Om en vecka är vintern ett minne blott!

Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Inte ofta man är avundsjuk på någon från Malmö...
...med all rätt! Det finns bara två positiva grejer med Malmö; det milda vädret och närheten till Kastrup. Att mångkultur skulle vara något positivt, som en del påstår, håller jag inte alls med om.

4 grader varmt, växlande molnighet och hyfsat torra vägbanor just nu. Hmmm... :va
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
Minst +5, halvtorra vägar och dagsljus när jag är ledig. Idag var första gången allt sammanföll under 2014. :banana Nya hjälmen, stövlarna och intercomen blev inkörda. Men det blev bara en kort runda på strax under 10 mil.

40 fyllda är jag men jag är fanimej värsta barnet fortfarande när det gäller hojkörandet. Nu kanske man klarar sig genom de närmaste veckorna tills våren kommer på riktigt..

Känner mig extra nöjd med premiären då jag (med nöd och näppe) undvek en polisbil när jag testade både nya hjälmens ljudnivå och min hemgjorda "cruise control" på motorvägen en snabbis. :tummenupp
 

1wheeldrive

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
2007 KTM 990 Superduke
Snöblandat regn och någon enstaka plusgrad här i Hässleholm :huvet

Fick trösta mig med en fisketur istället :tungan
 

RE

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Tanumshede
Hoj
Honda cbr1000rr
Fyfan.. hade fått upp hoppet nästan.. Hoppet dränktes nyss i snöyra med flingor stora som golfbollar! :huvet
 

Brillor

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2008
Ort
Handen
Hoj
07 Kawasaki z750
Körde en runda igår på torra vägar, med handvärmen på högsta! Men det gick så långt norr som till Stockholm att kunna köra, så om 5-6 månader borde våren ha nått er i norr ;)
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Om vädret tillåter så ska jag ut på min 2014 års premiärrunda i morgon :)
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
www.jpg

Idag blev min premiär tur för 2014, det var 5 grader ute. Dock var det nästan klar himmel så solen värmde skönt. Lite blåsigt bara, men vinden var inte direkt kall så det gick ganska bra:) Fingrarna var det kallt om dock, men jag har ju sommar handskar så då får man ju skylla sig själv:p

4-5mil tror jag det blev och jösses va skönt och roligt det var att få ut och åka igen:)
 
Nyheter
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

Top