Tack för ett insiktsfullt inlägg. Såssarna tackar för din okritiska röst på ett högskatteparadis med Måna och Åly på tronen.
De tror jag säker de gör, sen får man bara hoppas att folk som du flyttar från landet så man verkligen kan njuta av det!
Tack för ett insiktsfullt inlägg. Såssarna tackar för din okritiska röst på ett högskatteparadis med Måna och Åly på tronen.
Men vad som är mer skrämmande än borgarna är all SD-anhängare på forumet. Räkna med att jag kommer ge finger till var fjärde S-Hoj jag kör förbi i sommar.
Nu har du i princip idiotförklarat alla som inte tycker som du..
De tror jag säker de gör, sen får man bara hoppas att folk som du flyttar från landet så man verkligen kan njuta av det!
Borgarna är skrämmande och SD är ännu värre.
Nu har du i princip idiotförklarat alla som inte tycker som du vilket är en något inskränkt uppfattning kan jag tycka.
Det har ju prövats i en del länder, att göra sig av med oliktänkande. Resultatet har väl varit sådär.
Nästa land att falla sönder verkar vara Venezuela med maktgalningen Chavez vid ratten.
Eftersom våra meningsmotståndare på fullaste allvar baserar sin politiska uppfattning på artiklar i Partitidningen, är det svårt att hushålla med föraktet.Ja, till skillnad från hans meningsmotståndare i tråden som inte avslutar ett inlägg utan att ha fått med epiteten kommunist, sossepack/slödder, rödstrumpor o.s.v. o.s.v.
Eftersom våra meningsmotståndare på fullaste allvar baserar sin politiska uppfattning på artiklar i Partitidningen, är det svårt att hushålla med föraktet.
Du och andra får tycka precis som ni vill. Det som är skrämmande är hur mer eller mindre hela LO-kollektivet sväljer den lokale fackbasens skrämselpropagande med hull och hår, och dessutom glatt betalar till partikassan varje månad.låter lite extremt att tycka illa om folk för de inte tycker som du.
Låter faktist lite odemokratiskt..
Du och andra får tycka precis som ni vill. Det som är skrämmande är hur mer eller mindre hela LO-kollektivet sväljer den lokale fackbasens skrämselpropagande med hull och hår, och dessutom glatt betalar till partikassan varje månad.
Jag kan bidra med en punkt, så får övriga fylla på.Så här o nu får du förklara för mig varför jag borde rösta blått som du.
Min utgångspunkt är följande.
Jag har så det räcker kan jag bidra med lite mer påverkar det inte mig men det kan hjälpa andra.
Jag har så det räcker kan jag bidra med lite mer påverkar det inte mig men det kan hjälpa andra.
Ser inte riktigt motsatsen i borgerlig politik, det finns väl inte ett endaste trygghetssystem de avskaffat? De gör smärre förändringar i ett kollapsat system, jag begriper ärligt talat inte hur man kan tycka det är dåligt. Det är nödvändigt om vi ska ha några sociala skyddsnät att de är i topptrim, sossarna lät sjuktalen sticka till världsrekord på några få år. I princip borde de ställas inför domstol för det, och straffet som passar är sedan länge avskaffat.
Jag håller helt med om att de gamla sjuksystemet inte fungerade. Men metoderna som körs med nu är minst lika idiotiska i mina ögon.
Att köra över folk som är sjuka för att komma åt fuskarna är heltenkelt inte rätt metod.
Köra över? De inför koll och kontroll på både de sjuka och "de sjuka"
De enda som blir överkörda är väl skattebetalarna som betalar kopiösa mängder till de som faktiskt kan jobba och bidra till sjukföräkringen och de som faktiskt behöver hjälp.
Att köra över de sjuka är precis vad man gör. Fkassa mentaliteten är "Du kan jobba med något men vi vet inte med vad"
Enligt de andra spännande trådarna här så verkar folk känna massa bekanta som fuskar med sjukpeng, varför gör det ingen insats där o sätter dit dem det skulle ju vara en bra start för att ta hand om fuskare?
Att köra över de sjuka är precis vad man gör. Fkassa mentaliteten är "Du kan jobba med något men vi vet inte med vad"
Enligt de andra spännande trådarna här så verkar folk känna massa bekanta som fuskar med sjukpeng, varför gör det ingen insats där o sätter dit dem det skulle ju vara en bra start för att ta hand om fuskare?
Försäkringskassan ja.
Vad har de med regeringen att göra?
Jag håller helt med om att de gamla sjuksystemet inte fungerade. Men metoderna som körs med nu är minst lika idiotiska i mina ögon.
Att köra över folk som är sjuka för att komma åt fuskarna är heltenkelt inte rätt metod.
Försäkringskassan ja.
Vad har de med regeringen att göra?
Jag kan bidra med en punkt, så får övriga fylla på.
1.
A. Vårt samhälle drivs av tillväxt. Tillväxten är det mest grundläggande för skapandet av en behaglig tillvaro. Tillväxt skapas av de som jobbar och betalar skatt. För ökad tillväxt krävs att fler jobbar.
B. Hög skatt på arbete, höga nivåer i ersättningssystemen och en ofantlig sektor skapar ingen tillväxt. Någonsin.
Alliansen står för A. Måna och några röda och gröna kommunister står för B.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|