
Ni som kör, vad har ni för kläder?

Jag kör 'scooter ställ' som kollegorna så schysst kallar det.
 

KvartiMos

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2013
Ort
Laxå
Hoj
2008, Honda CB600F Hornet
image.jpg

Här i mellansverige verkar våren inte kommit än :/ Dessa minusgrader är inge roligt för en som snart ska göra risk2:an. Kan körskolorna ställa in bokad risk2:a om det ej är lämpligt väder?
 

KvartiMos

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2013
Ort
Laxå
Hoj
2008, Honda CB600F Hornet
Ska du göra risk 2 på natten eller? det är ju 7 grader idag där?


Haha nej inte på natten som tur är, men på morgonen. Tänkte mest om dom inte vill riskera att elever halkar omkull om det skulle vara is på morgonen eller snö. Ska göra risk2 den sista nu. Så får väl hoppas på torrt väglag åtminstone.
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Ja, det kom 1 dm blötsnö i natt vilket toppades av underkylt regn på morgonen. Nu töar det men snön ligger kvar, blött på vägarna. Deprimerande.....
 

F. Void

Ny medlem
Gick med
22 May 2014
Ort
Lund
Hoj
KTM RC8R 2009
Nio grader varmt och sol här i Skåne just nu, "måttliga" vindar. Någon som är ute och kör?

Jajamen, det kan han ge sig på! :D Lyckades synka in en tur perfekt med den lucka med solsken och något mindre blåst som nyss upphörde. Nog för att det blåste som fan ändå, men det gick!
 
Nyheter
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

Top