Om en vecka är vintern ett minne blott!

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
hemma
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Mycket rönnbär ger en varm vinter ska det vara :D "ett träd kan inte bära två bördor"
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Igår var första riktiga premiären, sol och torrt. Nya handtagsvärmen kom till sin rätt. Var inte mycket grus heller, efter denna snälla vinter, annat än förra året då det var grusväg överallt.
 

moddlaren

Guest
Det blev en liten tur i helgen på 10mil +6 och skapluga vägar åker ju mer än gärna på kurviga grusvägar o goretex med vinter foder är kanon klarar lätt o åka i -10 bara lite kalt om halsen om det kan blåsa in där.. sommaren är kort det mesta regnar bort:lol så de e bare o åk..
 

Arsan

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Stree Triple
Såg många hojar i GBG idag riktigt gött o nu pågår dammbindning på gatorna, allt skit försvinner
 
Last edited:

strfdanne

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2013
Ort
Ja
Hoj
Kawa ER-6 N -13
Vadå? Har ni någon annan färg på gräset i Skaraborg? :va

Färgat rött av blodet som runnit från konungens män på slätten...

När nederbörd i form av snö ligger och smälter på gräsytor över längre tid så gör ju fukten att ytorna ofta förvandlas till leriga surmarker i en mer brungul kulör än grön. Men du kanske inte varit utanför Skåne?:tungan
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Färgat rött av blodet som runnit från konungens män på slätten...

När nederbörd i form av snö ligger och smälter på gräsytor över längre tid så gör ju fukten att ytorna ofta förvandlas till leriga surmarker i en mer brungul kulör än grön. Men du kanske inte varit utanför Skåne?:tungan
Jorå, jag var på Kanerieholmarna senhösten -97. Men annars håller jag mig i Skåne-trakten, i alla fall under vinterhalvåret!
 

strfdanne

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2013
Ort
Ja
Hoj
Kawa ER-6 N -13
En som erkänner att han är AVUNDSJUK på skåningar? :eek:

Det är ju det vi har vetat hela tiden :slicka



Såååå långt norrut bor du ju inte.

Till viss del är det sant. Jag tycker att Skånsk dialekt är himla charmigt. Framförallt när det talas av kvinnor. Men, först och främst så är det ert "försprång" i klimatet och in på tvåhjulssäsongen som är lockande.

Nej förvisso, det kunde ha varit så jävla mycket värre! :D:Bugar
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Till viss del är det sant. Jag tycker att Skånsk dialekt är himla charmigt. Framförallt när det talas av kvinnor. Men, först och främst så är det ert "försprång" i klimatet och in på tvåhjulssäsongen som är lockande.

Nej förvisso, det kunde ha varit så jävla mycket värre! :D:Bugar
Detta är ju helt fantastiskt.
Jag har aldrig varit med om att något sånt erkänns av någon ovanifrån, diskuterar man klimatet med en norrlänning så har de EXAKT lika varmt som oss skåningar men det känns varmare i Norrland :mattias kvittar om det är -2 där och 12+ här




:dummer
 
Nyheter
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

Top