Om en vecka är vintern ett minne blott!

Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Låt det vara riktig vinter med massor med snö till mitten på mars, sedan en snabb vår.
Nu vill man åka i skogen med hala sulor på stövlarna och massor med snö.

Det är ialla fall inte kul att köra i slask, grus och salt på vägarna. Gärna några rejäla regndagar som "tvättar" vägen ren på våren.
:yoparty
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Förbannelse vilket avskräde till skitväder det är.

Jag håller med Randonörd - nu vill man ju åka snöspårsenduro och valla bort sig på slättförslagg, det här jävla RUNKET är ju odugligt...+3 och grådimma, nada snö, nada inget, bara snöra på sig löparskorna istället.

13-14 koras härmed till skitvintrarnas skitvinter. :gnissla
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
+3 i Göteborg idag. Det mesta av snön har smält bort. Tvättade bilen i helgen, utomhus, utan handskar.

Så Krutpojken, det är kanske ingen dum idé? :D

Men det brukar ju bli ett och annat bakslag. Det är lurigt att tro att det börjar närma sig vår ännu. Kan komma kallfronter med snö mars månad ut.

Fast, har vi lite, lite tur så blir årets vinter inte värre än så här. Några januariveckor med frost och snö. Skall börja köra min scooter igen den här veckan, nu när det är barmark (fast grusigt!) på gator och vägar.

Scooter då (två hjul), inte skoter (snö-), för att vara tydlig med er norrlänningar... ;)
Det var ju hur gött som helst i stan idag! Jag gick i bara t-shirt efter att ha gott vilse i skogen i 1 timme och 40 min, såg tyvärr ingen brud som hade gått vilse annars hade lite boobs varit pricken över i't!

Nä, vafan hojen åker nog ut till helgen om det håller på så här! :tummenupp

...Jävlar ja, ventiljusteringen! :3freak
 

Tjita1

Guest
Snart ingen snö kvar på vägarna i Karlstad, yay! Hämta hojen i veckan kanske? :)
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Under eftermiddagen var här +4, sol och i stort sett torrt på vägarna.. börjar känna suget!
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
fick tillbaka mitt bakdäck idag. med ny sula! fick på de, en 20mins runda fick jag kört! men suget har inte släppt än ;) Hoppas man får möjlighet att åka någon mer dag :( hört rykten om att kylan kan komma igen.
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Ah, idag tänkte jag att det här går ju inte, så ladda batteriet lite, möscha startknapp en stund tills hon hoppa igång och drog sen till jobbet och tebaks. Lite spänd speciellt nu vid halv nio på kvällen, men det var ju väggrepp hela sträckan. Inte för att jag utmanade greppet särskilt hårt... Gött var det!
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Själv har man kört mc årets alla månader flera gånger. Men sen bor man ju i rätt ände av landet också.
 

Jejjsoft

Hertig
Gick med
23 May 2012
Ort
Hägersten
Hoj
CBR 600RR -04
0-1 C. Och himlen är som att kolla ner i en grå målarfärgsburk... Usch och tvi!
Kommer försöka ta med mig en hel Ikea-kasse med sol och värme från Pukhet i den 20 Mars.. Tills dess - ni med fast el-avgift - slå aldrig av hårfönen!! ;)
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Även om det är +3 så kan köldeffekten vara åt andra hållet, så om ni ger er ut så ta det försiktigt i alla fall.
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Ser inte tillräckligt bra ut ännu :( Fortfarande ett rätt bra lager snö och isfläckigt här och var samt bara temperaturer på ett par plus som bäst. Men fåglarna kvittrar iaf och prognosen fortsätter säga plusgrader :)
 

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Ort
Blentarp
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
Oh yes! Jag är redo att börja pendla med hojen till jobb så fort det blivit någon plusgrad mer. Gissar väl på en vecka eller så. Hade varit nice om det kunde komma lite regn där emellan och skölja bort lite salt.
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Oh yes! Jag är redo att börja pendla med hojen till jobb så fort det blivit någon plusgrad mer. Gissar väl på en vecka eller så. Hade varit nice om det kunde komma lite regn där emellan och skölja bort lite salt.
Regnet kommer i morgon, runt sex grader ska det dessutom bli. Därefter väntar en 10-dagarsperiod med en temperatur kring fem grader. Om solen tittar fram under någon av dessa dagar så ska jag väcka hojen ur idet.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Ni vet hur jävla blinda alla är och måste vänja sig vid att motorcyklar existerar, varje vår.
Tänk nu på att inte en jäkel förväntar sig en hoj i februari.
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Lördag nästa vecka säger yr.no att det blir +7 här! :D Är det en fin dag blir det nog en sväng i rondellen och tillbaka om det så skulle vara allt som tillåts av vädret. Dags att stoppa tillbaka det där batteriet i hojen kanske och provstarta.

Optimist? Nja.. :banana
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Två turer denna vecka, i Tisdags hann det ju dessutom torka upp en del på stora vägarna runt Stan, och solen sken o vår i luften... även om det inte var direkt varmt om fingertopparna. Idag var det rätt blött o jävligt, saltskvätt på visiret så sikten va la sådär... men ändå, så jävla gött!! :D En 45 minuterstur blev det idag iaf.
 
Nyheter
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

Top